Курси НБУ $ 41.40 € 45.14
У встановленні рекорду Дмитрові Комарову сприяв навіть недіючий волинський аеродром

Дмитро Комаров, Ігор Табанюк, Андрій Блінов і Олександр Дмитрієв: небо над Україною одне.

Фото з «Фейсбук»-сторінки Дмитра Комарова.

У встановленні рекорду Дмитрові Комарову сприяв навіть недіючий волинський аеродром

Відомий телеведучий, автор програми «Світ навиворіт» увійшов до Національного реєстру рекордів, відвідавши максимальну кількість аеродромів за мінімальний термін. 34 міста, понад 3000 км за 3 дні подолав шоумен із командою, переживши силу–силенну не тільки приємних емоцій, а й ставши заручником людської жадібності, що мало не призвело до трагедії

Минулої п’ятниці з першими променями сонця, о 6.40, на легкому чотиримісному літаку Дмитро Комаров із оператором Олександром Дмитрієвим та двома пілотами вирушили з Коломиї, що на Івано–Франківщині. Пролетіли над Чорногірським хребтом, з відстані витягнутої руки (крила) побачили засніжену вершину Говерли. «Неймовірна краса!», — ​захоплено мовив рекордсмен. Далі було Косино, яке, за словами мандрівника, зустріло їх по–королівськи: червоною доріжкою і бутербродами з ікрою. Звідти маршрут проліг до Дрогобича та Житомира.

Одразу після обіду літак приземлився в закинутому цивільному аеропорту «Луцьк — ​Крупа» на базі аероклубу «Крила Волині». Тут його зустрічали представники управління туризму та промоції Луцької міської ради. «Дмитро Комаров переконаний, що майбутнє України за малою авіацією, і аеропорт у Крупі поблизу обласного центру надзвичайно перспективний, тільки треба докласти зусиль, аби він весь запрацював. Отож у нас є всі шанси мати авіасполучення!» — ​розповіла про зустріч із телеведучим начальник управління Катерина Теліпська.

Перший день подорожі закінчився в Києві. Щоб встигнути все облетіти, здійснювали від 8 до 12 посадок щодня. Тож завершували польоти прямо перед заходом сонця і вирушали з першими його променями. Графік був похвилинним. «Весняна турбулентність не давала розслабитися. З обіду «ковбасить», — ​написав у соцмережі Дмитро Комаров другого дня польоту. Але найбільш екстремальним став третій.

Це був дуже напружений момент. 200 городян, які урочисто зустрічали нас, навіть не підозрювали, що ми можемо не долетіти.

— Ми пережили дуже неприємну ситуацію, яка ставила під загрозу і весь рекорд, і нас. «Спасибі» тим, хто розбавляє паливо на заправках, — ​розповів ведучий. — ​Ми заправлялися 95–м бензином, не маючи можливості контролювати його якість. І нам попалося сильно розбавлене пальне. За 40 хвилин до Кам’янця–Подільського різко впав тиск палива. Ми включили резервну систему — ​електричний насос, але його вистачило ненадовго. Почали шукати майданчик для аварійної посадки. Ми розглядали польові дороги, намагаючись оцінити їхній стан. Сідати без двигуна в режимі планування на пухкий ґрунт — ​означає, що літак зариється колесом і почне перекидатися. Це був дуже напружений момент. 200 городян, які урочисто зустрічали нас, навіть не підозрювали, що ми можемо не долетіти. У таких екстремальних умовах завдяки професіоналізму командира літака вдалося дотягнути до міста, — ​зазначив Дмитро Комаров. — ​Поки я годину спілкувався з людьми, колеги витягли паливний фільтр. Він був повністю забитий. Хоча перед стартом рекорду на літак було встановлено новий… Таке паливо… Слава Богу, все обійшлося, ми промили фільтр і завершили політ, — ​розповів рекордсмен.

Як каже Дмитро Комаров, ідейним натхненником польоту є коломийський авіатор Ігор Табанюк. Спершу була думка охопити лише Західну Україну. Втім, потім географію розширили і облетіли по периметру всю державу. Зізнається: це були три фізично важких дні, адже літак малий, не мали змоги пройтись та розім’ятись. Та все ж досягнення є!

8 квітня Віталій Зорін офіційно вручив мандрівникам дипломи від Національного реєстру рекордів. Дмитро Комаров подякував команді пілотів Ігореві Табанюку, ​Андрію Блінову, операторові Олександру Дмитрієву, ​кожному, хто прийшов їх підтримати, потиснути руку і зробити селфі.

— До речі, це тягне на ще один рекорд: «Кількість селфі і обіймів із пілотами під час установлення рекорду». Плюс–мінус 1000 набереться, — ​висловлює ідею телеведучий.

А ще Дмитро Комаров переконує: вертоліт–таксі — ​це не фантастика і не розваги для мільйонерів. Завдяки такому транспорту в Бразилії вирішили проблему міських заторів і бездоріжжя. У Сан–Паулу злітні майданчики є на кожній висотці. З міста до окраїни можна пролетіти за 9 хвилин, зекономивши 2,5 години, витрачених на долання цієї відстані автомобілем. Тож авіапольоти — ​це сервіс майбутнього, переконаний мандрівник. Саме з цією метою ведучий програми «Світ навиворіт» і вирушив у політ Україною.

— Ми хочемо показати, що «мала авіація» дуже важлива для країни. Її можна використовувати в рятувальних роботах, медичних та воєнних цілях, з її допомогою можна контролювати вирубку лісів. Літаки стануть транспортною частиною України. Авіамаршрутка коштує не так дорого, як видається. У нас для цього все є! — ​переконує Дмитро Комаров.


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.

Telegram Channel