«Велике крадівництво». На Прикарпатті структури з орбіти Коломойського розікрали сотні мільйонів гривень
Будівельна компанія ТОВ «ПБС», яка входить в орбіту партнера олігарха Коломойського Олександра Шевченка, на дорожніх підрядах в рамках так званого «Великого будівництва» Зеленського суттєво завищувала розцінки на матеріали і роботи
Тільки на 5 контрактах будівництва доріг на Прикарпатті, які проаналізували експерти ініціативи CoST Ukraine, власники Буковеля завдали імовірних збитків бюджету на суму 374 мільйони гривень.
Про це під час пресконференції в агентстві «Інтерфакс Україна», у якій взяли участь депутати з «Європейської Солідарності», розповіла експертка, член волонтерського десанту Міноборони 2014 – 2016 рр. Неллі Стельмах.
Тільки на 5 контрактах будівництва доріг на Прикарпатті, які проаналізували експерти ініціативи CoST Ukraine, власники Буковеля завдали імовірних збитків бюджету на суму 374 мільйони гривень.
«Ми дослідили питання монополізації закупівель в Івано-Франківській області і побачили, що частина компанії ТОВ «ПБС» в договорах закупівель Івано-Франківської області виросла у грошах майже у шість, а у відсотковому відношенні в три рази. Якщо ми бачимо, що у 2018 році приблизно 9% грошей від загальної суми закупівель отримувала компанія «ПБС» , у 2019 році це було вже 22%. Але кричуща ситуація у нас в 2020 році, коли компанія ПБС отримала більш ніж 34% коштів публічних договорів. Це те, що відображено у системі Прозоро», – говорить експертка.
«Ми бачимо 18 мільярдів загальний бюджет закупівель через систему Прозоро, 6,2 мільярди отримала компанія «ПБС». Компанія «ПБС» також отримала першу позицію ще в деяких регіонах, включно із Закарпатською областю, де вона минулого року отримала приблизно 19% контрактів суми контрактів від загальної суми закупівель», – говорить Неллі Стельмах.
Вона пояснила, що за дослідженнями громадського об’єднання CoST Ukraine, яке вивчає саме дорожнє будівництво, у цей час ціни на матеріальні ресурси майже не виросли, а за деякими позиціями навіть впали.
«Але якщо ми порівняємо контракти, які вказані у системі Прозоро 2019 і 2020 років, ми бачимо, що деякі позиції виросли в два з половиною – три рази. Якщо ми порівнюємо договір 2019 року і договір 2020 року, ми бачимо, що дорожні знаки виросли від 2 до 2,5 разів, а щити опалубки майже у 3 рази. Такий ріст цін, якщо помножити на об’єми контрактів в 2020 році, лише на цьому контракті – це 18 мільйонів гривень. Якщо б наша держава купувала за цих 18 мільйонів гривень кисневі концентратори, які дуже потрібні Івано-Франківській області, ми могли б купити десь 600 концентраторів», – наголосила експертка.
Вона також зауважила, що середня вартість поточного середнього ремонту кілометра доріг в Україні у 2020 році склала 11 мільйонів 193 тисячі гривень.
«Якщо ми візьмемо контракти ПБС в Івано-Франківській області і побачимо середньозважену ціну, то ціна компанії ПБС більша на 1 мільйон і майже 200 тисяч. Тобто середньозважена ціна кілометру складає 12 мільйонів 296 тисяч. А таких кілометрів більш ніж 300», – говорить експерт.
«Для держави і для Івано-Франківської області це дуже велика сума», – наголошує Неллі Стельмах.
«Коломойського у США вважають наймасштабнішим корупціонером, який за підтвердженими даними вивів з України 5,5 мільярдів доларів. Це політичний партнер президента Зеленського. Це сигнал США не Коломойському, тому що ці процедури вже тривають протягом більше року, але це вже сигнал Зеленському, чи він далі буде покривати партнера-олігарха, ці всі масштабні корупційні складові, які стосуються різних державних сфер», – говорить народна депутатка з фракції «Європейська Солідарність» Марія Іонова.
Читайте також Після санкцій США проти Коломойського РНБО має перевірити і медіагрупу «1+1 Media», - Костинський.
«Ми будемо звертатися в правоохоронні органи щодо цих масштабних цифр. Тут питання вже не Коломойського, а до Зеленського – скільки ще він буде покривати і захищати Коломойського і скільки ще буде відбуватися це «велике крадівництво»», – наголошує Марія Іонова.
«Ви побачили сьогодні приклад на 5 договорах, які ми дослідили. Ці дослідження продовжаться і надалі. Зараз Шевченко, який є партнером Коломойського, йде по 87 виборчому округу і теж балотується у ВРУ. Якщо такі люди будуть ставати депутатами ВРУ, то тоді у мене як учасника війни, ветерана питання, за що ми тоді воюємо. Чи не за безпеку і життя наших громадян? Якщо брати приклад, який ми навели сьогодні, точно не за безпеку», – говорить депутат Київради від «Європейської Солідарності», учасник війни з Росією Олександр Погребиський.