Курси НБУ $ 41.40 € 45.14
Чим зайняти дитину у сховищі, в черзі, в дорозі…

Гра допоможе розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки й уяву.

Фото із сайту dw.com.

Чим зайняти дитину у сховищі, в черзі, в дорозі…

Коли під рукою нема олівців, Lego, планшета… Коли є лише мама, якій варто відволіктися від новин та тривог, і дитина 3–6 років, яка нудьгує без своїх забавок і зчитує мамин стан… Навіть у такій ситуації можна знайти вихід і запропонувати малюкові захопливу гру

1. Що спільного? Завдання — ​по черзі називати, чим подібні два предмети. Наприклад: «Що спільного в огірка і динозавра?» — ​«Вони можуть бути зеленими». «Що спільного у бджоли і літака?» — ​«Вони здатні літати».

2. Складайка: вказуємо, з чого складається той чи інший предмет або явище. Наприклад: «З чого складається стільчик?» — ​«Із сидіння, спинки та чотирьох ніжок».

3. Четвертий зайвий. Наше завдання — ​назвати три предмети, об’єднані чимось спільним, і один зовсім інакший. Наприклад: «Джинси, футболка, кросівки, помідор. Яке слово тут зайве?».

4. Хто ким був раніше? Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» — ​«Дощиком». «Чим раніше було морозиво?» — ​«Цукром, молоком…»

5. Що буде, якщо…? Ця гра допоможе розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки й уяву. Наприклад: «Що буде, якщо не зачинити дверцята холодильника?», «Що буде, якщо не вимкнути кран з водою?», «Що буде, якщо не буде птахів?» (буде більше комах).

6. Порівнялка. Завдання — ​називати і порівнювати предмети навколо. Наприклад: «Що вище: будинок чи паркан?», «Що ближче до нас: червона машина чи біла?», «Де більше людей: в магазині чи в ліфті?», «Що їде швидше: поїзд чи ліфт?».

7. Окомір. Вимірюємо відстань у кроках велетня і мурашки до певного об’єкта. Наприклад: «Мій окомір мені підказує, що до дверей/магазину/дерева — ​15 велетенських кроків і два мурашиних».

8. Відгадайка. Наше завдання — ​разом відгадувати, хто куди йде, чого хоче, ким стане, коли виросте тощо. Наприклад: «Дивись, он дівчинка йде. Як думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона боїться?» (Тут слід уважно слухати, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме про себе).

Граючи, не шкодуйте слів підтримки синам і донькам. Бо їхня самооцінка в дорослому житті — ​це той погляд, яким ми на них дивимося зараз.

9. Загадайка. По черзі загадуємо предмети навкруги і не тільки. Наприклад: «Я загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму» або «Що має чотири колеса і возить пасажирів?»

10. Тварини. Називаєте тварину/птаха, а дитина каже, чим вона вкрита: пір’ям, хутром чи шкірою.

11. Спільна історія. Разом із дитиною речення за реченням по черзі складаємо спільну казку. Наприклад, ви кажете: «Якось жив на світі краб на ім’я Кука. Який він був?» Дитина: «Великий і червоний». Далі по черзі розповідаєте, де він жив, що любив, як знайомився з друзями тощо. Вплітайте сюди інтереси нашої дитини.

12. Прислухайка. Завдання — ​мовчки протягом хвилини-двох прислухатися до звуків навкруги. Наприклад, цокання годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо. Виграє той, хто нарахує максимальну кількість звуків.

13. Плескалка. По черзі називаємо 5 друзів, динозаврів, супергероїв, машин, страв тощо. І щоразу плескаємо у долоні.

14. Суперсила. Запитуємо одне одного про суперсилу. Наприклад: «Яка у тебе суперсила?» — ​«Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А у тебе?».

Граючи, не шкодуйте слів підтримки синам і донькам. Бо їхня самооцінка в дорослому житті — ​це той погляд, яким ми на них дивимося зараз.

Читайте також: Коли рятує режим дня. Колонка мами 4 дітей

Лада ЕНДРЕСЕН, дитячий психолог

 

Telegram Channel