Курси НБУ $ 39.79 € 42.38
«Щоб зберегти траси, будуть важити фури й штрафувати перевізників»

Волинь-нова

«Щоб зберегти траси, будуть важити фури й штрафувати перевізників»

Про це заявив керівник «Укртрансбезпеки» Михайло Ноняк під час робочої поїздки у наш край

Офіційне введення в експлуатацію автошляху Луцьк – Львів заплановано на 4 серпня. Про це нещодавно розповів на нараді голова Волинської облдержадміністрації Володимир Гунчик. З такої нагоди очікується візит одного з віце-прем’єрів. А минулого тижня на Волині з інспекційною перевіркою побував голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк. На трасі біля села Терешківці Горохівського району він оглянув пункт габаритно-вагового контролю та пообіцяв волинським дорожникам три пересувних лабораторії. Всього в Україні планують закупити 78 комплексів вартістю 109 мільйонів гривень


Кость ГАРБАРЧУК



Максимально допустима норма – 40 тонн
Інспектори на трасі працюють у звичному режимі: скеровують вантажівку на спеціальну смугу з майданчиком для зважування. Як пояснив начальник габаритно-вагового комплексу Анатолій Марач, завдяки спеціальній комп’ютерній програмі відразу отримують повну картину: загальна маса автомобіля та навантаження на кожну з осей. Якщо якийсь із параметрів перевищено, одразу в автоматичному режимі вираховується сума штрафу, яку доведеться сплатити порушникові. Максимально допустима норма – 40 тонн. За його словами, оскільки останнім часом посилився контроль, то й порушників вони затримують не так багато, як минулого року.



Якщо на вулиці +28 градусів і вище, вантажівкам загальною масою понад 24 тонни заборонено рухатися дорогами державного значення у денну пору: з 10-ї до 22-ї години. Такі заходи необхідні для збереження українських автошляхів.



Ознайомившись із роботою волинських фахівців з дорожньої безпеки, Михайло Ноняк зазначив:
— У 2016-му ми розпочали габаритно-ваговий контроль по всій Україні. Формально він існував і раніше, але де-факто його не було. Зрозуміло, що таких пунктів, як на Волині, поки що дуже мало. Всього їх 38 на трасах нашої країни. Нещодавно ми підписали договір і через систему «Прозорро» за 109 мільйонів гривень закупимо 78 комплексів. Три з них передбачено для Волинської області. Це будуть сучасні мобільні лабораторії. Вони зможуть пересуватися трасами, влаштовувати рейдові перевірки саме там, де найбільш інтенсивний рух, де розташовані піщані чи щебеневі кар’єри або елеватори.
За словами столичного гостя, якщо не буде прискіпливого вагового контролю, то кошти, вкладені у ремонт доріг, — а цьогоріч заплановано 30 мільярдів гривень — можна вважати даремно витраченими. Адже збитки від перенавантаження на трасах — від 2 до 3 мільярдів гривень. Тому хочуть внести зміни у законодавчі акти й передбачити спільну колективну відповідальність: перевізника, відправника та отримувача вантажу.


З перевищенням параметрів затримують три відсотки автомобілів
Як пояснив Михайло Ноняк, їхня служба працює спільно з Національною поліцією й стежить, щоб водії у спеку дотримувалися температурного режиму. Адже, якщо на вулиці +28 градусів і вище, вантажівкам загальною масою понад 24 тонни заборонено рухатися дорогами державного значення у денну пору: з 10-ї до 22-ї години. Такі заходи необхідні для збереження українських автошляхів. Саме висока температура і велика вага призводять до найбільших руйнувань: на дорогах утворюється колійність, напливи, зсуви та інші деформації.
Як розповів заступник начальника управління «Укртрансбезпеки» у Волинській області Володимир Степанов, з перевищенням параметрів затримують 3 % автомобілів від загальної кількості зважених. Але система нарахування штрафних санкцій дуже дієва та жорстка. Наприклад, у Полтавській області затримали фуру з Волині фірми «Топ Агро Транс» вагою 67 тонн (допустима норма — 40 тонн) й наклали стягнення у сумі 5400 євро. Як пояснив пан Степанов, штрафи обраховуються у європейській валюті. Минулого року до Державного бюджету за такі порушення з нашої області надійшло 32 тисячі євро, а цього – понад 12 тисяч.
За його словами, Волинь уже має на найважливіших трасах 7 обладнаних майданчиків для зважування й цьогоріч збудують ще 3. Звичайно, це не вирішить проблему, але значно поліпшить ситуацію та покращить якість наших доріг.


 

Telegram Channel