Курси НБУ $ 39.79 € 42.38
Возити нас за три гривні маршрутники не хочуть

Волинь-нова

Возити нас за три гривні маршрутники не хочуть

Вартість проїзду у міському транспорті не повинна бути вищою 4 гривень, — вважають у Луцькій міськраді

Євгенія СОМОВА


Запеклі баталії точилися під час громадського обговорення вартості квитків у луцьких маршрутках, яке відбулося у Центрі надання адміністративних послуг. Перевізники, як відомо, домагаються підняти її, погрожуючи владі зупинити транспорт у разі, коли не погодить запропонований тариф. Вони подали розрахунки, згідно з якими вартість проїзду має підвищитись до 5 гривень. Міська влада, яка організувала обстеження пасажиропотоку, а він суттєво впливає на рівень тарифу, із цим не згідна, бо побачила суттєве розходження у розрахунках. Перевізники занизили кількість перевезених. Згідно з підрахунками, зазначив директор департаменту економічної політики міськради Олександр Озінович, зробленими міською радою, тариф на перевезення пасажирів становить від 2,23 гривні на маршруті № 2 до 4,3 гривні на решті. «3,50—4 гривні за проїзд, — вважає заступник міського голови Сергій Григоренко, — є оптимальною ціною».



Максимальна ціна квитків, яку можна встановити, — 3,50 гривні і 3 — на маршруті № 2, який є найбільш рентабельним.



Отож, розрахунок вартості проїзду, який надали перевізники, завищений. Але власники транспорту це спростовують. Мовляв, дані обстеження, які проводила міська рада, некоректні, бо перевірялися кращі маршрути, а є ж гірші, де менший пасажиропотік. До того ж, за словами директора підприємства «Санрайз» Юрія Девіцького, обстеження проводилися у будні, а в святкові дні, як відомо, люди їздять менше, тож й виручка нижча відсотків на 40.


Присутній на обговоренні виконуючий обов'язків голови Волинського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Сергій Луговий зауважив, що перевізники ще у лютому 2015 року, коли встановлювалась вартість проїзду 3 гривні, вимагали підвищити її до 4. Тож, за його словами, піднімати тариф на гривню у всіх маршрутках нема підстав. Максимальна ціна квитків, яку можна встановити, — 3,50 гривні і 3 — на маршруті № 2, який є найбільш рентабельним. А
4 гривні може бути на найдовших, які виходять за межі міста. Для дітей вартість квитка повинна залишатися старою — гривня. Після озвучених тарифів представником Антимонопольного комітету перевізники здійняли гвалт. Вони намагалися переконати присутніх, що лише за останній рік вартість пального зросла більш як на 25 відсотків, суттєво збільшились витрати на зарплату, запасні частини, шини.
— Як випускати мені автобуси, коли на двох маршрутах собівартість перевищує 4 гривні, — обурювався один із них Олег Колесник. — Солярка зросла із 14 гривень за літр до 24, запчастини подорожчали у три рази…
— Місяць їздимо собі у збиток. Нема за що рухомий склад оновлювати, — додав інший.
— А що робити пасажирам, їм же ніхто зарплату не піднімає відповідно до росту долара, — парирував Сергій Луговий. — Ви ж не купуєте пальне вроздріб. А оптом солярка зросла не на стільки, як стверджуєте.
За його словами, вартість паливно-мастильних матеріалів з часу останнього підвищення зросла на 15—17 відсотків. Тому піднімати тариф на 33 відсотки — відразу на гривню, недоцільно.
І громадські активісти, і депутати міської ради зійшлися на думці, що перевізникам слід вести регулярний облік пасажиропотоку, контролювати водіїв, аби видавали квитки, хоча ті запевняли, що роблять це. Рвуть їх і кладуть на капот, а ось пасажири, мовляв, не беруть. Не перекладати свої проблеми на плечі лучан, які користуються маршрутками, порадила перевізникам і присутня на зустрічі депутат Луцької міської ради Алла Надточій. Вона зазначила, що у мерії не бачать реального обгрунтування зростання тарифів до 4—4,50 гривні. Представники депутатського корпусу зазначили, що остаточне рішення щодо вартості проїзду буде прийняте на найближчому засіданні виконавчого комітету. Водночас наголосили на необхідності поліпшення якості перевезень.


 

Telegram Channel