«АТБ» створює стандарти
Відома торговельна мережа розвивається за сучасними європейськими трендами
Мешканці Волині через вдале розташування області раніше за багатьох інших українців дізнаються про провідні європейські тенденції в тих чи інших галузях. Це, безумовно, стосується і торгівлі. З роботою закордонних мереж Lidl і Aldi волиняни були знайомі ще до того, як люди з центральних чи східних регіонів почули ці назви.
Ми також маємо можливість бачити, що європейські торговельні підприємства не стоять на місці — вони постійно розвиваються. Цікаво, що найпотужніші вітчизняні мережі теж прямують цим шляхом і також змінюються. Це добре видно на прикладі «АТБ», де щодня купують товари понад 3 мільйони українців (у 951 магазині в 246 населених пунктах країни). «Як показує досвід європейського ритейлу, впровадження передових технологій, концепцій і практик — новий тренд у розвитку формату дискаунтер (формату, в якому працює «АТБ». — Ред.). Поряд із такими європейськими лідерами, як Lidl і Aldi, ми розглядаємо цей напрямок як найголовніший у своїй інвестиційній діяльності», — каже Борис Марков, голова Ради директорів, генеральний директор корпорації «АТБ». Враховуючи той факт, що приклад цієї мережі постійно наслідують численні конкуренти, можна стверджувати: вся вітчизняна торговельна індустрія стоїть на порозі серйозних змін.
Компанія завдяки своїм передовим рішенням задає тон у роботі для всієї вітчизняної торгівлі.
Тож що саме робить «АТБ»? Сьогодні в корпорації одночасно реалізують декілька інноваційних проектів. По-перше, проводять роботи з модернізації магазинів торговельної мережі. Оновлені маркети, які легко впізнати за сучасним дизайном у темних тонах, — це свого роду експериментальний майданчик. Тут впроваджено передові рішення у сфері роздрібної торгівлі, будівництва та енергозбереження. У магазинах «АТБ» нового формату встановлено холодильне та морозильне обладнання останнього покоління, а також новітня система освітлення, що функціонує на основі LED-технологій. Чимало уваги приділили вдосконаленню систем утеплення, опалення та рекуперації енергії. Загалом такий комплекс заходів дає можливість скорочувати витрати на опалення до 70%.
Іншим проектом, який активно втілює компанія, є експеримент з використання технології кас самообслуговування (КСО). Він стартував у листопаді минулого року і вже добре зарекомендував себе як в експертному співтоваристві, так і серед споживачів. Не дивно, адже це кращі міжнародні рішення й обладнання. «У проекті тестується використання кас самообслуговування NCR SelfServ Checkout. Компанія NCR — провідний світовий виробник устаткування у сфері банківських, торгових та інформаційно-технологічних рішень, на частку якого припадає понад 75% обсягу ринку», — підкреслює Борис Марков.
Третій великий проект не такий помітний для пересічного споживача, оскільки і його впровадження, і результати, як правило, залишаються «за лаштунками» торговельної діяльності. Ми говоримо про організацію логістики. Коли йдеться про «АТБ», це не просто перевезти партію продукції з пункту А в пункт Б. Адже мережа транспортує товари 3500 асортиментних позицій майже у тисячу маркетів по всій країні. Компанія володіє логістичною інфраструктурою, що складається з восьми сучасних мультитемпературних розподільчих центрів категорії «А» загальною площею 150 тис. кв. м, яка є однією з найбільших в Україні. «Управління складами здійснюється за допомогою інформаційної системи (WMS), системи управління двором (YMS), а також передових технологій контролю якості обробки товару, які забезпечують комплексне вирішення завдань автоматизації управління складськими процесами. Вони дають змогу знизити вартість внутрішньої складської обробки товару та його доставки, підвищити контроль над виконанням складських операцій і обмежити вплив людського фактора на процеси складської логістики», — зазначає Борис Марков.
Безумовно, все перераховане є лише частиною великої програми розвитку «АТБ». А враховуючи, що ця компанія завдяки своїм передовим рішенням сприяє формуванню стандартів для всієї вітчизняної торгівлі, це дуже гарна новина для українців. Є інформація про те, що мережа має грандіозні плани щодо розширення своєї діяльності. Програмою на 2018 рік передбачено відкриття не менше ніж 100 нових магазинів, ще з півсотні «АТБ», які вже працюють, отримають новий дизайн. Компанія націлена на активний розвиток своєї мережі в столиці, південних і західних регіонах України. Отже, нові стандарти запроваджуватимуть по всій країні, наближаючи вітчизняну торгівлю до рівня провідного західного досвіду та якості обслуговування.
Антон ГУДИМА