Що каже Православна церква про аборт
Перш ніж розбиратись що каже Православна церква про аборти, слід зрозуміти значення слова «аборт». Або́рт (лат. abortus – викидень) – переривання вагітності шляхом видалення чи вигнання ембріона або плоду медикаментозним чи хірургічним втручанням у разі небажаної вагітності чи медичних показань
Православна Церква має чітку й однозначну позицію з питань абортів, яка ґрунтується на заповіді «Не вбий». Однак, крім смертного гріха вбивства, жінка, яка здійснює аборт, або людина, що штовхає її на це, бере на себе ще цілий ряд важких гріхів. У Святому Письмі зазначається, що людина, причетна до аборту, зазіхає на волю Божу й уподібнюється сатані.
Священники говорять, що зачате дитя має душу. І аборт – це вбивство вже живої істоти. Тому завдання духівника – переконати жінку таки народити дитину, незважаючи на матеріальні чи інші проблеми, та молитися за всіх тих, хто має сумніви.
Диявол захотів убити Адама і Єву, щоб не продовжувався рід людський. Він позаздрив тій честі, якою нагородив людину Господь. Бо й ангели, і біси, і люди – це все творіння Божі. Але Господь поставив людину на самий пік творіння. Тому людина, яка вбиває дитину або в утробі, або коли вона тільки народиться, або, приймаючи абортивні контрацептиви, робить диявольську справу. Адже, роблячи аборт, повторює те саме, що робив диявол, коли хотів знищити людину.
Та (людина), що навмисно погубила в утробі плід, підлягає осудженню смертовбивства (Правила Святих Отців. Святий Василій Великий. Перше канонічне послання. Правило 2-ге).
Ті, що дають лікарські засоби для виверження зачатого в утробі, є вбивцями, так само, як і ті, що приймають такі дітозгубні отрути. (Правила Святих Отців. Святий Василій Великий. Перше канонічне послання. Правило 8-ме).
Основна аргументація проти абортів у Православній церкві включає такі пункти:
Святість життя: православна церква вважає життя святим даром від Бога. Тому завершення життя ненародженої дитини вважається порушенням Божої волі.
Моральність: аборти порушують моральні принципи, такі як обов'язок зберігати життя, долати складнощі та дбати про слабших членів суспільства.
Процес народження: православна церква вірить, що процес народження починається з моменту зачаття, і тому ненароджений плід має право на захист.
Покаяння: у багатьох випадках, включаючи аборти, Православна церква вважає, що порушення моральних принципів вимагають покаяння і сповіді перед Богом.
Православна церква вірить, що процес народження починається з моменту зачаття, і тому ненароджений плід має право на захист.
У сучасному світі нерідко робляться спроби змінити у людей ставлення до абортів як до важкого гріха. Аборт є одним із головних гріхів сучасності, і я закликаю усіх православних до покаяння. Потрібно поважати ненароджену дитину як творіння, яке з'являється на світ з допомогою Божою. А аборт – це гріх століття. Тому ми, православні, повинні донести людям увесь жах і тяжкість цього гріха. А щоб Господь не допустив падіння до такого гріха, люди повинні повернутися до Христа і бути в покаянні. Тому що саме покаяння змінює наш спосіб життя.
«Немає гріха непрощенного, крім гріха нерозкаяного», – кажуть святі Отці. Якщо жінка або чоловік стали причиною смерті власної дитини чи не доклали зусиль, щоб зберегти Богом дане цій дитині життя, їм необхідно примиритися з Богом покаянням та сповідати свій гріх. Щире покаяння змінює життя людини, а таїнство сповіді незбагненно лікує душу, допомагає їй відродитися, дає сили спокутувати гріх (подвигом служіння ближнім, допомоги знедоленим, молитвою за свою ненароджену дитину, за всіх дітей, чиї душі страждають, подвигом доброго християнського життя), дає надію на те, що зустріч батьків з убитою ними дитиною буде не вічним соромом і жахом нестерпної провини, а невимовною радістю Божого помилування.
Молитва побожної матері до милосердного Господа за погублені душі ненароджених дітей
Пом’яни, Чоловіколюбче Господи, душі рабів Твоїх, що відійшли, — немовлят, які від випадкових дій, або від важкого народження, або від якоїсь необережності, чи свідомо загублені, і через те не прийняли Святого Хрещення. Охрести їх, Господи, в морі щедрот Твоїх і спаси невимовною Твоєю благодаттю, а мене, грішну (ім’я), що вчинила вбивство дитини в утробі моїй, прости і не позбав Твого милосердя. Амінь.
Боже, милостивий будь до мене, грішної.
Господи, помилуй дітей моїх, що померли в утробі моїй, за віру і сльози мої, ради милосердя Твого, Господи, не позбав їх Світла Твого Божественного.
Ігор Андрес ВЕРЕТКА КАЗМІРЧУК, настоятель храму Волинської ікони Божої Матері с. Богушівка Луцького району Іоанно-Богословського деканату та храму Св. Ап. Андрія Першозваного с. Верхівка Луцького району Успенського деканату
Читайте також: Церковний календар за новоюліанським стилем.