up-arrow

За підручником волинян восьмикласники вивчають історію України

title
Про події ХVІ—ХVІІІ століть учні дізнаватимуться з нової книги, яку рекомендувало Міністерство освіти і науки України. Керівник авторського колективу – вчитель історії ЗОШ І—ІІІ ступенів села Підбереззя, що в Горохівському районі, Ігор Бурнейко

Олег ДІДИК


Разом із ним над виданням працювали педагог НВК «Ківерцівська ЗОШ І ступеня – Ківерцівська районна гімназія» Оксана Наумчук, учитель комунального закладу «ЗОШ І–ІІ ступенів №11 – колегіум Луцької міської ради» Марія Крижановська та кандидат історичних наук, старший викладач кафедри документознавства і музейної справи історичного факультету Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки Оксана Штанько. Науковий консультант — кандидат історичних наук, доцент кафедри нової та новітньої історії України СНУ імені Лесі Українки Володимир Пришляк.

Для роботи над виданням відводилося мало часу — з лютого 2015-го до серпня 2016 року. Тому працювали інтенсивно, не жаліючи себе.

Авторитетна експертна комісія під час конкурсного відбору проектів підручників для учнів 8–го класу загальноосвітніх навчальних закладів, яких було чимало, дала високу оцінку праці волинян і зробила висновок про доцільність надання підручнику грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».
— Для роботи над виданням відводилося мало часу – з лютого 2015–го до серпня 2016 року. Тому працювали інтенсивно, не жаліючи себе. Високій результативності сприяла координатор проекту – Леся Мочкіна, методист відділу гуманітарних дисциплін Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. Ми дуже задоволені, що наша праця увінчалася успіхом, що за підручником навчаються діти у різних куточках України, – каже керівник авторського колективу Ігор Бурнейко.
За висновками фахівців, підручник є різнорівневим як за підбором методичного апарату, так і за групуванням та способом викладу навчального матеріалу. Залежно від специфіки теми поруч із базовим авторським текстом є цитати дослідників минувшини, уривки з першоджерел, схеми та картосхеми, окремі зображення. Автори подбали про завдання для актуалізації опорних знань і матеріал для синхронізації подій з історії України та всесвітньої історії. Коректно висвітлили складні міжетнічні та міжконфесійні стосунки.
Ігор Олегович працює в Підберезівській ЗОШ 16 років. Родом 36-літній учитель із села Вишпіль Черняхівського району Житомирської області. Закінчив Коростишівське педагогічне училище, історичний факультет ВДУ імені Лесі Українки. Вчителем початкових класів у Підбереззі працює його дружина Анна Андріївна. Син Олександр навчається в 9-му класі.
— Подружжя талановитих і самовідданих педагогів Бурнейків – творче, наполегливе, трудолюбиве. Впевнена, що Ігор Олегович не зупиниться на досягнутому в царині науки. Анна Андріївна володіє поетичним обдаруванням, пише гарні вірші. До речі, її рідна сестра Лариса Кунчик теж працює в нашій школі. В цьогорічному обласному конкурсі педагогічної майстерності вона зайняла друге місце в номінації «Вчитель початкових класів», – характеризує своїх колег директор навчального закладу Людмила Колесник.
Ігор Бурнейко і справді не зупиняється на досягнутому – нині він очолює авторський колектив, який завершив роботу над проектом підручника з історії України для 9-го класу. Експертна комісія проголосувала за доцільність надання йому грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».

 

ІНШІ МАТЕРІАЛИ РУБРИКИ
Надія та Микола Шевчуки зі Смідина Старовижівського району свою життєву ниву засівали зернами праці. Сорок чотири роки викладала історію та право заслужена вчителька України Надія Тарасівна. А результатом її краєзнавчих досліджень стала книга «Смідин з глибини віків», присвячена 20-літтю місцевого Хресто-Воздвиженського храму. Тим часом Микола Іванович розбудовував село, тридцять два роки незмінно очолюючи місцевий колгосп
На кінець серпня, окрім звичних господарських клопотів, як–от жнива чи копання картоплі, на плечі батьків лягає ще одне традиційне завдання: зібрати дитину до школи. І слово «зібрати» тут підходить на всі сто відсотків, тому що до повної комплектації майбутнього школяра доводиться залучати всі можливі способи, аби вона не так відчутно спустошила сімейний бюджет
Втретє Луцьк зустрів волонтерів школи «Michael Gott International». 24 викладачі з різних штатів Америки безкоштовно навчали розмовної англійської. Люди, які приїхали не забирати, а віддавати, працювали справді з душею. Ажіотаж навколо яскравої особи Майкла Готта, засновника і координатора школи «Michael Gott International», та вчителів був недаремний
На відпочинок дітей Рівненщини з обласного та місцевих бюджетів цього року виділили понад 8 мільйонів гривень, що майже на два мільйони гривень більше, ніж торік. Проте чиновники досі не знають, скільки юних мешканців області оздоровлять за ці кошти. Бо весною обласна рада скасувала обов’язковість тендерів, дозволивши батькам начебто самотужки обирати санаторій (але лише на Рівненщині). Проте на практиці, як розповідають, все по-іншому: за батьків вирішують чиновники, аби всі 7 дитячих здравниць краю отримали фінансування
Кожна мама і тато хочуть, щоб у період літніх канікул їхні діти відпочили як слід: набралися вражень, зміцнили здоров'я, а не просто просиділи за комп'ютером чи телефонними іграми. Але коли батьки на роботі, а до дідуся чи бабусі можливості відправити чадо немає, що ж робити тоді? Адже важливо ще й те, щоб малюк, якщо мова про молодших школяриків, був під наглядом. Багато хто з батьків пригадує піонерські табори свого дитинства, де були і танці під зорями, і пісня біля вогнища, і активні ігри, і найсмачніша в світі їжа… Чи є щось подібне зараз і як воно «в кращих традиціях совка» чи так, що й сучасним дітям буде весело і цікаво?
У селі Кукли Маневицького району проживає дивовижний хлопець: талант на сцені, відмінник у навчанні, справжній господар удома і навіть паламар у церкві
Верхівському НВК, що в Острозькому районі на Рівненщині, — ​близько півтори сотні років, а скільки простояла будівля, в якій досі навчаються 17 дошкільнят та 63 учні, ніхто так і не встановив. Споруда віднесена до пам’яток архітектури місцевого значення, і хоч її фасад і дах давно потребують ремонту, грошей влада не виділяє, посилаючись на статус будівлі
Не зброєю. Вони плетуть захисні сітки, роблять обереги, малюють і пишуть листи на фронт, а інколи — і щемливі історії про війну. Якби ж їх читали ті, хто розв’язує війни…
У Володимир-Волинському педагогічному коледжі ім. Агатангела Кримського на спеціальності «Діловодство» літня практика проходила у формі ділової гри
У такий спосіб відзначали День Державного Прапора
line ПИТАННЯ ТИЖНЯ