Як запрограмувати дитину на здоров’я і щастя
Цього навчають книги Бориса Зіновійовича Драпкіна (1928–2006, на фото), одного з найвідоміших дитячих психіатрів і психотерапевтів
Найкращі ліки — мамина любов
Дитина неспокійна, хворіє на енурез, заїкається. Ви стомилися прати постільну білизну й чекати, коли ж внутрішній «будильник» малюка запрацює. Лікарі призначають пігулки, рекомендують гіпноз, сімейну, ігрову терапію. Цими методами багато років користувався і професор Драпкін. І в той же час шукав інші способи впливу на психіку дитини. І знайшов. Це — навіювання голосом мами!
Дитина дуже емоційно реагує на рідний голос, розрізняє всі його інтонації, він стає наче її власним.
Ви з малюком — цілісна психоемоційна структура. Якщо мама перебуває «на іншій хвилі», то дитина погано їсть, не спить, вередує. Ваша кровинка — це посудина, яку постійно потрібно наповнювати любов’ю, каже відомий психотерапевт і радить приблизно до двох років постійно бути поруч, навіть на короткий час не розлучатися з синочком чи донечкою.
Дуже велике значення для дитини, і не тільки для немовляти, а й навіть для малого школяра, має мамин голос. Малюк починає чути його з п’ятого місяця внутрішньоутробного життя і сприймає інакше, ніж будь-які інші звуки. Дитина дуже емоційно реагує на рідний голос, розрізняє всі його інтонації, він стає наче її власним.
І якщо з маминих уст лунає установка на щастя, здоров’я, добрий розвиток, то психіка малюка цьому підпорядковується. Якщо ж у вашому голосі бринять нарікання, злість, незадоволення, то цим ви вселяєте дитині програму невдач і хвороб. Ось так народилася нова психотерапевтична методика, дієвість якої легко випробувати.
«Я забираю і викидаю твою хворобу…»
Текст, який пропонує промовляти професор Драпкін, не можна змінювати. Кожне слово у фразі — продумане і перевірене. Базова частина навіювання, що складається з 4 блоків, корисна будь-якій дитині.
1-й блок. Вітамін маминої любові.
«Я тебе дуже-дуже сильно люблю. Ти найдорожче і найрідніше, що у мене є. Ти моя рідна частинка, рідна кровинка. Я без тебе не можу жити. Я і тато тебе дуже сильно любимо».
2-й блок. Установка на фізичне здоров’я. Мама подумки уявляє ідеальний образ своєї дитини.
«Ти сильний, здоровий, красивий мій хлопчик (дівчинка). Ти добре їси і тому швидко ростеш і розвиваєшся. У тебе міцні, здорові серденько, груди, животик. Ти легко і красиво рухаєшся. Ти загартований, рідко і мало хворієш».
3-й блок. Установка на нервово-психічне здоров’я.
«Ти спокійний хлопчик (дівчинка). У тебе гарні міцні нерви. Ти терплячий, ти добрий, товариський. Ти розумний хлопчик. У тебе добре розвивається голівка. Ти все добре розумієш і запам’ятовуєш. У тебе завжди гарний настрій, і ти любиш усміхатися. Ти добре спиш, легко і швидко засинаєш, ти бачиш тільки хороші, добрі сни. Ти добре відпочиваєш, коли спиш. У тебе легко і швидко розвивається мова».
4-й блок. У ньому відображена народна мудрість. З давніх-давен мама брала хвору дитину, притискала до себе і своєю внутрішньою силою очищала її від недуги:
«Я забираю і викидаю твою хворобу і твої труднощі. Я забираю і викидаю твій поганий сон. Я забираю і викидаю твої страшні сни. Я забираю і викидаю твою плаксивість. Я забираю і викидаю твою нелюбов до їжі. Я тебе дуже-дуже сильно люблю».
Ось ці чотири блоки фраз дають позитивну установку на успішний розвиток і хороше самопочуття. Тут не потрібен контроль лікаря. Інша річ, якщо у дитини — психоневрологічні проблеми. Тоді до базових блоків додають індивідуальний, лікувальний.
І ще. Важливо правильно вибрати час для навіювання. Краще працювати з дитиною, коли вона спить. Отже, через 20–30 хвилин після того, як малюк заснув, сідаєте біля його ліжка з текстом в руках і тричі читаєте кожну фразу. Як довго це робити? Місяць, два… Тут все буде залежати від стану дитини.
Ні висока температура, ні будь-які інші прояви хвороби у малюка протипоказанням не є. А ось якщо сама мама не в формі: захворіла, напружена — тоді сеанс краще скасувати. Або його може провести бабуся по материнській лінії.
Починаючи лікування, добре було б, за словами Бориса Драпкіна, завести спеціальний зошит, де зробити дві колонки. Справа описати всі прояви хвороби своєї дитини, а в колонці зліва регулярно записувати всі зміни, які ви будете помічати. Це й допоможе зорієнтуватися в тому, чи ця методика справді діє.
Оксана КРАВЧЕНКО