Курси НБУ $ 41.88 € 43.51
Підприємство з Луцька допомагає світові обертатися

За два з половиною роки роботи на посаді керівника цього солідного підприємства Богдан Волчок почувається впевнено й прекрасно орієнтується в усіх проблемах, які доводиться щодня вирішувати.

Фото з архіву ПрАТ «СКФ «Україна».

Підприємство з Луцька допомагає світові обертатися

ПрАТ «СКФ Україна» займає провідну позицію в промисловості регіону та залишається однією з успішних в Україні компаній з іноземними інвестиціями. Як їм вдається тримати планку, переживши «ковідну» кризу, наскільки затребуваною є продукція підприємства, чи залишається воно й надалі соціально-орієнтованим — про це в інтерв’ю з генеральним директором ПрАТ «СКФ Україна» Богданом Волчком

Богдан ВОЛЧОК.
 

 

Ключовий аспект у веденні бізнесу — диверсифікація

— Богдане Анатолійовичу, під час нашого попереднього інтерв’ю ви вели мову про те, що світова економічна криза негативно вплинула на автомобільний ринок і це позначилося на роботі вашого підприємства. Яка ситуація зараз?

— Світовий автопром досі не оговтався від економічної та «ковідної» криз. Очевидно, він уже ніколи не буде таким, як раніше. Не тільки «СКФ Україна», але і весь світ уже не повернеться до темпів минулих років. Капіталовкладення у випуск авто з двигунами внутрішнього згоряння різко скорочуються через те, що провідні виробники прискореними темпами збільшують інвестиції у виробництво електромобілів. І ми повинні бути готовими до змін, адаптуватися та йти в ногу з часом. У кризовому 2020–му почали перші поставки підшипників для такого ключового споживача як компанія Volkswagen — на електроплатформу (для електрогольфів VW). Зараз уже думаємо, як подовжити життя підшипників, про можливість їх повторного використання. Нині автопром має ще одну проблему — дефіцит електропровідників. Причина — активне використання гаджетів, телефонів, ноутбуків та інших засобів цифрового зв’язку. Оскільки ці товари частіше міняються, то закономірно збільшується потреба в електропровідниках, що має відповідний вплив на виробників автомобілів. Тому наше підприємство з огляду на ці речі повинне перебувати у стадії мобільності, бути готовим до змін.

— Минулий рік був для вас важким. Що допомогло втриматися?

— Справді, 2020–й приніс нам багато викликів. Проте команда прийняла їх, і завдяки зусиллям усіх працівників ми впорались. А у нинішньому році мобілізували всі ресурси, щоб задовольняти потреби, які зросли більш як на 50%. Зараз маємо достатньо замовлень, аби працювати на повну потужність. Хоча в нас є інша довгострокова стратегія — диверсифікація бізнесу, сфокусована на розширенні кола споживачів з індустріального ринку. Вважаємо, що тільки маючи диверсифікований бізнес, можна залишатися гнучким у сьогоднішньому світі. І це не локальна ініціатива — в цьому є сенс із точки зору стратегії Групи — нас розуміють, підтримують і готові надалі інвестувати у розвиток нашого підприємства.

Одне з головних завдань — комфорт для працівників

— Хто ваші сьогоднішні споживачі?

— 85–88 % виробництва — це все ж таки авторинок. Завдяки високій якості продукції та конкурентним цінам підшипники підприємства широко застосовуються в автомобілях, тракторах, сільгосптехніці та гірничобудівному устаткуванні. Нашими споживачами є провідні світові виробники — VW, SCANIA, МАN, Linamar, Meritor, IVECO, Ford, Volvo, Poclain та інші. До речі, частка експорту за результатами роботи 10 місяців 2021 року становить 98,6% — продукцію постачаємо у 50 країн світу. З точки зору структури, бізнес на «СКФ Україна» двоскладовий — компоненти підшипників і готовий підшипник.

— Яким був рік, що минає, і що чекаєте від наступного?

— Він був значно кращий, ніж попередній. Якщо тоді думали, як оптимізувати витрати, зберегти працівників в умовах, коли обсяги падають до нуля (мали 4–денний робочий тиждень, скорочення зарплати на 20 %), то тепер клопочемося, як при нинішніх потужностях набрати працівників. Адже обсяги виготовленої продукції становлять понад 50 відсотків до рівня попереднього року. Є відчутна потреба у токарях, верстатниках широкого профілю та інших саме робітничих професіях. Наше підприємство співпрацює з кількома навчальними закладами професійно–технічного спрямування, учні яких проходять практику, стажування, але, на жаль, на виробництво їх повертається небагато. Більшість молодих людей усе ж таки рветься за кордон.

Зараз маємо достатньо замовлень, аби працювати на повну потужність.

