За чиї гроші ремонтуватимуть поліцейське авто?
Рівненські правоохоронці втрапили у яму, яку ж самі… ну, не копали, але захищали. Торік патрульні склали протокол на водія, котрий у вибоїні на міжнародній трасі Городище — Рівне — Старокостянтинів пробив колесо і хотів стягнути компенсацію з дорожників, а тепер полісмени і самі втрапили у ДТП з тої ж причини й опинилися у центрі кпинів
Автопригода сталася нещодавно на дорозі Рокитне — Борове — Вежиця. В автомобілі «Renault Duster» були двоє працівників групи реагування Рокитнівського відділення поліції, які поспішали на виклик щодо домашнього насильства у селі Купель. За кермом був 32–річний старший сержант, поруч сиділа 22–літня напарниця. Зі слів водія, поблизу села Залав’я із–за зливи він не помітив вибоїни та колесом ускочив у яму. Транспортний засіб почало заносити, і через певну відстань авто з’їхало з дороги та перекинулося.
Про ДТП одразу почали говорити у соціальних мережах та ЗМІ. Зокрема, згадували випадок, коли рівненські патрульні склали протокол на водія, який «залишив» у вибоїні на трасі Городище — Рівне — Старокостянтинів колесо і викликав поліцію, аби та засвідчила, що дорога — у неналежному стані. Тож хотілося чи ні, але поліції довелося реагувати на нинішню ДТП — на колегу теж склали адміністративний протокол за статтею 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів). Відповідальність за цією статтею — 340 гривень штрафу або позбавлення права керування автомобілями на 6–12 місяців. Проте покарають полісмена тільки в тому випадку, якщо буде доведено, що саме він винен у ДТП, а не облавтодор, до прикладу, який не залатав дороги.
Наступного після інциденту дня працівники поліції спільно з представниками райавтодору обстежили ділянку траси, де сталася ДТП. Неподалік місця автопригоди вибоїни завглибшки близько восьми сантиметрів таки були, і поліція одразу повідомила, що «вирішує питання про притягнення до адміністративної відповідальності працівників Рівнеоблавтодору за порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних шляхів за статтею 140 КУпАП». Відповідальність за цією статтею, до слова, невелика: 1020 гривень штрафу.
В Рівненському облавтодорі вину на себе брати не захотіли. Бо ж ідеться не лише про штраф за вибоїни...
Проте в облавтодорі вину на себе брати не захотіли. Бо ж ідеться не лише про штраф за вибоїни, а й про «перспективу» оплатити ремонт побитого поліцейського позашляховика, який, до речі, відновленню підлягає.
На офіційній сторінці у Facebook Рівненський облавтодор одразу нагадав, що ремонтує дороги згідно з планом, затвердженим Службою автодоріг, та у межах коштів, які виділяють. І навіть заявив про тиск на його працівників з боку рокитнівського райвідділу поліції:
— До найближчих вибоїн, у які ще треба примудритися заїхати, від місця, де сталася пригода, 60 і більше метрів. Попри це працівник поліції повідомив про намір притягнути до адміністративної відповідальності керівництво райавтодору за неналежне утримання дороги. ДП «Рівненський облавтодор» розцінює такі дії працівників Рокитнівського відділення поліції як упереджене ставлення, спробу знайти «крайнього» та формування правового підґрунтя для непритягнення свого колеги до відповідальності за скоєну ДТП. У разі, якщо працівниками Рокитнівського ВП ГУНП усе ж буде прийнято рішення іти шляхом перекладання відповідальності на дорожників, Рівненський облавтодор залишає за собою право не лише оскаржити складені документи, а й ініціювати відповідні перевірки законності дій окремих працівників Рокитнівського ВП, їхньої професійної компетентності та відповідності займаним посадам.
У поліції після такого повідомлення дорожників розпочали перевірку — за фактом погроз у бік… правоохоронців. Проте, за словами речника Головного управління Нацполіції в області Антона Крука, будь–якого конфлікту між дорожниками та поліцейськими у Рокитнівському районі немає.
Поліцейський каже, що він в’їхав у яму, а тому авто почало носити, і він не впорався з керуванням, — зазначає Антон Крук. — Попри це на водія склали протокол, адже він порушив правила дорожнього руху, що призвело до ДТП. Протокол уже направлено до суду, і там буде встановлюватися причинно–наслідковий зв’язок між наявністю вибоїни та фактом дорожньо–транспортної пригоди. Щодо обстеження дороги, то воно проводиться після кожної ДТП. На ділянці, де перекинувся поліцейський автомобіль, було виявлено недоліки, але рішення, як реагувати на них (видавати припис на усунення чи складати адмінматеріали на відповідальну особу), ще немає.
Левко ЗАБРІДНИЙ