Курси НБУ $ 41.84 € 43.51
Створюючи команду професіоналів

Простим хлопцям і дівчатам, що приходять на роботу в «АТБ», відкриваються унікальні можливості для кар’єрного росту.

Фото прес-служби ТОВ «АТБ».

Створюючи команду професіоналів

Компанія «АТБ» головним своїм капіталом вважає власний колектив, який робить істотний внесок у підвищення престижу професій галузі торгівлі

Одна з найвідоміших віт­чизняних торговельних мереж — «АТБ» — навіть у час складних економічних змін демонструє вражаючий приклад розвитку. Майже щомісяця відкриваються нові магазини, зростають показники сплати податків і обсяги виробництва тощо. За рахунок чого вдається демонструвати таку динаміку? Одним із головних своїх активів у компанії вважають власний колектив, на розвиток і розширення якого направлені зусилля й кошти.

«Ми завжди підкреслювали, що кадрова політика корпорації спрямована на ефективне використання та розвиток людського капіталу підприємства. Це не просто слова, це кропітка робота над комплексною системою, яку ми будували, орієнтуючись на передові іноземні технології та власний двадцятирічний успішний досвід роботи на українському ринку», — зазначає Олена Федаш, директор департаменту управління персоналом ТОВ «АТБ».

 

 

Керівництво корпорації, що об’єднує підприємства, які провадять свою діяльність у таких напрямках бізнесу, як роздрібна торгівля, управління активами, виробництво і продаж продуктів харчування, надання послуг у сфері спорту та відпочинку, з моменту її заснування чітко усвідомлювало: починати треба зі створення команди професіоналів. Але на той час (а це відбувалося більше двадцяти років тому) зібрати її було неможливо. Потрібних фахівців, що опанували європейські стандарти й мали необхідний досвід, просто не було в Україні. Тому ухвалили рішення самотужки вести підготовку лінійного персоналу у власних учбових центрах. Перший такий центр «АТБ» з’явився на Дніпропетровщині. У 2011 році на його базі було організовано регіональне відділення в Києві. З 2017–го працюють представництва у Львові й Одесі.

«Власні учбові центри — це гордість компанії. Вони забезпечують не тільки професійне навчання співробітників, а й розвиток управлінських якостей керівників і членів внутрішнього кадрового резерву», — підкреслює Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ–маркет».

Наразі на його підприємствах працює близько 60 тисяч осіб. Тільки у 2018 році корпорація «АТБ» створила понад 6 тис. нових робочих місць.

Проблема була не лише в тому, аби побудувати такі заклади, а й у тому, щоб розробити унікальні програми та методики навчання. Крім базових знань із профільних дисциплін, вони повинні надавати розуміння сучасних стандартів сфери обслуговування і практичні навички роботи у великій мережі. Це лекції, семінари та практичні заняття з різних тем — залежно від посади, на яку претендує кандидат. Були впроваджені передові сучасні формати отримання знань, наприклад корпоративні тренінги, тематика яких спрямована на формування лідерів, набуття управлінських, комунікаційних навичок, уміння влаштовувати презентації та діяти в конфліктних ситуаціях тощо. Всі інструктори таких учбових центрів раніше працювали в магазинах «АТБ», тому лекції проводять з великою кількістю прикладів із власного та досвіду колег. Теоретичні заняття на базі учбових центрів чергуються зі стажуванням у магазинах «АТБ» під керівництвом наставників.

Поступово з’явилася потреба не тільки готувати новачків, а й підвищувати кваліфікацію своїх працівників. Компанія створила ефективну систему так званих соціальних ліфтів. Кожен може прийти працювати, наприклад охоронцем, а через кілька років очолити міжрегіональний офіс. Тому за парти повинні сідати всі працівники. Ніхто не може розпочати свою роботу, поки не складе іспити на відповідність займаній посаді. Така навчальна вертикаль сприяла тому, що компанія не має потреби шукати кандидатів на керівні посади на відкритому ринку праці. На курсах вона готує їх із внутрішнього кадрового резерву. В результаті 100% співробітників, які займають адміністративні посади в торговельній мережі, отримали професійну освіту в учбових центрах компанії. Слід зазначити, що навчання у них безкоштовне. Більш того, корпорація пропонує місця в гуртожитку, а строк навчання зараховується до трудового стажу.

«Наша система просування кар’єрними сходинками — одна з провідних не тільки для української торгівлі, а й для української економіки в цілому. Простим хлопцям і дівчатам, що приходять на роботу на підприємства корпорації «АТБ», відкриваються унікальні можливості не лише для кар’єрного росту, але й для задоволення власних амбіцій», — розповідає Олена Федаш. За її словами, учбові центри «АТБ» не тільки готують співробітників для конкретного підприємства. Їх можна назвати справжньою «кузнею кадрів» для цілої галузі. На думку експертів ринку, корпорація «АТБ» робить серйозний внесок у підвищення престижу професій, пов’язаних із галуззю торгівлі, вводить нові стандарти освіти та працевлаштування. Наразі на його підприємствах працює близько 60 тисяч осіб. Тільки у 2018 році корпорація «АТБ» створила понад 6 тис. нових робочих місць.

Ці люди стають професіоналами. Вони є людським капіталом, який компанія продовжує розвивати. Саме тому такий згуртований колектив зміг стати лідером галузі й сьогодні впевнено дивиться у майбутнє.

Катерина ІВАНЧЕНКО.

Telegram Channel