Курси НБУ $ 39.22 € 42.37
Як українським продуктам «пробитися» на закордонні ринки?

Волинь-нова

Як українським продуктам «пробитися» на закордонні ринки?

На це запитання шукали відповіді учасники комітетських слухань, які пройшли в Нововолинську

Алла ЛІСОВА


У розмові на тему «Розвиток експортного потенціалу національних виробників продукції тваринного походження. Шляхи для досягнення мети, роль держави у процесі диверсифікації експортних ринків» узяли участь народні депутати, представники Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Міністерства закордонних справ, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, інших органів державної влади та наукових установ.
Перший промовець — заступник міністра аграрної політики та продовольства України Олена Ковальова — зазначила, що місцем виїзного засідання вибрали наш край не випадкового, адже Волинська область входить у п’ятірку лідерів з нарощування виробництва тваринницької продукції. А народний депутат України Сергій Мартиняк запропонував провести комітетські слухання у Нововолинську, оскільки він — один із перших вітчизняних інвесторів, котрий вклав кошти у підприємства ТОВ «СМП» та «Птахокомплекс «Губин», які розташовані саме тут.



Місцем виїзного засідання вибрали наш край не випадкового, адже Волинська область входить у п’ятірку лідерів з нарощування виробництва тваринницької продукції.



До порядку денного були внесені питання, що стосувалися відкриття світового ринку для національних виробників продукції тваринного походження, чинних процедур доступу на нього, перспектив отримання Україною права експорту цих товарів до розвинених країн світу, ситуації з визнанням системи національного контролю у сфері санітарних та фітосанітарних заходів, відповідності продукції вимогам інших країн, зацікавлених в експорті продуктів з України та інші.
Перший заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Жук, радник першого віце-прем'єр-міністра України — міністра економічного розвитку і торгівлі Степана Кубіва Олена Залуська наголосили на тому, що зараз у нас налічується 280 підприємств–експортерів, сто з яких поставляють на закордонні ринки продовольчу продукцію. Позитивно посприяло цьому процесу підписання відповідної Угоди про асоціацію з Євросоюзом. М'ясні, молочні товари, бджолиний мед впевнено завойовують ринки Америки, Канади, Китаю, ОАЕ та інших високорозвинених країн світу. Особливо активізувалися торговельні відносини з Країною Кленового Листка після ратифікації з ними Угоди про зону вільної торгівлі. Обсяги товарів, які можна експортувати туди, останнім часом зросли. Дещо зменшився їхній потік у країни СНД.
Відзначався поступ українських підприємств у плані «підтягування» до міжнародних стандартів. Разом з тим, як зауважувалося, необхідно виробити чітку експертну галузеву стратегію, яка розширила б можливості нашим виробникам сміливо виходити на зовнішні ринки, визначити роль держави у процесі диверсифікації експорту, спланувати конкретні кроки щодо розвитку експортного потенціалу, відкриття нових ринків та розширення експортної номенклатури.
Учасники слухань також наголошували на необхідності покращити фінансування структур, пов’язаних з ветсанконтролем. Відповідні служби повинні отримати право перевірки продукції на предмет вмісту в ній залишкової кількості забруднювачів. До речі, варто ставити жорсткіше питання про якість не лише тих продуктів харчування, які експортуються, а й тих, які потрапляють на полиці наших магазинів. Йшлося і про недобросовісний імпортний товар, тому
сьогодні варто думати про механізм забезпечення захисту інтересів споживачів України, про регулювання суперечок у цій сфері.
Розмова видалася конкретно–діловою, і всі надіються, що результативною, чого й бажав нововолинський міський голова Віктор Сапожніков столичним гостям на початку заходу. Було вирішено узагальнити аналітичні дані з пропозиціями присутніх експертів, як подолати існуючі бар’єри для того, аби швидше потрапити до закордонного споживача, зарекомендувати Україну як державу, що не лише вибрала європейський вектор розвитку, а й підтверджує цей статус на ділі.


 

Telegram Channel