Скільки коштуватиме легалізація «євроблях»
13 липня депутати в першому читанні прийняли за основу закони голови Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради Ніни Южаніної про розмитнення і акциз на авто, включаючи так звані «євробляхи» та інші б/у іномарки. Головні зміни полягають у нових правилах розрахунку акцизу і впровадженні суворих штрафів для власників нерозмитнених авто
За законом пропонується 2 формули підрахунку акцизів: 50 євро — для бензинових авто і 75 євро — для дизельних. Цю ставку множать на коефіцієнт віку і коефіцієнт об’єму двигуна. Щоб визначити коефіцієнт двигуна, його об’єм необхідно розділити на 1000. Наприклад: для 5-річного автомобіля з 2-літровим бензиновим мотором акциз становитиме 500 євро. На 40 євро дорожче вийде акциз на 4-річну дизельну машину з меншим об’ємом двигуна (1,8 л) — як вираховувати, ще демонструє фотосхема вгорі.
Якщо автомобіль новий, то коефіцієнт віку до нього не застосовується. При цьому акциз встановлюється за тією ж формулою. Відзначимо, крім акцизу також доведеться заплатити ПДВ (20% вартості машини) і ввізне мито (10%).
За законом пропонується 2 формули підрахунку акцизів: 50 євро — для бензинових авто і 75 євро — для дизельних.
Крім того, передбачені збільшені в рази штрафи для власників прострочених «євроблях»та інших нерозмитнених авто. Зокрема, мова йде про терміни транзиту і його прострочення.
Порушення термінів реєстрації для транзитних авто:
- більше 20 днів — 85 000 грн
- більше 30 днів — 170 000 грн.
Порушення режиму тимчасового користування автомобілем:
- більше 10 днів — 85 000 грн
- більше 30 днів — 170 000 грн.
Петро МАКАРУК.