У Волинському краєзнавчому музеї зібралися любителі музики 1960-х
Презентували виставкe «Відлуння «великого ритму», здійснену спільно з Волинською обласною філармонією
– Ми хотіли показати музичні тренди того періоду. 1960-і роки пройшли на хвилі бітломанії, – каже під час відкриття виставки «Відлуння «великого ритму» у Волинському краєзнавчому музеї її ініціатор, відомий волинський краєнавець Василь Ворон. Він і сам має чимало матеріалів про музичний світ Луцька 1960-1970-х років, які надав для виставки. – На цій хвилі виник перший бітломанський ансамбль в Луцьку – "Лель".
Він розповів наскільки сильно на смаки тодішньої молоді впливав західний світ. Світлини, афіші, сценічні костюми, радіоприймачі, патефони, музичні інструменти вдало поєднувалися та показували широке тло тодішнього світу музики.
Відтак мова зайшла по розвиток музики в Луцьку, про Ігоря Мірошниченка, який керував інструментальним ансамблем «Спектр», про Василя Зінкевича та гурт «Світязь», про тріо Мареничів.
– У ті часи ця музика була зрозуміла не для всіх, – розповіла історик та учасник тодішніх музичних тусовок Мар’яна Миць. – Люди, які вибудовували міську музичну культуру, були справжніми професіоналами. Вони вже тоді вчили іноземні мови, в першу чергу англійську, якою співав "Бітлз". Вмикали пластинки на повільну музику, слухали по кілька разів, щоб записати тексти. Дехто писав англійський текст українською транскрипцією, бо не знав мови. А ще я – 5-річна дівчинка – часто бувала на репетиціях і бачила, яка там була шалена праця. Одну мелодію могли шліфувати хто-зна скільки часу.
Після виставки у Волинському краєзнавчому музеї охочі могли почути музику згаданого періоду та побачити фільм британського режисера Тоні Палмера, який зняв тригодинний документальний фільм про Стравінського «Одного разу на кордоні…». Метр був особисто присутній на відкритті і уважно слухав усе сказане через перекладача.