Курси НБУ $ 39.60 € 42.44
«Щоб бути попереду, ми не йдемо, а біжимо»

Волинь-нова

«Щоб бути попереду, ми не йдемо, а біжимо»

Цю ключову фразу під час відвідування ТОВ «Модерн-Експо» сказав керівник служби маркетингу компанії Микола Жичук

Алла ЛІСОВА


«Мріяли бути найкращими на Волині, а тепер наше обладнання є в 60 країнах світу»
Головний корпус цього міжнародного холдингу — одного з найбільших виробників і постачальників торговельного обладнання в Європі, який входить у топ–десятку, вражає своєю прогресивністю і креативністю. У Луцьку також розташована найбільша, можна сказати, універсальна виробнича площадка. Саме тут проходять розробка й випробування нових видів продукції, звідси керують усією компанією, яка налічує більше трьох тисяч працівників у різних куточках світу. Завод у Верхньодніпровську спеціалізується на виготовленні холодильного оснащення. Аналогічне підприємство діє в місті Вітебську Республіки Білорусь – звідти постачається обладнання до країн Митного союзу. Загалом виробничі потужності становлять 112 тисяч квадратних метрів.



Наш холдинг — відповідальний бізнес. Ми одні із найбільших роботодавців у регіоні, де працюють понад дві тисячі чоловік.



— Компанія веде свою діяльність уже 23 роки, — розповідає мій гід Микола Жичук, який знає тут кожен куточок. — Починали з підвального приміщення, поволі розбудовувалися. Спочатку мріяли бути кращими на Волині, потім – у Західному регіоні, згодом вийшли на закордон.
Визначальною датою для «Модерн–Експо» став 1997 рік, коли з польськими партнерами заснували спільне підприємство й почали виходити на інший, вищий рівень розвитку. Увесь цей час невпинно рухалися вперед. Розпочинали з найпростішого обладнання. А що зараз мають у своєму арсеналі, важко навіть перелічити.
— Торгові стелажі для розкладання продукції у звичайних магазинах та гіпермаркетах, касові бокси, стелажі великі для логістичних компаній, технологічне або нейтральне обладнання, яке використовується у професійній кухні, так званий сегмент «HoReCa» — готельні ресторани, кафе в закладах торгівлі, — перераховує асортимент товарів мій співрозмовник. – А ще виготовляємо брендові стійки, холодильне устаткування, кава-модуль, а також обладнання, яке «розмовляє» і спрямоване на промоцію продукції. Окрім того, різноманітні рішення для складів тощо.
Розвиток електронної комерції спонукав зайнятися випуском «новинки». Для зручності покупців онлайн–магазинів виготовляють для супермаркетів, які працюють цілодобово, станції доставки або поштомати. Там свій товар кожен може забрати в будь–який зручний момент. Обладнання «Модерн–Експо» можна побачити у понад 60 країнах світу.


Тут навчили «розмовляти» і холодильник
У польському Любліні невдовзі має розміститися логістичний термінал, який контролюватиме надходження товару на ринки країн Євросоюзу. До речі, для кращого обслуговування партнерів «Модерн–Експо» працюють офіси як у Любліні, так і в Москві, Парижі, Берліні, Лондоні, Дубаї. Всі бізнес–структури об’єднані материнською компанією, яка розташована у голландському місті Амстердам.
До групи, крім «Модерн–Експо», входить кілька компаній. «FullCustomSevice» займається митно–брокерськими операціями. Оскільки багато продукції йде на експорт, то ця структура якраз забезпечує якісні і своєчасні поставки за кордон. «Модерн іженіринг» сприяє модернізації компанії, виготовленню потрібного обладнання, що дає можливість оперативно реагувати на потреби клієнтів. І ще одна, ІТ–компанія, допомагає іти в ногу з інноваційними змінами й спеціалізується на виробництві терміналів, за якими працюють касири, кас самообслуговування та інших так званих розумних рішень. Деякі холодильники, під вино наприклад, можуть бути підключені до інтернету, що дає змогу визначати кількість пляшок у них і передавати різні параметри щодо відкривання і закривання дверей, охолодження в різних точках холодильника тощо. Його власник може навіть відслідковувати, де встановлено обладнання.
Використання новітніх технологій дає можливість зібрати найсучасніший парк із металообробки та інших типів машин.
— Однією з особливостей компанії є те, що ми можемо робити «під ключ» – від реалізації самої ідеї і до післяпродажного сервісу, — не без гордості повідомив головний фахівець у сфері маркетингу. – Інакше кажучи, готові виконати весь цикл робіт: дизайнер малює проект, його тестовий зразок на виробництві випробовують, після чого йде монтаж і надається сервісна гарантійна допомога. Над кожним замовленням працюють різні спеціалісти. Комп’ютер що дві хвилини фіксує дані, здає протокол, на якому видно, чи відповідає виріб стандартам. Тестуємо продукцію інших компаній тут. Виставкові зразки свідчать, як ми можемо комбінувати різні матеріали: ламіновані плити, метал, дерево і пластик поєднуються в одному типі обладнання.
Уся продукція сертифікована за стандартом відповідно до європейських вимог. Тому є можливість постачати її на вимогливі закордонні ринки, зокрема й німецькі. Працюємо з великими компаніями, які налічують тисячі магазинів, маємо розгалужену систему дилерів та дистриб’ютерів.


