На поліську дорогу, яку обіцяли відремонтувати перед виборами, грошей не виділили
Про відновлення траси Шацьк — Вілиця — Прип’ять — Любохини говорять уже давно. Напрямок сполучає між собою відразу чотири райони: Шацький, Ратнівський, Старовижівський та Ковельський — і дає можливість відвідати рекреаційно привабливі території Полісся. Проте далі слів справа з ремонтом поки не заходить
На проблему відсутності розвитку інфраструктури на західному Поліссі звертав увагу депутат Волинської обласної ради Михайло Імберовський, який на черговій сесії 17 грудня озвучив звернення щодо цього автошляху.
Нині оприлюднена відповідь на запит обранця. За інформацією Служби автомобільних доріг області, яка є балансоутримувачем зазначеної траси, сформовано пропозиції щодо стратегічних напрямків ремонтів автошляхів у 2020–му з урахуванням виконаних робіт у минулі роки та дотримання маршрутного принципу. На жаль, про приведення до ладу вказаної автодороги не йдеться.
На сьогодні обсяг коштів, передбачений проєктом розпорядження Кабінету Міністрів України на ремонтно–будівельні роботи у Волинській області на 2020 рік, становить лише 307,7 млн грн.
На сьогодні обсяг коштів, передбачений проєктом розпорядження Кабінету Міністрів України на ремонтно–будівельні роботи у Волинській області на 2020 рік, становить лише 307,7 млн грн.
А на початку 2019–го жителі та гості Шацького, Ратнівського, Старовижівського та Ковельського районів раділи: майже 400 мільйонів гривень витратять на ремонт автошляху Шацьк — Ратне.
Повідомлялося навіть, що розпочнуться роботи від селища Шацьк у напрямку села Любохини, а повна протяжність відремонтованої ділянки становитиме 56,3 кілометра.
Автомобіліст мусить вибирати: або бережеш машину, або скорочуєш відстань.
Передбачався ремонт мостів, дорожнього покриття, облаштування автобусних зупинок, тротуарів, з’їздів, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки тощо. За кошти Шацької ОТГ навіть було виготовлено проєктно–кошторисну документацію на ремонт своєї частини дороги (з Шацька до села Любохини).
А вже у розпорядженні Кабміну № 634–р від 14 серпня 2019 року у скоригованому переліку автошляху уже немає: знято з фінансування у 2019 році. Цікавий збіг: робити дорогу обіцяли перед парламентськими виборами, а після просто внесли зміни.
Саме ця траса колись була першим і основним шляхом доїзду до Шацька, а іноземних туристів навігатор і досі веде нею як основною. Лише порахуйте: добратися з Ратного до Шацька через Прип’ять 50–55 км, тоді як через Ковель потрібно їхати 130–140 км. Автомобіліст мусить вибирати: або бережеш машину, або скорочуєш відстань. Про автобусне сполучення годі говорити. У цьому напрямку щодня працює лише один маршрут. Хоча, правда, автобус їздить раритетний. Бо ж якому перевізнику захочеться «вбивати» свій транспорт на такій дорозі.
Добратися з Ратного до Шацька через Прип’ять 50–55 км, тоді як через Ковель потрібно їхати 130–140 км.
Також цей шлях міг би сполучити Шацькі озера з грядою озер Старовижівського, Ратнівського районів та з пунктом пропуску «Доманове» на українсько–білоруському кордоні, що допомогло б у комплексному розвитку озер Волинської області.
Такою ситуацією стурбовані і місцеві жителі, і депутати різних рівнів. Шацька районна рада прийняла рішення про звернення до Кабінету Міністрів України, народного депутата України Степана Івахіва, Волинської облдержадміністрації, Служби автомобільних доріг із проханням допомогти у вирішенні важливого питання ремонту дороги Шацьк — Вілиця — Прип’ять — Любохини, проте коли будуть виділені кошти — досі не відомо.
Ірина ГОЛЯДИНЕЦЬ