Лікарняний лист на роботу нести не доведеться
З 1 вересня цей документ стане електронним. Чому назріла потреба в таких змінах?
Раніше держава щорічно витрачала 18 мільярдів гривень на оплату листків непрацездатності для 5,5 мільйона українців. Причому частина цих коштів видавалася людям, які насправді були здоровими. Тому новий сервіс допоможе уникнути зловживань, які допускали лікарі, кажуть посадовці Міністерства цифрової трансформації України.
На формування електронних лікарняних українські медзаклади повністю перейдуть з 1 вересня 2021 року. Нині триває перехідний період, можна користуватися і новим, і паперовим листом непрацездатності. Ці три місяці виділили для того, щоб медики навчилися користуватися системою й не виникало проблем із оформленням електронного підтвердження тимчасової непрацездатності, не було збоїв.
На формування електронних лікарняних українські медзаклади повністю перейдуть з 1 вересня 2021 року. Нині триває перехідний період, можна користуватися і новим, і паперовим листом непрацездатності.
Утім, на перших порах без помилок і непорозумінь навряд чи обійдеться. Але звикнемо, головне, щоб виплати «лікарняних» та «декретних» не запізнювалися. На жаль, нині через затримку фінансування Фондом соціального страхування чекати коштів доводиться довго.
У МОЗ зазначили, що електронний документ зможуть отримати ті пацієнти, які внесені до онлайнсистеми охорони здоров’я та мають історію звернень. Коли лікуючий лікар сформував вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність, маєте повідомити про це роботодавцю. Всю необхідну інформацію про елікарняний він зможе побачити у своєму Електронному кабінеті на порталі Пенсійного фонду України. Роздруковувати документ не потрібно. Також не треба приносити на роботу більше ніяких паперових підтверджень встановлення факту тимчасової непрацездатності.
Обіцяють, що у більшості випадків працівникові для отримання виплат через хворобу достатньо буде звернутися до лікаря один раз.