Курси НБУ $ 41.40 € 45.14
Мустафа Найєм: «Ситуація на польському кордоні (в Ягодині) стає критичною»

Попередні домовленості на українсько-польському рівні про збільшення пропуску авто досі не запрацювали.

Фото Суспільного Волинь.

Мустафа Найєм: «Ситуація на польському кордоні (в Ягодині) стає критичною»

Наші служби готові перевіряти більше і більше вантажівок щодня. Але, каже представник влади, потік із тисячі автівок упирається в затор на польському боці

«Ситуація на українсько-польському кордоні стає критичною і може перерости у катастрофу. Черги. Кілометрові. Багатоденні», -- Мустафа Найєм, народний депутат України VIII скликання, радник міністра інфраструктури України,описав проблему на пункті пропуску «Ягодин» на фейсбук-сторінці.

 

Посадовець закликає поляків вирішувати проблему, бо без експорту наша економіка не встоїть до перемоги.
Посадовець закликає поляків вирішувати проблему, бо без експорту наша економіка не встоїть до перемоги.

 

Подаємо допис повністю.

Цього тижня був побитий історичний рекорд: черга з вантажних автівок до пункту пропуску «Ягодин» на польському кордоні перетнула межу в 45 км!

Це точно не ті рекорди, яких нам зараз не вистачає. Водії живуть на узбіччі біля пунктів пропуску у жахливих умовах по тижню і більше, втрачаючи дохід. Це можна припинити. Рух вантажівок можна прискорити. І нам усім відомо, як.

Ми звикли обвинувачувати в усіх проблемах митників та прикордонників. Утім, зараз проблема не в них. Я не ідеалізую ані прикордонну, ані митну служби, але за останні чотири місяці їхня робота стала значно ефективнішою. Головний показник – порівняння довжини черг з української та польської сторони: якщо з нашого боку на експорт вони сягають від 10 км до 45 км, то з польського боку 5 км максимум.

Я бачу це по показниках наших моніторингових груп – кількість працівників обох служб збільшилася майже у 1,5 раза; середній час проходження одного авто через наші служби зменшився до 10–15 хвилин. До того ж відбуваються точкові реконструкції самих пунктів пропуску.

Наші служби готові перевіряти більше і більше вантажівок щодня. Але потік із тисячі автівок упирається в затор на польському боці. І ситуація стає критичною. У чергах стаються бійки, перевізники погрожують блокуванням траси.

Головна причина цих черг усім відома – це низька ефективність роботи польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль. Про це знають не лише перевізники, а й представники тих самих контролюючих органів обох країн. Але чомусь говорять про це пошепки, щоб нікого не образити. Мені здається, не визнаючи проблеми, ми її тільки погіршуємо.

Із початку повномасштабного вторгнення Росії фітосанітарний і ветеринарний контроль на польському кордоні уповільнився в кілька разів.

Із початку повномасштабного вторгнення Росії фітосанітарний і ветеринарний контроль на польському кордоні уповільнився в кілька разів.

Ось цифри. За приклад беремо пункт пропуску «Дорогуськ». У докризовий період за добу польські фітосанітарні та ветеринарні служби приймали приблизно 80 вантажівок на добу. А ось показники того самого пункту пропуску за п’ять днів цього тижня:

28 серпня – 12 транспортних засобів;
29 серпня – 20 транспортних засобів;
30 серпня – 25 транспортних засобів;
31 серпня – 19 транспортних засобів.
І по інших пунктах пропуску ситуація аналогічна.

Це не просто падіння швидкості роботи служб. Це катастрофа! Люди живуть на кордоні по тижню і більше. І це відбувається саме тоді, коли наші товаровиробники практично відрізані від морського та авіасполучення і левова частка наших товарів їде саме дорогами.

Цинічно, що на цьому фоні польські перевізники погрожують перекривати траси, вимагаючи допомагати виїжджати порожнім вантажівкам позачергово. Вони скаржаться на конфлікти в чергах і агресивну поведінку наших водіїв. 
Я не виправдовую грубість і конфлікти. Більше того, як держава ми облаштували на пунктах пропуску спеціальні смуги для порожнього транспорту. Проблеми виникають у самих чергах.

Але давайте бути чесними: вимагати позачергового виїзду польськими перевізниками – це люта несправедливість! Польський перевізник, який завдяки ефективності наших служб майже без черги в’їхав в Україну і встигає за тиждень зробити дві «ходки», тепер ще вимагає позачергового виїзду. У той час як завантажений український перевізник змушений проводити у чергах до тижня через неефективність саме польських фітосанітарних та ветеринарних служб.

Звісно, це викликає обурення та непорозуміння. Анонсовані польськими перевізниками блокування трас та акції протесту лише погіршать ситуацію. Тепер наш експорт може не просто бути пригальмований, а й повністю зупинений на окремих ділянках кордону.

Рішення є. Ми його пропонували багато разів, на багатьох закритих, відкритих, спільних та двосторонніх зустрічах. Воно дуже просте: збільшити на польській стороні кількість працівників фітосанітарних та ветеринарних служб. Усе. Просто потрібно більше людей, що проводять контроль із польського боку. Це не важко й очевидно. Більше того, ми пропонували надати українських експертів, які б допомагали польським колегам. Або навіть узагалі вивести цей контроль за межі пунктів пропуску вглиб країни.

Просто потрібно більше людей, що проводять контроль із польського боку. Це не важко й очевидно. Або навіть узагалі вивести цей контроль за межі пунктів пропуску вглиб країни.

Без цього ми нівелюємо усі зусилля, яких докладають митні та прикордонні служби наших країн. У тому числі особисто голови канцелярії прем'єр-міністра Польщі Міхала Дворчика, міністра інфраструктури Республіки Польща Анджея Адамчика та міністра внутрішніх справ Польщі Бартоша Гродецького, яким я щиро і без перебільшень вдячний за підтримку і допомогу реальними діями, а не просто словами.

Ми кажемо чесно, як є: наш пріоритет – збільшення обсягів експорту. Нам треба торгувати зі світом. Без цього наша економіка не встоїть до перемоги.

Читайте також: «Не їдьте через Ягодин: черга 50 кілометрів!»

Реклама Google

Telegram Channel