Жіноча енергетика. Чи має вона значення в торгівлі?
У магазинах найпоширенішої вітчизняної мережі «АТБ» працюють переважно жінки. Керівництво компанії не виключає, що саме в цьому й полягає секрет їхнього успіху…
Традиційно будь–які суперечки щодо жіночого та чоловічого підходів до справи на початку весни мають певні перекоси. Люди цими першими теплими днями воліють говорити про винятково позитивні характеристики щодо жіноцтва. Утім, є й ті експерти та компанії, які незалежно від сезону відзначають роль прекрасної статі в загальному розвитку як цілої економіки, так і окремих галузей. Візьмемо як приклад торгівлю, зокрема знайому багатьом волинянам мережу «АТБ», де понад 65% колективу становлять саме жінки.
«В українській традиції жінку завжди вважали берегинею. Вона створювала тепло і затишок в оселі, дарувала турботу та любов кожному члену родини. Водночас ефективно керувала домашнім господарством, формувала та наповнювала сімейний бюджет. Традиційна жіноча енергетика нині знаходить своє відображення і в діяльності компанії «АТБ–маркет». Доброзичливість і відкритість в обслуговуванні кожного покупця, щоденна турбота про якість та безпеку продукції, створення комфортних умов для здійснення покупок — усе це дає право називати магазини нашої торгової мережі домашніми», — зазначає Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ–маркет».
За її словами, нині в компанії працюють понад 50 тисяч співробітників. Це дійсно вагомий показник, який можна порівняти, наприклад, із населенням великого районного центру. З кожним працівником проводиться робота, що передбачає навчання, розвиток, професійне зростання. І якщо за підсумками всіх цих процесів людина показує позитивні результати, то вона може досягти будь–яких кар’єрних успіхів. Приміром, прийти в магазин звичайним касиром, а згодом стати топ–менеджером на регіональному або навіть національному рівні. В «АТБ» таких історій успіху безліч. Причому більшу частину з них можуть розповісти саме жінки: вчорашні студентки, які очолили величезні колективи; матусі, що вирішили підзаробити після декрету, а потім, поступово зростаючи разом із компанією, стали керівниками регіонального масштабу. У компанії для жінок, які мають прагнення розвиватися і вести за собою команду, відкриті найширші можливості. Це плюс для співробітників, але в той же час і для самого «АТБ». «Жіноча енергетика нашої мережі є своєрідним імпульсом і драйвером розвитку. У постійному пошуку нетривіальних рішень команда компанії впровадила безліч інновацій: принципи викладки, власні торговельні марки, POS–термінали і багато іншого. Наші співробітниці креативні. Проте цей креатив полягає не в тому, щоб потішити себе або зробити «вау», а в тому, щоб придумати щось зручне для покупця. Створювати за принципом «як для себе» — це секрет безлічі наших нововведень, придуманих жінками для жінок», — ділиться Наталія Шаповалова.
У компанії для жінок, які мають прагнення розвиватися і вести за собою команду, відкриті найширші можливості.
І тут не можна не зауважити, що такий підхід працює. Інакше як пояснити, що у висококонкурентному середовищі, коли кожна людина поблизу свого будинку має десятки магазинів для здійснення покупок, значна частина українців обирає саме «АТБ». Це не голослівна заява. Експертами підраховано: понад 3,5 мільйона (!) наших співвітчизників щодня роблять покупки в магазинах цієї мережі. Звичайно, у поданій статистиці значення має і масштаб. Як не крути, а це найбільша торговельна компанія в країні. Вона представлена 1002 маркетами в 256 населених пунктах у 22 областях України. Однак навіть з урахуванням таких показників виходить, що кожну торгову точку «АТБ» в середньому за день відвідують кілька тисяч покупців. Усі вони голосують власними гаманцями не тільки за високу якість продукції, не тільки за товари власних торгових марок (які можна знайти лише в «АТБ»), а й за атмосферу та обслуговування. Жіноча енергетика працює і рухає мережу вперед. У тому числі на Волині, де наразі функціонують майже з десяток магазинів компанії.
Сильний аргумент слабкої статі в тому, що можна створити і розвинути компанію, яка буде користуватися не агресивною політикою щодо конкурентів, не хитромудрими махінаціями для виживання на ринку, а просто турботою та любов’ю. І вона буде успішною. А якщо не вірите, то ви просто не були в магазинах «АТБ». Обов’язково зайдіть і зверніть увагу, наскільки все продумано для зручності кожної людини. З якою увагою тут ставляться до всіх покупців. Як дбають про відвідувачів. Ви будете вражені. Проте це здивування не може пересилити головне питання: «Жіноча енергетика — чи має вона значення в торгівлі?». І в мережі «АТБ» ви знайдете чітку відповідь на нього…
Антон ГУДИМА