Курси НБУ $ 41.32 € 42.99
А лучанин Анатолій Харчук уже катається з вітерцем на своєму електровеломобілі!

Електросипед став однією з родзинок заходу.

Фото Сергія НАУМУКА.

А лучанин Анатолій Харчук уже катається з вітерцем на своєму електровеломобілі!

21 вересня у Луцьку відбувся інвестиційний бізнес–форум, на який завітало чимало гостей як з України, так і з–за кордону. Впродовж дня у залах КРЦ «Промінь» проходили конференції та виступи, а місцеві підприємства представляли свою продукцію тут же, на площі біля пам’ятника Михайлу Грушевському. Серед різноманіття палаток було важко не помітити незвичайний транспортний засіб. Він привертав увагу багатьох відвідувачів і просто перехожих, а ще викликав чимало запитань. Із його розробником Анатолієм Харчуком ми й спробуємо дати на них відповіді

Економний, екологічний і водночас ще й безкоштовний тренажер

Пане Анатолію, скажіть, будь ласка, як називається ваш транспортний засіб і який принцип його дії?

— Це веломобіль з електричним приводом. Він працює і від педалей, і від електродвигуна. Ідея аналогічних транспортних засобів не нова: як на теренах колишнього СРСР, так і на Заході розроблялися подібні моделі. Однак я хотів створити власний варіант екологічного та економічного виду транспорту для поїздок на невеликі відстані.

Які технічні характеристики має ваш зразок?

Він зацікавить людей, які хочуть вести здоровий спосіб життя та дбають про довкілля. Крім того, веломобіль вигідніший з економічної точки зору, оскільки зарядити акумулятор обійдеться значно дешевше, ніж купувати пальне.

— Веломобіль може перевозити корисне навантаження 100–120 кг зі швидкістю 30–35 км/год. Однак на цьому не збираюся зупинятися. Хочу спробувати підвищити потужність двигуна до 1 кВт. Це дасть можливість розвивати швидкість орієнтовно до 80 км/год, цього цілком достатньо для поїздок по місту. Також у планах — ​збільшити корисне навантаження до 150 кг та розмістити на даху сонячну панель для підзарядки акумуляторів.

Наскільки я розумію, наразі це єдиний екземпляр веломобіля. У скільки обійшлося його виготовлення?

— Так, він поки що один. Прорахувати його вартість складно, оскільки він створювався впродовж тривалого часу і за цей період неодноразово підвищувалися ціни.

Анатолію Петровичу, для яких цілей ви його створювали?

— Як уже було сказано, він призначений для подолання невеликих відстаней, переважно по місту. Я вважаю, він стане у пригоді для поїздок на роботу, різноманітних кур’єрських доставок чи зеленого туризму.

«Якщо серійному виробництву бути – дизайн може змінитися»

Чимало людей цікавилося ціною на вашу розробку, тож, схоже, такий товар мав би достатній попит на ринку. Чи плануєте випускати його для продажу?

— Про це ще зарано говорити, хоча бажання налагодити виробництво зразка з покращеними характеристиками є, і, якби ціна не перевищувала в еквіваленті 1000 доларів, попит на цей транспорт був би. Він зацікавить людей, які хочуть вести здоровий спосіб життя та дбають про довкілля. Крім того, веломобіль вигідніший з економічної точки зору, оскільки зарядити акумулятор обійдеться значно дешевше, ніж купувати пальне.

Під час розмови з’ясовуємо, що для пана Анатолія це не лише хобі, але й робота, оскільки за фахом він інженер. Тож веломобіль — ​не єдина його розробка. Декотрі з винаходів, корисних моделей, раціоналізаторських пропозицій захищені авторськими свідоцтвами чи патентами, інші існують лише у металі чи кресленнях. Загальну кількість їх важко перелічити, проте ще більше — ​планів, ідей, задумів.

— Значно полегшують роботу сучасні технології, — ​зізнається чоловік. — ​Якщо раніше найменша помилка чи неточність у кресленні або розрахунках змушувала переробляти окремі деталі, а інколи й весь механізм і починати все спочатку, то зараз за допомогою комп’ютерних програм можна не тільки здійснити необхідні інженерні розрахунки та виконати креслення, але й змоделювати складання та роботу механізмів — ​і таким чином ще на початковому етапі уникнути можливих помилок, які колись виявлялися лише при складанні та експлуатації готового виробу.

Сучасні технології дають можливість створювати не лише технічно досконалі проекти, але й забезпечують естетичні дизайнерські рішення. Щоправда, за словами пана Анатолія, над розробленням дизайну для веломобіля спеціально не працював, а враховував лише функціональні та конструкторські потреби. Однак якщо серійному виробництву бути — ​дизайн може змінитися. n

Віталіна ЗЕЛЕНА

 

Telegram Channel