Економічне диво «АТБ»: як зростала найбільша торговельна компанія країни
Історія багаторічного лідера вітчизняної торгової галузі компанії «АТБ–Маркет» почалася з шести невеличких гастрономів у Дніпрі (колишньому Дніпропетровську). Її керівництво тоді поставило собі за мету створити в Україні сучасну мережу супермаркетів європейського зразка, впровадити новітні технології
Однак головним завданням було забезпечити громадян якісними продуктами та товарами за доступними цінами. І це спрацювало. На початку 2000–х років компанія «АТБ» запустила першу в Україні мережу дискаунтерів (магазинів самообслуговування з широким асортиментом товарів). Зараз у 259 містах 22 областей країни працює 1011 таких супермаркетів. Вони гнучко реагують на потреби та запити покупця: до уваги беруться і зручне розташування самого магазину в місті, і його асортимент, час роботи та навіть стандартизовані архітектурні особливості приміщень. Це дає змогу більш як 3,5 мільйона постійних клієнтів щодня швидко і зручно робити покупки в мережі «АТБ», у тому числі й на Волині.
Піклуючись насамперед про вигоду для клієнтів, компанія створила потужну мережу власних виробників й імпортерів. Це дало їй можливість установлювати ціни на 10—15% нижчі від середньоринкових, значно скоротивши витрати на рекламу та просування на ринку.
До речі, незважаючи на доступні ціни, всі продукти та товари власних виробників «АТБ» за якістю аж ніяк не поступаються аналогам розкручених брендів. Уже другий рік поспіль магазини мережі проходять сертифікацію за загальновизнаним стандартом якості ISO 22000: 2005 (ґрунтується на принципі ретельного контролю безпеки продуктів на всіх етапах — від сировини й виробництва до продажу).
Кожен із клієнтів, незалежно від фінансового стану, знайде в асортименті супермаркетів «АТБ» якісні товари та свіжі продукти. Адже на полицях дискаунтерів найбільшої торговельної мережі зараз — понад 3500 найменувань товарів. Майже третина з них забезпечена власними виробниками.
Сплачені нами податки — це зарплати та пенсії, забезпечення української армії і підтримка вітчизняної медицини, дитяча допомога та студентські стипендії.
«АТБ» більше десяти років входить до ТОП-10 найбільших платників податків країни у сфері роздрібної торгівлі (торік товарообіг зріс на 23% та становив 103,9 мільярда гривень). Минулого року платежі компанії до бюджетів усіх рівнів, у тому числі й до нашої волинської скарбниці, становили 9,4 мільярда гривень.
— Ми розуміємо, що сплачені нами податки, — це зарплати та пенсії, забезпечення української армії і підтримка вітчизняної медицини, дитяча допомога та студентські стипендії. Наша відповідальність полягає в тому, щоб вчасно й у повному обсязі виконувати свої зобов’язання перед державою та місцевими громадами тих регіонів, у яких працює наша компанія, — говорить заступник генерального директора ТОВ «АТБ–Маркет» Наталія Шаповалова.
Водночас «АТБ» є одним із найбільших роботодавців країни, забезпечує працевлаштуванням та гідною зарплатою понад 50 тисяч громадян. І кількість робочих місць зростає, бо збільшується й потреба у фахівцях: минулого року було відкрито 80 нових дискаунтерів (у тому числі й 34 магазини у західних регіонах), проведено реконструкцію ще 41 супермаркету.
До речі, вже було відкрито перший магазин «АТБ» у форматі Express. У ньому впроваджено експериментальні зразки найсучаснішого енергоощадного обладнання. Зокрема, встановлено й інноваційну систему рекуперації тепла. Воно утворюється від роботи холодильного обладнання та спрямовується до подальшого використання, скажімо, для опалення чи підтримку мікроклімату приміщень. І це лише один із багатьох прикладів тестування та подальшого впровадження у супермаркетах мережі «АТБ» найпередовіших рішень.
Піклується компанія і про фахову підготовку працівників. Вони безкоштовно проходять навчання у власних центрах «АТБ» у Дніпрі, Києві, Одесі, Львові, будують у численних підрозділах компанії успішні кар’єри та сприяють розвитку вітчизняної економіки.
Відтак, стрімка динаміка розвитку «АТБ» утримується роками, що робить компанію драйвером торгової галузі країни.
Ольга КОВАЛЬ.