НАШИМИ ДОРОГАМИ В ЄВРОПУ НЕ ЗАЇДЕШ
Останнім часом все частіше лунають нарікання на погані дороги у місті Луцьку. І це при тому, що підприємство “Луцькавтодор” — найуспішніше в регіоні, воно виграє тендери на ремонти доріг навіть в інших областях...
Останнім часом все частіше лунають нарікання на погані дороги у місті Луцьку. І це при тому, що підприємство “Луцькавтодор” — найуспішніше в регіоні, воно виграє тендери на ремонти доріг навіть в інших областях.
Олександр ПИРОЖИК
ПІД ЗАСТАВУ — ЗАКЛАДИ КУЛЬТУРИ
Важко дається ремонт доріг у Луцьку. Саме з цим пов’язаний скандал дворічної давності, коли міська влада під заставу банківським структурам вирішила віддати частину приміщення кінотеатру “Промінь” і Палацу учнівської молоді. Варіант більш ніж оригінальний. Луцьк тоді готувався до Всеукраїнської наради з питань благоустрою, тож, аби не осоромитися перед усією Україною, міська влада звернулася до підприємства “Луцькавтодор” із проханням виконати якісний ремонт дорожнього покриття. До титульного списку включили 27 вулиць і проспектів. На здійснення відповідних робіт необхідно було віднайти 5 мільйонів гривень, яких у бюджеті не було.
21 травня 2003 року міська рада прийняла рішення № 8/1 про надання підприємству “Луцькавтодор” кредиту в сумі 5 мільйонів гривень під заставу частини приміщень кінотеатру “Промінь” і Палацу учнівської молоді. Однак прокуратура міста внесла протест на таке рішення міськради, мотивуючи це тим, що ТзОВ “Луцькавтодор” не є підприємством комунальної власності, тож виконком не мав права виступати поручителем повернення кредиту.
Як поінформував заступник прокурора міста Луцька Микола Біляк, оскільки відповідь на протест у встановлений законом 10-денний термін не надійшла, прокурор звернувся до суду із заявою про визнання незаконним і скасування цього рішення. 8 лютого 2005 року Луцький міськрайонний суд заяву прокурора задовольнив. Апеляційний суд області своєю ухвалою згодом залишив це рішення без змін, і воно вступило в законну силу, хоча на сьогодні й оскаржене виконкомом перед Верховним Судом України.
Попри такі “жертви” з боку міської влади, поремонтувати навіть половини доріг, які були у затвердженому списку, не вдалося. Як зауважив голова наглядової ради ЗАТ “Луцькавтодор” Юрій Ольховий, банки відмовилися давати під таку заставу 5 мільйонів. “Луцькавтодор” спромігся взяти кредити на загальну суму лише близько 2 мільйонів 300 тисяч гривень. За них вдалося відремонтувати тільки центральні міські проспекти і вулиці — Відродження, Волі, Молоді, Рівненську... Ремонт, стверджує Юрій Васильович, проведено якісно.
Один із цих кредитів, зауважує пан Ольховий, повністю погашено ще торік, інший погашається згідно з графіком. Тому підстав для занепокоєння, ніби кінотеатр “Промінь” чи Палац учнівської молоді будуть забрані банками, немає. Хоча “Луцькавтодору” така оборудка “вилізла боком”: за користування кредитами підприємство сплатило майже 600 тисяч гривень відсотків, а замовник цих робіт — управління житлово-комунального господарства Луцького міськвиконкому — за зроблене з ними так повністю і не розрахувався. Станом на 1 вересня 2005 року УЖКГ заборгувало ЗАТ “Луцькавтодор” понад 4 мільйони гривень, у тому числі майже 2 мільйони гривень — за виконані роботи у 2003 році.
ДОБРІ ДОРОГИ КОШТУЮТЬ ДОРОГО
Питання стану доріг у місті неодноразово порушували у своїх зверненнях і активісти громадської коаліції “Луцьк європейський”, котрі започаткували проект “Європа починається з доріг”. Вони дивуються: чому понад 80 відсотків цільових коштів з міського бюджету, які були використані на реконструкцію, ремонт, облаштування шляхового покриття у 2003-2004 роках, виділялося саме “Луцькавтодору”? Адже подібні роботи здійснюються виключно на основі тендеру, якого міська влада нібито не оголошувала.
Ситуацію прояснив комерційний директор ЗАТ “Луцькавтодор” Віталій Поштарук. З його слів, у подібних випадках оголошується не місцевий, а загальнодержавний тендер, про що публікується оголошення в інформаційно-аналітичному бюлетені “Вісник державних закупівель”, який випускає Мінекономіки. Тут же публікуються й результати тендерів. На сьогодні “Луцькавтодор” — єдине в області підприємство, яке має загальнодержавну ліцензію Держбуду України та сертифіковану в системі УкрСЕПРО лабораторію за міжнародним стандартом якості ISO 9001-2001. Як найуспішніше підприємство такого профілю в краї, ЗАТ здебільшого й виграє тендери на здійснення подібних робіт у Луцьку.