«Не боїмося вчитися у західних конкурентів, бо в Україні ми — монополісти»
Споглядаючи головний офіс «Модерн–Експо», мала відчуття, що потрапила на століття вперед. Як виробничі цехи, так і виставкові зали, приміщення «мозкового центру» вражали суперсучасністю, чистотою і якимсь фантастичним виглядом. Заворожують 123 картини на стелі, створені, як дізналася, польським художником.
Галерея підприємства нагадує своєрідний музей супермодернового зразка. Пройшовши метрів сто, пізнаєш не лише історію компанії, а й знайомишся з усіма провідними спеціалістами на чолі із засновником Петром Пилип’юком.
Компанія – соціально відповідальна. Починаючи від системи оплати за ефективність і закінчуючи культурно–спортивним відпочинком. Тут створені всі умови для професійного росту. Кожен працівник може подати ідею для вдосконалення виробництва, і вона буде реалізована. Торік таких було 4,5 тисячі, більше половини з них імплементували. А сприяє цьому внутрішній університет, де деканами є їхні ж топ–менеджери. На підприємстві переконані, що розвиток — один із принципів, на яких тримається бізнес.
— Ми хочемо бути глобальною компанією, яка створює продукцію і є її експертом у зберіганні, — говорить Микола Жичук. — І свій бізнес ведемо на чітко визначених принципах. Перше — це команда. Друге — операційна досконалість: використовуючи філософію ощадного виробництва, стараємося уникати втрат на всіх етапах втілення інновацій. І третє — це сервісно орієнтована компанія. Віримо, що один у полі не воїн, й партнери виграють від співпраці.
Покупцями продукції «Модерн–Експо» є великі міжнародні компанії із всесвітньо відомими брендами: «Ашан», «Метро», «Макдональдс», «Ельдорадо» тощо. Водночас довелося почути, що навіть такій потужній структурі непросто пробиватися на закордонні ринки і їх завойовувати.
— Кожен ринок не так легко відкривається — вони є досить консервативними і розподілені між своїми постачальниками. Маємо конкурентів, у котрих вчимося. На ринках України ми є монополістами. Наші позиції сильні в Східній та Центральній Європі. А на ринку Західної Європи є колеги, які працюють довше, мають більші обороти. Але ми рухаємося, не стоїмо на місці. Більше того: щоб бути попереду, ми не йдемо, а біжимо.
Особливість «Модерн–Експо», яка зібрала потужний потенціал з усієї України, у тому, що вона не працює на склад, а лише під замовлення, уникає того, щоб гроші заморожувалися у напівфабрикатах. Запитую, як зміна векторів у зовнішньоекономічній політиці впливає на ритм і успішність ведення бізнесу?
— Ми — поза будь–якою політикою, — мовив Микола Жичук. – Однак певною мірою залежимо від економічної кон’юнктури, а вона в свою чергу — від політичної. Якщо кризи 2008 року пережили легше, то остання зачепила більше, девальвація гривні позначилася на наших показниках. Втрималися завдяки західним ринкам. У зв’язку зі складними стосунками з Росією мали певні проблеми з московським офісом. Зараз більша ставка робиться на Білорусь.
Коли заговорили про те, як почувається таке успішне підприємство у не зовсім благополучному вітчизняному економічному середовищі, у відповідь почула:
Наш холдинг — відповідальний бізнес. Ми одні із найбільших роботодавців у регіоні, де працюють понад дві тисячі чоловік.



Микола Жичук знає на підприємстві кожен куточок.


 

Telegram Channel