Йдете до Пенсійного фонду? А навіщо?
Понад 30 тисяч волинян зареєструвалися на веб-порталі електронних послуг
Отримати необхідні послуги та інформацію, яка цікавить, можна і дистанційно. На цьому наголошували, презентуючи нові онлайн-сервіси, у Пенсійному фонді Волині.
За словами начальника його головного управління в області Петра Філіпчука, вони мають за мету максимально спростити процедуру отримання послуг. Електронними сервісами можуть скористатися пенсіонери, застраховані особи і роботодавці. Відтепер переглянути дані власної пенсійної справи, одержати інформацію про свій страховий стаж, подати скаргу, записатися на прийом до фахівця можна, не виходячи з дому.
Як повідомила начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів ГУ Пенсійного фонду області Ольга Волдинер, для ефективного й оперативного надання пенсіонерам необхідної інформації та послуг, економії їхнього часу запроваджено портал електронних послуг. Щоб скористатися сервісом, потрібно мати доступ до інтернету. Ольга Волдинер наголосила, що зареєструватися на веб-порталі можна за допомогою логіна і пароля або через електронний цифровий підпис. Останній можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (їхній перелік є на порталі).
Електронний підпис дає можливість застрахованій особі увійти до персонального кабінету, в якому можна дізнатися про зароблений страховий стаж, щомісячні відрахування роботодавцем (єдиний соціальний внесок). Щоб мати логін і пароль, достатньо завітати до Пенсійного фонду за місцем проживання, написати заяву. Ще один варіант доступу — пенсійне посвідчення нового зразка, яке є одночасно платіжною карткою й електронним цифровим підписом.
Відтепер переглянути дані власної пенсійної справи, одержати інформацію про свій страховий стаж, подати скаргу, записатися на прийом до фахівця можна, не виходячи з дому.
Після реєстрації користувачі порталу електронних послуг матимуть змогу дистанційно отримати різні довідки без особистого відвідування Пенсійного фонду, достовірність яких підтверджена через QR-код і спеціальний багатозначний номер під ним, а також налаштувати безкоштовний сервіс смс-інформування. Він дасть змогу щомісяця одержувати повідомлення.
Для застрахованих осіб — про зарахування чи незарахування єдиного внеску підприємством, на якому працюють, про особистий страховий стаж. Пенсіонери можуть дістати інформацію про результат розгляду звернення з приводу призначення чи перерахунку пенсії, необхідності відвідати Пенсійний фонд, щоб підтвердити особисті дані й т. д.
На веб-порталі вони зможуть подати скаргу, записатися на особистий прийом до фахівців Пенсійного фонду. Тут же працює і кабінет страхувальника. Через нього є можливість перевірити інформацію про надання звітності, сплату підприємством і фізичною особою — підприємцем — єдиного соціального внеску, в тому числі й заборгованості з цього виду платежу. Окрім того, матимуть інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності (лікарняні). Більше інформації про користування особистим кабінетом, отримання онлайн-довідок і замовлення послуги смс-інформування можна знайти на офіційному веб-ресурсі фонду www. pfu. gov. ua у розділі «Інструкції».
Наголосивши на важливості електронних послуг, Ольга Волдинер зазначила, що Волинь займає передові позиції в Україні щодо їхнього запровадження. На веб-порталі зареєструвалося вже 29 573 користувачі. В майбутньому він надаватиме ще більше послуг. Волинські пенсійники планують запровадити електронні трудові книжки, лікарняні листки і пенсійні справи. Невдовзі призначення пенсії вирішуватиметься за одне відвідування. Тобто, людина подає через веб-портал скановані необхідні документи, Пенсійний фонд їх опрацьовує і повідомляє, коли прийти за посвідченням.