Зі слів пана Ольхового, вони вигравали тендери в Запоріжжі, Черкасах, Житомирі... Сьогодні мають вигідні пропозиції до співпраці на Львівщині та Рівненщині. Їхній “козир” — запатентована технологія виготовлення холодної асфальтної суміші, яку можна ефективно укладати навіть у дощ та при мінусовій температурі. Ще одна “родзинка” — спліт-мастік-асфальт, на який вони дають гарантію на 10 і більше років. Саме такі дороги і треба класти, — переконаний пан Ольховий.
Зрозуміло, що новітні технології коштують відповідні кошти. У Луцьку їх не можуть заплатити, тому “Луцькавтодор” змушений освоювати інші регіони. Цьогоріч всерйоз працювати на луцьких дорогах, стверджують на підприємстві, вони почали лише з настанням серпня. Бо якщо в Луцьку хочуть робити дороги “дешево і сердито”, то це вчорашній день.
ВУЛИЦЯМ ПОТРІБНІ ПАСПОРТИ
З’ясувати, чи не забагато хочуть за свої послуги на ЗАТ “Луцькавтодор”, виявилося справою непростою. Як пояснив начальник управління Служби автомобільних доріг в області Микола Настін, вирахувати, скільки в серед-ньому коштує квадратний метр асфальту в місті і чи вкладено в нього ті гроші, які зафіксовані на папері, за існуючих умов практично неможливо. Калькуляцію можна зробити лише на якійсь конкретній ділянці дорожнього покриття. При цьому треба враховувати ряд факторів, знати й “передісторію” — яких саме ремонтів це покриття зазнавало в минулому. Ситуацію значно спростила б паспортизація вулиць, яка дала б змогу здійснювати й оперативний контроль за якістю проведених робіт.
На депутатський запит членів фракції “Луцьк європейський” у міськраді щодо паспортизації вулиць 16 червня ц. р. надійшла відповідь за підписом заступника міського голови Леоніда Кирильчука. У ній, зокрема, йдеться: “На даний час управління житлово-комунального господарства замовило документацію в технічному бюро “Кадастр” на паспортизацію всіх вулиць міста, де буде вказано кількість вулиць, їх протяжність, мережі міста, дорожнє покриття, кількість люків, решіток і т.д.”.
Як повідомив з цього приводу директор підприємства “Технічне бюро “Кадастр” Олександр Холодков, вони дійсно отримали таке замовлення, вивчили це питання, підготували власне технічне бачення проблеми і подали замовнику пропозиції щодо реалізації проекту. На жаль, на цьому робота зупинилася: замовник інтересу до цього питання більше не виявляв... Зрозуміло, що найближчим часом ніхто паспортизації вулиць робити не буде, а отже, проконтролювати, скільки грошей насправді закопують в асфальт, а скільки — списують, найближчим часом так і не вдасться.
Олександр ПИРОЖИК
ПІД ЗАСТАВУ — ЗАКЛАДИ КУЛЬТУРИ
Важко дається ремонт доріг у Луцьку. Саме з цим пов’язаний скандал дворічної давності, коли міська влада під заставу банківським структурам вирішила віддати частину приміщення кінотеатру “Промінь” і Палацу учнівської молоді. Варіант більш ніж оригінальний. Луцьк тоді готувався до Всеукраїнської наради з питань благоустрою, тож, аби не осоромитися перед усією Україною, міська влада звернулася до підприємства “Луцькавтодор” із проханням виконати якісний ремонт дорожнього покриття. До титульного списку включили 27 вулиць і проспектів. На здійснення відповідних робіт необхідно було віднайти 5 мільйонів гривень, яких у бюджеті не було.
21 травня 2003 року міська рада прийняла рішення № 8/1 про надання підприємству “Луцькавтодор” кредиту в сумі 5 мільйонів гривень під заставу частини приміщень кінотеатру “Промінь” і Палацу учнівської молоді. Однак прокуратура міста внесла протест на таке рішення міськради, мотивуючи це тим, що ТзОВ “Луцькавтодор” не є підприємством комунальної власності, тож виконком не мав права виступати поручителем повернення кредиту.
Як поінформував заступник прокурора міста Луцька Микола Біляк, оскільки відповідь на протест у встановлений законом 10-денний термін не надійшла, прокурор звернувся до суду із заявою про визнання незаконним і скасування цього рішення. 8 лютого 2005 року Луцький міськрайонний суд заяву прокурора задовольнив. Апеляційний суд області своєю ухвалою згодом залишив це рішення без змін, і воно вступило в законну силу, хоча на сьогодні й оскаржене виконкомом перед Верховним Судом України.
Попри такі “жертви” з боку міської влади, поремонтувати навіть половини доріг, які були у затвердженому списку, не вдалося. Як зауважив голова наглядової ради ЗАТ “Луцькавтодор” Юрій Ольховий, банки відмовилися давати під таку заставу 5 мільйонів. “Луцькавтодор” спромігся взяти кредити на загальну суму лише близько 2 мільйонів 300 тисяч гривень. За них вдалося відремонтувати тільки центральні міські проспекти і вулиці — Відродження, Волі, Молоді, Рівненську... Ремонт, стверджує Юрій Васильович, проведено якісно.
