Курси НБУ $ 40.75 € 43.70
Гімнастка на руїні та російська  пускова установка з пенісом

Малюнки-доповнення до наших реалій мали б навчати світову спільноту відповідальності за все. Тож маємо надію, що ті, хто дивиться на це збоку, допомагатимуть українцям ще більше.

Фото із інстаграм-мережі БЕНКСІ.

Гімнастка на руїні та російська  пускова установка з пенісом

Всесвітньо відомий митець Бенксі показав поруйновану, але незламну Україну 

Видатний художник Бенксі, чиї картини на стінах продаються за мільйони доларів і якому десятиліттями вдається жити поза увагою папараці, виявляється, таємно залишив свої малюнки не тільки в Бородянці. Схожі шедеври виявили у Києві, Гостомелі, Горенці й Ірпені. Тепер про них говорять у світі.

 

 На одному з графіті маленький хлопчик кидає дядька в кімоно – це символізує українців, які побороли дзюдоїста путіна. Тепер цей малюнок, як і інші, є на відео, яке зняв сам Бенксі й виклав у популярній соцмережі Instagram. А це означає, що його можуть переглядати мільйони підписників митця у різних країнах світу. Поруйновані оселі мирних людей, чорнота і смерть, під’яскравлені пензлем художника й обрамлені мелодією «Червоної рути», – це особлива мова, зрозуміла кожному.  (Тим більше мелодію виконує дівчина-бандуристка не деінде, а в підземному київському переході. Це символічно: підземелля, підвали стали прихистком українців у багатьох містах). 

 

 Бенксі назвав своє відео «На знак солідарності з народом України». Уже досліджено, що в листопаді він у своїй манері, тобто таємно, прибув в Україну й створив сім графіті: по одному в містах Ірпені й Гостомелі, в селі Горенка та по два – в Бородянці і Києві. Це малюнки про наслідки насилля, жорстокості й злоби, зроблені у містах, які найбільше постраждали від російських бомбардувань на початку війни. Вони не просто жахають, а спонукають аналізувати вчасність допомоги світу Україні й прогнозувати. (Принаймні так це сприймають українці).

 

 Як з'ясувалося, художник не просто спостерігав – він розмовляв із потерпілими й очевидцями. У Бородянці мама з донькою розказали йому, що на будинок, на стіні якого він зобразив, як Україна поборює путіна, упала бомба, й тут загинули люди. А на майдані Незалежності Бенксі зобразив хлопчика та дівчинку, що гойдаються на протитанковому «їжаку». Для того, щоб зберегти чи перемістити цей малюнок, навіть не потрібно виламувати стіну, як то робили з іншою роботою Бенксі за кордоном. Достатньо буде перенести в потрібне місце барикаду з бетонних блоків, на якій створено графіті, та «їжака» з інсталяції.]

На одному з графіті маленький хлопчик кидає дядька в кімоно – це символізує українців, які побороли дзюдоїста путіна.

Інший малюнок Бенксі тепер є приводом для неоднозначних розмов: на Великій Житомирській у Києві він до намальованого хуліганами біля входу в бар «Чорний капітан» пеніса додав зображення рашистської пускової установки так, що той орган став ракетою. Один місцевий житель тієї творчості знаменитості не зрозумів та сказав: «Я б за це вибив усі зуби й поламав ноги». Між тим, ця робота все ж належить пензлю всесвітньо відомого митця, тож експерти наголошують, що  шматок стіни біля входу тепер коштує, певно, дорожче за сам бар.

До речі, цей приїзд Бенксі в Україну – не перший прояв його солідарності з нами. Відомо, що після початку повномасштабного вторгнення росіян в Україну художник виставив на аукціон копію своєї картини CND Soldiers. Понад сто тисяч вторгованих за неї доларів художник пожертвував київському «Охматдиту».

Довідка Вікіпедії

Бенксі – псевдонім скандально відомого англійського  андерграундного  художника графіті, політичного активіста та режисера, особа якого не встановлена. Навколо його біографії та справжнього імені точиться багато суперечок. Згідно з найпоширенішими версіями, справжнє ім’я митця – Роберт або Робін Бенкс. Завдяки таланту і гострій соціальній тематиці малюнків Бенксі швидко здобув популярність спершу в Англії, а потім і в усьому світі.

Найдивовижніше, що він досі зберігає анонімність і ховається від поліції. У жовтні 2011 року, коли одна з вуличних картинок Бенксі в Бристолі була замазана чорним, містяни розцінили це як акт вандалізму. Раніше бристольські домовласники, під тиском громадськості, змушені були бережно ставитися до такого street-art'у. Відомо також, що його роботи на світових аукціонах користуються шаленим попитом і супроводжуються незвичайними історіями.

Олена КАЛЕНЮК.

Telegram Channel