Курси НБУ $ 40.55 € 43.78
Порядок введення в експлуатацію житлового будинку

Фото: bti-kiev.com.

Порядок введення в експлуатацію житлового будинку

Процедура введення в експлуатацію підтверджує готовність житлового будинку до використання, дозволяє оформити на нього право власності та підключити необхідні інженерні комунікації. За законом проходження цієї процедури необхідне не лише тоді, коли об’єкт нерухомості є новою будовою, а й у випадку проведення його реконструкції.

Етапи введення будинку в експлуатацію

Використання житлового будинку, який не введений в експлуатацію, тягне за собою накладання штрафу. Тому, щоб уникнути неприємних наслідків і повноцінно розпоряджатися своїм нерухомим майном, слід своєчасно провести цю обов'язкову процедуру. Для цього необхідно підготувати наступний перелік документів для введення в експлуатацію житлового будинку:

  • паспорт та ідентифікаційний код (всіх співвласників, якщо такі є);

  • документ для підтвердження права власності;

  • повідомлення про початок будівництва.

Це початковий пакет документів, крім нього передбачається також наявність технічного паспорта та інших офіційних паперів. Контролюючим органом у питанні прийняття об’єкта в експлуатацію є Державна інспекція архітектури та містобудування (ДІАМ). Подання документів здійснюється через ЦНАП.

Приватні будинки зводяться на підставі оформленого будівельного паспорта. При цьому важливо, щоб повідомлення про початок будівельних робіт було зареєстровано в ДІАМ. Для житлових будинків площею до 500 кв. м, які мають не більше двох поверхів (без урахування мансарди), порядок дій при введенні в експлуатацію є наступним:

  1. Виготовляється техпаспорт на будинок після проведення інвентаризації ліцензованим спеціалістом. Варто зазначити, що деякі дані технічних паспортів вважаються актуальними протягом року. Якщо техпаспорт було оформлено більше року тому, то неможливо зареєструвати декларацію про готовність будинку до експлуатації.

  2. Реєстрація декларації про готовність житлового будинку до експлуатації. Перевірка та реєстрація декларації займає до робочих 10 днів. В реєстрації може бути відмовлено, якщо під час перевірки документів буде виявлена неточна чи неправдива інформація, будуть виявленні порушення будівельних норм. Відмова в такому випадку письмово обґрунтовується. Повторне подання можливе після усунення причин.

  3. Присвоєння поштової адреси. Процедуру можна пройти і на попередніх етапах, вона займає до 5 робочих днів.

  4. Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі майнових прав. Здійснюється за умови наявності реєстраційного номера декларації, який підтверджує, що об’єкт введений в експлуатацію.

Чинним законодавством передбачена можливість введення в експлуатацію окремих будівель і споруд на земельній ділянці. Це дозволяє ввести в експлуатацію спочатку житловий будинок, а пізніше господарські споруди.

Введення в експлуатацію житлового будинку є комплексним процесом, що вимагає дотримання всіх законодавчих вимог. Звернення до професійних організацій з технічного нагляду та юридичного супроводу дозволяє значно спростити цей процес, забезпечивши швидке та успішне завершення.

Реклама Google

Telegram Channel