Курси НБУ $ 39.22 € 42.37
П’ять забагато,  а чотири – достатньо?

Волинь-нова

П’ять забагато, а чотири – достатньо?

Луцькі перевізники домагаються збільшення плати за проїзд у маршрутках до п’яти гривень. Влада і пасажири – проти

Євгенія СОМОВА


Про підвищення тарифів на проїзд у маршрутках в обласному центрі говорять уже давно. Ще в грудні минулого року Волинська асоціація автомобільних перевізників і кілька приватних підприємців, які здійснюють перевезення пасажирів, звернулися до міської ради з вимогою погодити підняття вартості квитків у маршрутках до 5 – 6 гривень. Мовляв, собівартість послуги зростає і вони ледве зводять кінці з кінцями. Нема коштів, аби купити нові автобуси, а старі вже відпрацювали своє. У випадку відмови перевізники обіцяли зупинити роботу транспорту.



Новий розмір «мінімалки» не впливає на оплату праці водіїв – менше трьох тисяч вони не отримували.



Свою вимогу підвищити тарифи обгрунтовували тим, що за нинішніми їм працювати не вигідно. Не покривають витрат. А вони останнім часом зросли у рази. Подорожчали пально–мастильні матеріали, які відіграють основну роль у визначенні ціни. До того ж збільшилася мінімальна зарплата, а з нею і податки, що мають сплачувати, зросла вартість запчастин, шин… Аби вижити, доводиться економити на всьому. Однак наведених аргументів недостатньо для різкого підвищення тарифів. До того ж новий розмір «мінімалки» не впливає на оплату праці водіїв – менше трьох тисяч вони не отримували. Отож міська влада не поспішала піднімати тарифи. Вирішила дослідити, чи це необхідно, а якщо так, то на скільки мають здорожчати квитки у маршрутках? Пообіцяла перевізникам вивчити пропозиції, провести моніторинг пасажиропотоку і лише тоді дати відповідь. Адже Луцьк – не Київ, де високі зарплати, тож різке збільшення тарифів боляче вдарить по кишенях громадян.


Реакція мешканців обласного центру на підвищення вартості проїзду в маршрутках не однозначна. Одні вважають, що перевізники йдуть на такий непопулярний крок не від хорошого життя. У них теж ростуть витрати, а їх треба чимось покрити. Інші – категорично проти. Мовляв, хай власники краще контролюють водіїв, вимагають, аби вони давали квитки пасажирам не через одного, то й кошти були б і на шини, і на зарплати, і не треба було б піднімати так різко тарифи.


– Нелегко зводити кінці з кінцями,  – бідкається лучанин Іван Переходько. – Ціни на комуналку забирають ледве не всю зарплату. А тут ще й вартість проїзду хочуть підняти. Мені треба, поки доберуся на роботу, пересідати із маршрутки у тролейбус. Ось і виходить: ще не заробив, а вже п’ять гривень затратив. За день – уже десятка. А в сім’ї постійно користується маршруткою і дружина. Витрати ростуть, а зарплати на місці.


Тож не дивно, що лучани звертаються до міської влади з вимогою не допустити підвищення тарифів. Люди побоюються, що в результаті лише їхні гаманці потоншають, а якість обслуговування не поліпшиться. Як їздили у битком набитих маршрутках, так і їздитимуть. Скаржаться на водіїв, які порушують графіки руху, грубіянять, ведуть себе не по-європейськи. А ті в свою чергу кажуть: «Які дороги і зарплати – таке й обслуговування. Будуть європейські, то й возитимемо вас, як у Європі».


Якою буде вартість перевезень у маршрутках, поки що не вирішили. «Орієнтуємося на тариф у чотири гривні», – повідомили у відділі тарифної політики міської ради, зазначивши, що шукатимуть збалансоване рішення, яке б влаштовувало і пасажирів, і перевізників.


– Наразі уточнюються розрахунки, подані перевізниками. Рішення про підвищення тарифів буде прийняте після громадських слухань, – запевнив заступник начальника управління транспорту і зв’язку Луцькради Олександр Середа. – Поки що проходить дослідження пасажиропотоку. А вже наступного тижня оголосять його результат.



Влада ще раз переконалася в тому, про що здогадувалася і що намагалися довести лучани: гроші, які вони сплачували за проїзд, водії нерідко клали у власну кишеню.



Однак уже нині можна сказати, що вимоги підняти плату до п’яти гривень безпідставні, оскільки, за словами заступника луцького міського голови Сергія Григоренка, перевізники занижували пасажиропотік. Тобто влада ще раз переконалася в тому, про що здогадувалася і що намагалися довести лучани: гроші, які вони сплачували за проїзд, водії нерідко клали у власну кишеню.


До речі, у Рівному теж збираються підвищувати вартість проїзду у маршрутках. Досі там квиток коштував три гривні. Загалом піднімати тарифи чи ні – в містах України вирішують неоднозначно. Одні піднімають, інші намагаються втримати прийнятну ціну якомога довше. А в Конотопі замість підвищення домоглися зниження вартості проїзду до 2,5 гривні. Яким чином? Трамваї та автобуси працювали в посиленому режимі і, як наслідок, перевізники змушені були зменшити ціну із трьох гривень до 2,5. Міська рада розірвала договір із тими, хто не захотів піти на зменшення вартості проїзду.

Telegram Channel