Курси НБУ $ 41.99 € 43.63
Валідатори в Луцьку: плюс 15 мільйонів для тролейбусників і 40 мільйонів - для міста

Майже 3 місяці, як у Луцьку введено повністю безготівкову форму оплати в громадському транспорті.

Фото із сторінки Ігоря Поліщука у Фейсбуці.

Валідатори в Луцьку: плюс 15 мільйонів для тролейбусників і 40 мільйонів - для міста

Радник міського голови Ігор Поліщук зробив «10 висновків та фактів щодо впровадження валідаторів у Луцьку»

Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбуці:

«Минуло майже 3 місяці з моменту введення повністю безготівкової форми оплати в громадському транспорті нашого міста. Протягом листопада-грудня минулого року встановлення валідаторів було топ темою для обговорень. В мережі ширилося багато маніпуляцій та брехні. Однак, я старався максимально утримуватися від коментування цього процесу, оскільки під час впровадження такого складного проекту говорити про конкретні результати - передчасно.

Перехід на безготівкову форму оплати проїзду дуже непростий, але наша команда поставила перед собою завдання довести цей проект до кінця і повністю реалізувати його, відтак Луцьк першим в Україні пройшов це випробування, а тому щиро дякую лучанам за терпіння й активну участь у впровадженні безготівкової форми оплати проїзду та прошу вибачення за незручності.

Луцьк став першим і поки єдиним містом в Україні, в якому запроваджено повністю безготівкову форму оплати проїзду в громадському транспорті.

По збігу трьох місяців уже можна прозавтувати про наступні 10 фактів, висновків та прогнозів щодо безготівкової форми оплати проїзду в нашому місті:

1. Луцьк став першим і поки єдиним містом в Україні, в якому запроваджено повністю безготівкову форму оплати проїзду в громадському транспорті. Безумовно, невеликий відсоток незаконної готівки зберігається в маршрутках, однак в найближчий час цей відсоток буде зведено до мінімуму, оскільки в цьому зацікавлені і перевізники і оператор системи і міська влада.

2. Після впровадження безготівкової форми оплати проїзду доходи КП «ЛПЕ» за рік збільшаться щонайменше на 8 млн грн в рік.

3. Сума коштів, яка відшкодовується з міського бюджету в якості коменсації пільгового проїзду зменшиться майже вдвічі, адже реальна кількість пільговиків, яких перевозило підприємство була значно завищеною. Минулого року на ці видатки було витрачено з міського бюджету 72,5 млн грн, прогноз цього року - 38 млн грн.

4. Внаслідок впровадження безготівкової форми оплати проїзду, на КП «ЛПЕ» вивільнено більше 80 працівників, що дало можливість заощадити близько 7 млн грн з фонду заробітної плати підприємства.

Минулого року на ці видатки було витрачено з міського бюджету 72,5 млн грн, прогноз цього року - 38 млн грн.

5. З міського бюджету на впровадження системи не витрачено ні копійки. Все обладнання на автобуси (валідатори, камери, GPS-трекери та інше), центр обслуговування, термінали тощо придбано та обслуговується за рахунок оператора, працівникам центру обслуговування зарплату платить також оператор.

6. Для порівняння, на впровадження електронного квитка місто Львів витратить 10 млн. євро кредиту та 1,2 млн грн євро коштів міського бюджету, місто Житомир витратить 25 млн. грн. з міського бюджету, місто Вінниця отримало на впровадження системи 5,5 млн євро гранту, однак у місті створено комунальний заклад по обслуговуванню карток, утримання якого обходиться в рік 7 млн. грн., а картка коштує від 60 грн. до 120 грн (в Луцьку картка коштує 35 грн.).

7. Місто отримало можливість зідйснювати об'єктивний та максимально детальний контроль за станом перевезень в місті, обліком пасажирів, кількістю пільговиків та іншими даними. Відтак, економічно необгрунтоване підвищення вартості проїзду буде неможливим, адже не буде підстав занижувати/завищувати показники, на основі яких здійснюються розрахунки.

8. Місту більше не потрібно оплачувати з міського бюджету, який наповняється за рахунок податків та платежів лучан пільговий проїзд мешканців, які зареєстровані в інших територіальних одиницях (переважно в навколишніх селах та ОТГ). Тепер їх пільговий проїзд будуть оплачувати бюджети тих громад, де вони зареєстровані або ж самі пасажири.

В місті працює понад 400 водіїв маршруток. Якщо перевізники «покажуть» хоча б + 10 тис грн. зарплати в місяць, бюджет міста отримає понад 5 млн. грн. доходів від сплати ПДФО.

9. Після максимального витіснення готівки та зведення її до критичного мінімуму, перевізники будуть змушені платити чесну офіційну заробітну плату, що призведе до наповнення міського бюджету за рахунок збільшення ПДФО. В місті працює понад 400 водіїв маршруток. Якщо перевізники «покажуть» хоча б + 10 тис грн. зарплати в місяць, бюджет міста отримає понад 5 млн. грн. доходів від сплати ПДФО.

10. Перевізники мають можливість бачити об'єктивну інформацію щодо перевезень, які вони здійснюють, значно зменшити махінації з готівкою, а відповідно збільшити доходи та отримати інші вигоди від впровадження безготівкової форми оплати проїзду.

Впровадження повністю безготівкового проїзду - це історичне рішення і дуже складний процес, поки інші міста зі страхом готуються до переходу на безготівку, наше місто уже гідно пройшло цей шлях та отримало чимало дивідендів. І в порівнянні з іншими містами України, пройшло його з мінімальними втратами та незручностями...».

 

Telegram Channel