Якою буде фахова передвища освіта
Про це говорили керівники коледжів під час чергового засідання Ради директорів закладів вищої освіти І–ІІ рівнів акредитації Волинської області, що відбулося на базі Коледжу технологій, бізнесу та права СНУ імені Лесі Українки (на фото)
На запрошення голови ради, очільника Луцького педколеджу Петра Бойчука, в засіданні взяли участь ректор СНУ імені Лесі Українки професор Ігор Коцан, ректор Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти Петро Олешко, заступники голів Волинської ОДА Світлана Мишковець та обласної ради Роман Карпюк, голова обласного комітету профспілки працівників освіти і науки Василь Грановський, заступниця начальника управління освіти, науки та молоді облдержадміністрації Тетяна Соломіна, проректорка з науково-педагогічної, навчальної роботи та рекрутації СНУ Світлана Гаврилюк і директори коледжів краю.
Українці повинні переймати кращі зразки європейських стандартів і методик викладання.
На початку зустрічі Петро Бойчук підбив підсумки роботи очолюваної ним Ради директорів та представив до затвердження план роботи Ради й обласних методичних об’єднань на 2019/2020 навчальний рік. Керівник Коледжу технологій, бізнесу та права СНУ імені Лесі Українки Станіслав Щеблюк розповів про здобутки свого колективу. А найочікуванішою стала аналітична доповідь заступника директора з навчальної роботи цього освітнього закладу і члена робочої групи МОН України та Верховної Ради з розробки проєкту Закону «Про фахову передвищу освіту» Ігоря Макарука про цей документ. Як розповів Ігор Валентинович, закон значно розширює зміст автономії закладів фахової передвищої освіти та джерела фінансування і ґрунтується на навчанні, зорієнтованому на студента. Але найважливіше — що він завершує виокремлення коледжів із вищої освіти.
Підсумовуючи роботу засідання, ректор СНУ імені Лесі Українки Ігор Коцан наголосив на важливості кадрового забезпечення та стратегії розвитку закладу вищої освіти. На його думку, українці повинні переймати кращі зразки європейських стандартів і методик викладання: «Ви знаєте класичну методику навчання: спочатку вивчають теорію, потім дають завдання, але в світі вже давно використовують інший підхід. Спочатку діти отримують завдання, а потім їх спільно розв’язують, позаяк відповідей ніхто не знає». Крім того, Ігор Ярославович запропонував Петру Бойчуку провести спільний семінар із представниками коледжів, під час якого обговорити нові методики навчання, розроблені науковцями СНУ імені Лесі Українки, й презентувати новий університетський проєкт — створення центру з підготовки кадрів для українських підприємств із іноземним капіталом тощо.
Відділ зв’язків із громадськістю Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки.