Курси НБУ $ 41.40 € 45.14
Відроджену «Волинянку», яка нагадує дешевий «китаєць», не випускатимуть  у Луцьку

Вадим Ігнатов під час випробувань «Волинянки».

Фото – LUAZ MOTORS.

Відроджену «Волинянку», яка нагадує дешевий «китаєць», не випускатимуть у Луцьку

У грудні 2022 року столичний підприємець Вадим Ігнатов презентував перший український електричний пікап LUAZ. Він має не лише співзвучну назву з легендарною «Волинянкою» Луцького автомобільного заводу, а й позиціонується Ігнатовим як реінкарнація позашляховика в електричній версії

«Для мене ЛуАЗ – це бренд з мого дитинства»

«15 грудня 55 літ тому зі стін Луцького автозаводу вийшла перша серійна «Волинянка» – ЛуАЗ-969. Це легендарний автомобіль, який вірою і правдою служив багатьом українцям. Сьогодні я представляю новий електромобіль, новий бренд – LUAZ», – сказав засновник Luaz Motors Вадим Ігнатов.

Він розповів «Економічній правді», що ідея створення вантажного електромобіля в нього виникла пʼять років тому. На неї Ігнатова наштовхнуло те, що в Україні відсутні одночасно дешеві, нескладні в ремонті і пристосовані до сільської місцевості транспортні засоби. Такою свого часу була «Волинянка».

«Для мене ЛуАЗ – це бренд з мого дитинства. Це був перший автомобіль, за кермо якого я сів», – згадує Ігнатов.

Максимальна швидкість обмежена 50 км на год, як і в китайського електромобіля.

Оглядачі помітили, що LUAZ виглядає так само, як автомобіль, що продається на сайті Alibaba, але під іншим брендом. Він називається ЕЕС Д7e і коштує від 5185 доларів. Зовні авто відрізняються лише формою переднього бампера і фарами. Різниця між китайським та українським електромобілями помітна лише в передній частині. 

Засновник Luaz Motors не приховує, що кузови для LUAZ закуповує в Китаї, і додає, що вони також продаються в США, Мексиці, Бразилії та ОАЕ.

На першому етапі LUAZ матиме два варіанти кузова: дводверний пікап із великою бортовою платформою і вантажопідйомністю 1 тонна та чотиримісний пікап з меншою платформою і вантажопідйомністю 500 кг.

Максимальна швидкість обмежена 50 км на год, як і в китайського електромобіля.

А так виглядатиме чотиримісний пікап LUAZ .
А так виглядатиме чотиримісний пікап LUAZ .

Що в електромобілі українське

У версії пікапа, який продається на Alibaba, встановлена свинцево-кислотна батарея, а в LUAZ проходять тестування батареї українського виробника EmGo Technology з Одеси. Це сучасна батарея на літій-залізо-фосфатних елементах, яка має значно більший термін служби, ніж свинцево-кислотні.

В Україні також виготовлятимуть системи керування акумуляторами. Цю функцію поклали на тернопільську компанію Eleek, яка розробляє для LUAZ і зарядний пристрій. Українською буде й електропроводка, її робитимуть у Тернополі або Дніпрі. Гальмівна система і фари – теж тернопільські.

Двигуни в автомобілях будуть китайськими. Їх постачатимуть разом із редукторами і задніми мостами. Перші авто випускатимуть і з китайською рамою. Тим часом Ігнатов веде перемовини з луцькою компанією «Прагматек», яка виробляє причепи, аби налагодити випуск рам для LUAZ.

Українськими мали бути й інші елементи конструкції, але корективи внесла війна. «Ми планували використовувати диски розташованої під Києвом компанії Disla, але вона досі не відновила виробництво. Також не можна замовити українські шини «Росава», яких майже не виготовляють», – зазначає Ігнатов.

В Україні відбуватиметься крупновузлове збирання електропікапів. Підприємець розглядає два майданчики: у Тернополі на території колишнього комбайнового заводу в партнерстві з виробником агропромислового обладнання або біля Києва спільно з компанією, яка працює у сфері сонячної енергетики.

«Звичайно, я хотів би розпочати збирання в Луцьку, але місто недалеко від кордону і, зважаючи на складну ситуацію з нашими сусідами, будь-коли можна чекати наступу чи обстрілів», – зізнається засновник стартапу.

Вихід на ринок і ціна

Попередні замовлення на LUAZ планують приймати навесні 2023 року. Ціна базової версії електромобіля – двомісного пікапа «Фермер» із великою вантажною платформою – становитиме 5 100 доларів. Він відрізнятиметься відсутністю електропідсилювача керма і ручними склопідйомниками.

Додатковий модуль батареї буде коштувати 1 200 доларів. Покупець зможе вибрати акумулятор потрібної ємності. Один блок зможе забезпечити відстань 70–80 км. Якщо поставити чотири блоки, то запасу ходу вистачить на 300 км.

Чотиримісний електромобіль версії «Сіті» матиме електричний склопідйомник, електропідсилювач керма, краще оздоблений салон. Він буде дорожчим. Максимальна ціна електромобіля з повною «начинкою» – близько 9 тисяч доларів.

Обидва електромобілі заряджатимуться від звичайної побутової розетки.

«Головне в цій машині – це вартість експлуатації. Вона споживає 7 кВт електроенергії на 100 кілометрів. Це близько 12 гривень. Вона дуже проста в обслуговуванні, там майже немає рідин, які потрібно міняти.

У задньому редукторі – 300 грамів оливи, яку слід міняти раз на 50 тисяч кілометрів. Проста підвіска, яку можна ремонтувати навіть без підйомника. Це велика економія для малого бізнесу», – переконує засновник компанії.

Вадим Ігнатов каже, що має законні підстави на використання бренду і додає, що електричний пікап не потрібно прив’язувати до Луцького автомобільного заводу, бо такого заводу давно нема. 

Володимир РИХЛІЦЬКИЙ, epravda.com.ua.

Останні новини:

Усі новини російсько-української війни – тут.

Реклама Google

Telegram Channel