Курси НБУ $ 41.40 € 45.14
Малюки, які сьогодні дивляться  «Про що мріють зірки»,  завтра керуватимуть державою

Протягом вистави Зіронька шукала вірного друга.

Фото Тетяни ЗАНЮК.

Малюки, які сьогодні дивляться «Про що мріють зірки», завтра керуватимуть державою

«Тому маємо виховати їх людяними, ми ж — інженери дитячих душ», — говорить режисер-постановник Дмитро Драпіковський

У Волинському академічному обласному театрі ляльок розпочався 43-й театральний сезон. Стартував він прем’єрною виставою «Про що мріють зірки» за п’єсою Дмитра Драпіковського. Справжнього друга треба заслужити — те, чого вчить ця вистава. На прикладі дружби Зіроньки і Кошенятка актори показали, як складно знайти істинного побратима, який не буде користуватись твоїми «промінчиками» лише для своїх бажань.

Дмитро Драпіковський задумав, щоб у виставі музиканти грали справжній джаз.
Дмитро Драпіковський задумав, щоб у виставі музиканти грали справжній джаз.

 Перед показом піснями та квітами акторів вітали вихованці ДНЗ №13 «Дельфін».У прем’єрі зіграли Олексій Криворучко, Інна Музичко, Олег Даниленко, Валерій Семенюк та Юлія Тузова. Керівник літературно-драматургічної частини Галина Остапчук повідомила глядачам, що в цьому сезоні їх чекає багато нового та цікавого, особливо — у період новорічно–різдвяних свят. Ми ж поспілкувалися з режисером-постановником із Києва Дмитром Драпіковським про те, як йому вдалося надати такої чудової форми на перший погляд звичному сюжету про дружбу.

Держава ніякого стосунку до цього не має: не підтримує ні вихователів дитсадочків, які є початківцями великої справи становлення людини, а отримують мінімальну зарплатню, ні акторів у периферійних театрах. А це важливо, бо дорослого потім перевиховати неможливо.

— Ідея вистави належить моїй мамі Катерині Драпіковській, вона її втілювала 20 літ тому у Херсонському театрі, — відкрив таємницю пан Дмитро. — Ми переосмислили цю важливу тему — використання людини задля власних потреб. Котик зустрів Зіроньку, яка виконувала бажання, при цьому втрачала промінчик і врешті залишилася без нічого. Герой не виконав жодного бажання для когось. Скажете, дошкільнята не зрозуміють ідеї? Вона відкладеться у підкірці мозку і колись відгукнеться в потрібній ситуації…

 

 Світ дітей — тема для дорослих. Астроном дивиться у телескоп і бачить, що Всесвіт не такий, яким здається на перший погляд. У його уяві все оживає — великі світила й дрібні зіроньки. З магнітоли виходять живі музиканти й грають джаз. Фантасмагорична ідея, але, вважаю, вдалася.

— Так, глядачі захоплено аплодували й усміхалися. Значить — прийдуть знову. Якими чудесними засобами змушуєте малечу заворожено дивитися на все це дійство?

— Кожна людина живе тим, що вбере в себе першого десятиріччя життя. І я ставлю вистави про те, що відчував у кінці 1980-х, коли був малим, — розповідає режисер. — Дуже важливо подавати ідею виховання через гру, йти до навчання через розвагу. Вважаю, що успіх сучасних вистав у формі, а не в змісті. Я виріс за кулісами Херсонського театру ляльок, де працювали мої батьки, тодішні діти могли 50 хвилин сидіти, дивитися, слухати. Це був театр змісту. Тепер інший час і завдання режисера — подати так, щоб зміст дійшов до малечі через цікаву форму, світло, спец­ефекти. І ми робимо цю надзвичайно важливу роботу, як можемо. Держава ніякого стосунку до цього не має: не підтримує ні вихователів дитсадочків, які є початківцями великої справи становлення людини, а отримують мінімальну зарплатню, ні акторів у периферійних театрах. А це важливо, бо дорослого потім перевиховати неможливо. У дитини ж розум — чистий, і те, що ми туди вкладемо з перших її візитів до театру, — те й буде. Маємо відповідальність, що сьогоднішні малюки з часом прийдуть до влади і творитимуть Закон. І ми будемо винні, якщо неправильно їх навчимо. Ми — інженери людських душ, так завжди кажу акторам. Тому важливо, що і як робимо.

Тетяна ЗАНЮК.

Telegram Channel