Млинів стане другою Уманню?
Минулої середи на вокзал Рівного приїхав пасажирський потяг із Перемишля, який викликав ажіотаж і жваве обговорення. Очевидці нарахували 13 вагонів, із яких вийшли хасиди — представники релігійно–містичної течії іудаїзму. Бородаті, у чорному вбранні та з валізами, вони сіли в автобус і поїхали у невідомому напрямку
Як виявилося, поїзд із Перемишля замовила вижницька громада хасидів. Родини, які їхали через Рівне на паломництво до містечка Вижниця на Буковині, — з різних країн. Вони прилетіли до Польщі, а вже звідти до України добиралися потягом. У Рівному пересіли на автобуси, щоб дорогою до Вижниці відвідати місця паломництва, зокрема Бердичів на Житомирщині.
На Рівненщині теж є місце паломництва хасидів.
До Острога, попри запрошення, гості не поїхали. Хоча там відновлюють Велику синагогу, вона належить до дохасидського періоду і була зведена у XV столітті.
Хасидизм у Вижниці ж бере початок із середини ХІХ століття. Після Голокосту вціліли лише кілька десятків сімей вижницьких представників цієї течії, які вирушили за своїм ребе до Ізраїлю, пише «Збруч». Зараз вижницькі хасиди — потужна та впливова сила в ізраїльському суспільстві.
Зазначимо, що на Рівненщині теж є місце паломництва хасидів. У селищі Млинів розташована могила равина, якого за життя називали святим, — Аарона ІІ Перлова (1802–1872). Після смерті Аарона Перлова учнів згуртував його син Ашер Перлов Столінський. Громада хасидів «Карлін–Столін», яку започаткувала родина Перлових, представлена практично в усьому єврейському світі, має синагоги, школи, веде велику релігійно–просвітницьку діяльність.
У Млинові також збереглася синагога. Нині споруда — у приватній власності, проте подейкують, що її збираються відновити для богослужінь, і тоді Млинів може стати другою Уманню.
Левко ЗАБРІДНИЙ