Курси НБУ $ 41.33 € 45.55
На Волині та Рівненщині цього року відремонтовано та побудовано 117 км лісових доріг

Лісові дороги – це технічні проїзди для роботи важкої техніки.

Фото: Фейсбук.

На Волині та Рівненщині цього року відремонтовано та побудовано 117 км лісових доріг

Лісові дороги мають важливе значення задля охорони і захисту лісу, доступу до ресурсу, загального розвитку регіону, створення належного сполучення для місцевих жителів, туризму

Навіщо дороги під час війни, для кого, хто їх будує і за які кошти?

На ці та інші запитання відповідає Поліський лісовий офіс.

НАВІЩО ДОРОГИ ПІД ЧАС ВІЙНИ?

Під час війни лісове господарство працює з прибутком і наповнює бюджет доходами від продажу деревини. Чим менша собівартість заготівлі, тим більше отримає держава. Собівартість дуже залежить від логістики. Якщо тягнути трактором колоди з лісосіки багато кілометрів – логістика з’їсть увесь прибуток. Потрібна дорога. Щоб витримала важкі лісовози. Не розлізлась під час дощів.

Як приклад, минулого року збудували у Граддівському лісництві філії «Колківське лісове господарство» дорогу протяжністю 5,1 км. Раніше до проміжного складу деревину підвозити за 11 км, тепер за 5 км. Економія 250 гривень на кожному кубометрі деревини!!!

Зрештою – дорога потрібна, щоб дістатись віддалених масивів зі стиглим лісом. Це як пробити нову шахту до покладів корисних копалин. Адже не можливо лісівникам проводити рубку виключно біля автотрас та міст.

Поліський лісовий офіс працює з рентабельністю понад 22%, це дуже високий показник. У дороги інвестують, щоб збільшувати рентабельність і, відповідно, відрахування у бюджет держави.

ДОРОГИ І ПОЖЕЖІ

Дороги в лісі –- це оперативне реагування на пожежі. Без дороги пожежна техніка не дістанеться місця загоряння! Цього року поки вдалося уникнути пожеж у лісах, що в межах відповідальності Поліського лісового офісу. Будівництво доріг запобігає багатомільйонним збиткам від лісових пожеж.

ДОРОГИ І ЛЮДИ

Лісові дороги – це технічні проїзди для роботи важкої техніки. Але цими проїздами також користуються місцеві громади, адже важка техніка лісівників також рухається їх автодорогами. Наприклад, нова лісова дорога скорочує відстань між селами Граддя та Угли на 18 км. Але соціальна складова не є основною. Все ж таки головне – доступ до ресурсу і боротьба з пожежами. Якщо хтось вважає, що якась дорога побудована не в тому місці, для якоїсь іншої задачі – лісівники готові проаналізувати. Кожен проєкт будівництва – це інвестиція, яка економічно обгрунтовується.

ХТО БУДУЄ ЛІСОВІ ДОРОГИ

Підрядник визначається на Prozzoro. Дорога приймається, як і будь-який об’єкт. Підрядник відповідає за відповідність проєкту та якість виконання. Якщо хтось вважає, що зможе виконати роботу дешевше і краще – може податись на торги, ставати переможцем, та будувати.

ЦІНА ДОРОГИ

Лісівники будують технічні лісові проїзди. Вони на порядок дешевші, ніж автомобільні дороги. Як правило, це декілька шарів щебеневої суміші, ущільненої та укріпленої цементом.

Останній час проєктують дороги з посиленою основою та водовідводами. Краще один раз зробити надійно, ніж постійно ремонтувати.

ЗВІДКИ КОШТИ

Кошти, зароблені підприємством, інвестують після сплати всіх податків та дивідендів державі.

СКІЛЬКІ ПОТРІБНО ДОРІГ

117 км лісових доріг на дві області це дуже мало. Але краще, ніж ніщо.

Новини та корисна інформація – швидко, оперативно, доступно!​ Приєднуйтесь до нашого Телеграм-каналу  Волинь ЗМІ

Читайте також: На Волині горіли літня кухня, сміття та суха трава.

Реклама Google

Telegram Channel