Найгучніше Україна прозвучала 2020-го, коли Ан-124 «Руслан» допоміг Ілону Маску
«Авіалінії Антонова» доставили для компанії Spase X із Франції до США супутник вагою 55 тонн!
Літак Ан-124 «Руслан» компанії «Antonov Company» перевіз з аеропорту Тулузи у Франції до Тітусвілла у США супутник Space X вагою 55 тонн, який до 2011 року НАСА використовувала для відправлення в космос шаттлів.
Цей груз став найбільшим в історії перевезень авіакомпанії. Завантаження і розвантаження супутника тривали п’ять годин. Його упакували у спеціально побудований контейнер, розроблений компанією Airbus.
І це ще не все. У 2020–му Ан-124 «Руслан» перевіз три «літаючі» гоночні яхти з Італії, Великобританії і США у Нову Зеландію, кожна з яких важила 20 тонн. Також доставляв на Філіппіни 5 військових вертольотів Black Hawk S-70i з польського Жешува.
Довідка
Ан-124 «Руслан» (кодове ім’я НАТО — «Condor») — це найбільший серійний вантажний літак у світі, а до появи Ан-225 «Мрія» (теж розробленого в Києві!) у 1988 загалом вважався найбільшим на планеті. Випускався в СРСР спочатку на ДП Київський авіаційний завод «Авіант» та серійно в «Авіастар–СП» в Ульяновську у Російській Федерації. З 2004 року не вироблявся взагалі.
Було побудовано усього 55 літаків. На 2011 рік у реєстрах діючих — 46 машин (лише половина з них є цивільними). 36 одиниць експлуатують у Росії (ВПС РФ — 22, авіакомпанії: «Волга–Дніпро» — 10, «Полёт» — 4), 7 — в Україні («Авіалінії Антонова»), 1 — в ОАЕ та ще 2 — в Лівії. 4 літаки розбилися в авіакатастрофах.
Після незаконної анексії Криму і військової агресії Російської Федерації на Донбасі керівництво ДП «Антонов», яке є розробником суперважкого військово–транспортного літака Ан-124 «Руслан», оголосило про припинення співпраці з російською стороною і почало заміняти запчастини та комплектуючі на деталі з інших країн.
Василь КІТ.