Один із цих кредитів, зауважує пан Ольховий, повністю погашено ще торік, інший погашається згідно з графіком. Тому підстав для занепокоєння, ніби кінотеатр “Промінь” чи Палац учнівської молоді будуть забрані банками, немає. Хоча “Луцькавтодору” така оборудка “вилізла боком”: за користування кредитами підприємство сплатило майже 600 тисяч гривень відсотків, а замовник цих робіт — управління житлово-комунального господарства Луцького міськвиконкому — за зроблене з ними так повністю і не розрахувався. Станом на 1 вересня 2005 року УЖКГ заборгувало ЗАТ “Луцькавтодор” понад 4 мільйони гривень, у тому числі майже 2 мільйони гривень — за виконані роботи у 2003 році.
ДОБРІ ДОРОГИ КОШТУЮТЬ ДОРОГО
Питання стану доріг у місті неодноразово порушували у своїх зверненнях і активісти громадської коаліції “Луцьк європейський”, котрі започаткували проект “Європа починається з доріг”. Вони дивуються: чому понад 80 відсотків цільових коштів з міського бюджету, які були використані на реконструкцію, ремонт, облаштування шляхового покриття у 2003-2004 роках, виділялося саме “Луцькавтодору”? Адже подібні роботи здійснюються виключно на основі тендеру, якого міська влада нібито не оголошувала.
Ситуацію прояснив комерційний директор ЗАТ “Луцькавтодор” Віталій Поштарук. З його слів, у подібних випадках оголошується не місцевий, а загальнодержавний тендер, про що публікується оголошення в інформаційно-аналітичному бюлетені “Вісник державних закупівель”, який випускає Мінекономіки. Тут же публікуються й результати тендерів. На сьогодні “Луцькавтодор” — єдине в області підприємство, яке має загальнодержавну ліцензію Держбуду України та сертифіковану в системі УкрСЕПРО лабораторію за міжнародним стандартом якості ISO 9001-2001. Як найуспішніше підприємство такого профілю в краї, ЗАТ здебільшого й виграє тендери на здійснення подібних робіт у Луцьку.
Зі слів пана Ольхового, вони вигравали тендери в Запоріжжі, Черкасах, Житомирі... Сьогодні мають вигідні пропозиції до співпраці на Львівщині та Рівненщині. Їхній “козир” — запатентована технологія виготовлення холодної асфальтної суміші, яку можна ефективно укладати навіть у дощ та при мінусовій температурі. Ще одна “родзинка” — спліт-мастік-асфальт, на який вони дають гарантію на 10 і більше років. Саме такі дороги і треба класти, — переконаний пан Ольховий.
Зрозуміло, що новітні технології коштують відповідні кошти. У Луцьку їх не можуть заплатити, тому “Луцькавтодор” змушений освоювати інші регіони. Цьогоріч всерйоз працювати на луцьких дорогах, стверджують на підприємстві, вони почали лише з настанням серпня. Бо якщо в Луцьку хочуть робити дороги “дешево і сердито”, то це вчорашній день.
ВУЛИЦЯМ ПОТРІБНІ ПАСПОРТИ
З’ясувати, чи не забагато хочуть за свої послуги на ЗАТ “Луцькавтодор”, виявилося справою непростою. Як пояснив начальник управління Служби автомобільних доріг в області Микола Настін, вирахувати, скільки в серед-ньому коштує квадратний метр асфальту в місті і чи вкладено в нього ті гроші, які зафіксовані на папері, за існуючих умов практично неможливо. Калькуляцію можна зробити лише на якійсь конкретній ділянці дорожнього покриття. При цьому треба враховувати ряд факторів, знати й “передісторію” — яких саме ремонтів це покриття зазнавало в минулому. Ситуацію значно спростила б паспортизація вулиць, яка дала б змогу здійснювати й оперативний контроль за якістю проведених робіт.
На депутатський запит членів фракції “Луцьк європейський” у міськраді щодо паспортизації вулиць 16 червня ц. р. надійшла відповідь за підписом заступника міського голови Леоніда Кирильчука. У ній, зокрема, йдеться: “На даний час управління житлово-комунального господарства замовило документацію в технічному бюро “Кадастр” на паспортизацію всіх вулиць міста, де буде вказано кількість вулиць, їх протяжність, мережі міста, дорожнє покриття, кількість люків, решіток і т.д.”.
Як повідомив з цього приводу директор підприємства “Технічне бюро “Кадастр” Олександр Холодков, вони дійсно отримали таке замовлення, вивчили це питання, підготували власне технічне бачення проблеми і подали замовнику пропозиції щодо реалізації проекту. На жаль, на цьому робота зупинилася: замовник інтересу до цього питання більше не виявляв... Зрозуміло, що найближчим часом ніхто паспортизації вулиць робити не буде, а отже, проконтролювати, скільки грошей насправді закопують в асфальт, а скільки — списують, найближчим часом так і не вдасться.