«Твори, учись, знайди, пізнай. Повір у себе!»
Ківерцівщина, як жоден інший район Волині, славиться розгалуженою системою позашкілля
Найкращі миті життя — то живе спілкування людей, об’єднаних спільною справою. А якщо це талановиті педагоги, які присвятили себе вихованню та навчанню юних, то їх не зупинити в розмовах щодо обміну досвідом. Адже лише люди за покликанням і з великим люблячим серцем здатні розгледіти в кожній дитині Божу іскру та цілеспрямовано вести до успіху
Ще до початку реорганізації у лютому в місті успішно діяли Центр дитячої та юнацької творчості, районний Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді, Станція юних туристів. У травні їх об’єднали в єдиний комунальний заклад. Втрачено багато гуртків, які демонстрували високий рівень здобутків своїх вихованців. Усе це називається реорганізацією, оптимізацією — словом, тим, що й звучить не дуже і що так боляче пережили освітяни. Та все ж залишили в структурі найкращі напрямки виховання діток, які й надалі мають досягнення.
Днями за сприяння Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, управління освіти, науки та молоді Волинської облдержадміністрації у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти пройшла Всеукраїнська науково-практична конференція «Професійний розвиток педагогів в умовах освітнього середовища післядипломної освіти». Директор КЗ «Центр позашкільної освіти Ківерцівської районної ради Волинської області» Леся Куліба, розмову з якою ведемо, брала в ній участь як керівник потужного закладу:
— Я мала змогу презентувати діяльність Ківерцівського центру позашкільної освіти у секції «Педагог позашкілля: професійний стандарт та вектори розвитку». Це — комплексний позашкільний заклад, який здійснює освітню, інструктивно-методичну, організаційно-масову роботу за такими напрямами: художньо-естетичний, науково-технічний, еколого-натуралістичний, туристсько-краєзнавчий та гуманітарний.
— Ви ведете чимало напрямків роботи з дітьми, додаткової освіти, спрямованої на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами, тож маєте і результати — юні таланти успішно прославляють наш край.
— Так, адже навіть у період реорганізації педагоги та вихованці закладу здобули 104 нагороди різних рівнів, які засвідчені грамотами, дипломами та подяками. Гордимося, що 35 — це відзнаки всеукраїнського і міжнародного статусу.
605 вихованців здобувають додаткову освіту у 39 групах закладу, який успішно реалізовує державну позашкільну політику.
— Лесю Володимирівно, очолюваний вами колектив забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації, допомагає професійній самовизначеності. Що вже казати про організацію змістовного дозвілля…
— Не випадково ж маємо девіз: «Родина, друзі, рідний край — і скрізь в тобі потреба. Твори, учись, знайди, пізнай. Повір у себе!». Заклад має не лише авторську емблему, а й гімн на слова Котляревського «Де згода в сімействі, там мир і тишина». Саме в такій атмосфері 605 вихованців здобувають додаткову освіту у 39 групах закладу, який успішно реалізовує державну позашкільну політику. Ми забезпечуємо дітей багатогранним спектром послуг і якісним виконанням навчальних програм.
— Майбутніх журналістів і видавців також навчаєте?
— О, це теж цікаво і захоплююче! Маємо редакційно-видавничий центр, де верстаємо і друкуємо свій внутрішній часопис «Передзвін». І це ще й гарна можливість видавати власні навчально-методичні посібники, інструктивно-методичні матеріали.
— Колектив славиться своєю проєктною діяльністю. А міжнародні проєкти дали вам змогу черпати досвід за кордоном.
— У нас ефективно діють три проєктні методики: довгострокові інноваційні, авторські колективні проєкти керівників гуртків та міжнародні. В рамках міжнародної співпраці залишились незабутні враження від офіційних творчих візитів у Польщу, Німеччину, Австрію та Францію. Визначною подією для нас стало конструктивне спілкування з польським послом у стінах Європарламенту в Страсбурзі.
— Цікаві візити, нові враження і, переконана, будуть новинки в роботі. Якими ж є пріоритетні аспекти стратегії розвитку закладу в призмі інноваційної діяльності?
— Будемо активізувати сферу платних послуг із метою зміцнення матеріально-технічної бази, впроваджувати STEM-освіту в гуртках науково-технічного напряму, відкривати гуртки з LEGO-конструювання та робототехніки. Розпочали вже й формування інклюзивної групи. Експериментуємо, вивчаємо, щоб зрозуміти, який вид діяльності є цікавим і корисним для діток.
Марно розповідати про талановитих вихованців — то все треба хоч раз побачити. Колектив позашкільного закладу вчить юних ківерчан любити свій край, плекає віру і добро, творить справжнє диво. Завітайте — переконаєтеся!
На Всеукраїнській науково-практичній конференції Леся Куліба презентувала відеоролик «Ми любимо Центр позашкільної освіти в місті Ківерці!», який вкотре засвідчив високопрофесійну, системну і багатопрофільну діяльність педагогічного та учнівського колективів закладу.
Людмила ЯКИМЧУК