Щодо 2022–го, то наші обсяги мають або залишитися на тому ж рівні, або навіть ще більше зрости. Інвестиційний план наступного року сягає 247 млн грн, це без стратегічних інвестиційних проєктів (додаткових 303 млн грн). Основне використання інвестицій — модернізація та автоматизація обладнання, покращення робочих умов та безпека праці, вдосконалення інфраструктури підприємства тощо. Цього року вже освоїли 5 млн євро. Тобто, робимо усе, аби бути ще більш інноваційними, безпечними та комфортними для наших людей.

— Розкажіть, будь ласка, що це за місія корпорації «Світ надійного обертання».

— Підшипники є в усьому, що крутиться, обертається, рухається. І це не тільки автомобіль, а й звичні побутові речі, які є у вас вдома, — пральна машина, газонокосарка, дитячі машинки, мікрохвильова піч… Декларуючи таку місію, корпорація ставить на перше місце якість та надійність своїх підшипників. А ми в свою чергу допомагаємо світові обертатись!

— На вашу думку, Богдане Анатолійовичу, як можна покращити інвестиційний клімат в Україні й на Волині?

— Згідно з даними Світового банку, торік наша країна займала 64–ту сходинку в рейтингу інвестиційної привабливості та легкості ведення бізнесу порівняно із 71–м місцем у 2019–му. Багатоємний та фактично конкуренто необмежений внутрішній ринок із більшості товарних позицій, географічне розташування на перетині основних транспортних шляхів між Європою та Азією, порівняно дешева та водночас кваліфікована робоча сила, науковий потенціал та розвинена інфраструктура є привабливими факторами. Але корупція, неефективна судова система, нечіткість та непрозорість законодавчих норм, практика частих змін законодавства та високий рівень бюрократії створюють невизначеність і псують імідж нашої держави як надійного бізнес–партнера. Будь–який іноземний інвестор хоче розуміти законодавчі «правила гри», аби бути впевненим у своїх рішеннях. Влада повинна працювати в напрямку зниження рівня податкового адміністрування платників податків, перерозподілу бюджетних коштів, адже в Україні майже вся дохідна частина бюджету йде на соціальні видатки та погашення боргових зобов’язань, тоді як на розвиток та реформування держаних інституцій та підтримку бізнесу залишається мізер.

Читайте також: Завершується ремонт ще однієї ділянки найдовшої дороги на Волині​.

Принципи, яким не зраджують

— Зважаючи на два роки пандемії, чи залишається ваша компанія соціально відповідальним бізнесом?

— «Ковідний» час став періодом викликів та перерозподілу наших ресурсів. Та ми завжди знаходимо можливість, щоб бути відповідальним бізнесом перед своїми працівниками та громадою! Процес вивільнення людей не оминув, але розрахувались працівники переважно пенсійного віку із відповідними компенсаційними виплатами. Намагаємось дбати про здоров’я і фізичну форму наших робітників. Тим, хто відвідує будь–які спортивні заклади, 50% вартості абонемента відшкодовує підприємство. Окрім конкурентної заробітної плати та бонусної частини, гарантуємо медичне страхування за рахунок компанії, безкоштовні обіди в їдальні заводу, довезення, путівки для оздоровлення, поїздки на гриби або визначними місцями України тощо. Велику увагу приділяємо навчанню та підвищенню кваліфікацій працівників. Відтак цього року стартувала програма розвитку «Lean кампус», на учасників якої чекають навчання з лідерства, ощадливого виробництва, проєктного менеджменту. Переконані, що саме мотивовані та цілеспрямовані працівники роблять неможливе реальним.

Не припиняємо допомагати одиноким непрацездатним громадянам, інвалідам, організаціям, які опікуються дітками, в тому числі із обмеженими можливостями. Зараз більше спрямовуємо допомогу медичним закладам для ефективнішої боротьби із коронавірусом. Уже сьомий рік наше підприємство вітає діток, які втратили батьків в АТО, із днем Святого Миколая, даруючи їм позитивні емоції та цінні подарунки.

— Якими принципами керується компанія у своїй управлінській діяльності?

— Ми сповідуємо високі етичні принципи, відкритість, наділення повноваженнями і командну роботу. При оцінці роботи працівника враховуємо не лише практичні результати, а й те, чи він відповідає згаданим цінностям. У СКФ є бачення, що кожна людина має право на помилки, на них вчимося. У нашій компанії немає каральної системи, депреміювання. Людині завжди дається другий шанс.

— І на завершення. Припустимо, я шукаю роботу. Чому маю обрати саме «СКФ Україна»?

— Ви правильно підмітили — обирає та вибирає не лише роботодавець, а й людина. Кандидат шукає для себе сприятливе середовище та оточення, яке зможе розкрити його потенціал. ПрАТ «СКФ Україна» — це підприємство з іноземними інвестиціями, яке має власну культуру та ментальність, я б сказав власне унікальне ДНК. Тут цінують, чують працівників і з розумінням ставляться до помилок. Тут навчають, турбуються і дають змогу будувати кар’єру. А вибір — за вами!

Реклама Google


Передрук або відтворення у будь-якій формі цього матеріалу без письмової згоди volyn.com.ua заборонено.

Telegram Channel