Курси НБУ $ 41.88 € 43.51
Рада прийняла закон про підвищення податків

Ухвалений документ, зокрема, не передбачає збільшення військового збору для військовослужбовців.

Фото: suspilne.media.

Рада прийняла закон про підвищення податків

Верховна рада у четвер, 10 жовтня, ухвалила у другому читанні закон про збільшення податків 11416д

«За» проголосували 247 народних депутатів. Ухвалений документ, зокрема, не передбачає збільшення військового збору для військовослужбовців.

Про це повідомляє народний депутат від «Голосу» Ярослав Железняк із зали парламенту, пише Суспільне.

За його словами, до документа мали розглянути понад 1300 правок.

«Традиційно, зараз 1300+ правок до ночі і завтра зранку хочуть голосувати в цілому», — написав Железняк напередодні.

Раніше нардеп від «Голосу» Ярослав Железняк писав, що йдеться про «історичне велике збільшення податків на 58 млрд грн в цьому році та 137 млрд в наступному».

Згідно з пояснювальною запискою до проєкту закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», поданий до парламенту документ передбачав, зокрема:

  • підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5%;
  • встановлення обов’язку сплати військового збору у розмірі 1% від доходу платниками єдиного податку третьої групи;
  • встановлення військового збору для фізичних осіб-підприємців - платників єдиного податку першої, другої та четвертої групи на рівні 10% розміру мінімальної заробітної плати (що є еквівалентним 5% від двох розмірів мінімальної заробітної плати).
  • уточнення строку застосування запропонованих законопроєктом особливостей оподаткування військовим збором – до 31 грудня року, у якому буде припинено або скасовано воєнний стан;
  • встановлення базової ставки податку на прибуток підприємств для цілей оподаткування прибутку небанківських фінансових установ (крім страховиків) на рівні 25%;

При цьому у Головному юридичному управлінні Верховної ради здійснили юридичну експертизу підготовленого профільним комітетом до другого читання законопроєкту та дійшли висновку, що його окремі положення не відповідають Конституції, не узгоджуються із законами України та не враховують правову позицію Конституційного Суду України.

Зокрема, проєктом передбачається застосування змінених положень щодо оподаткування, починаючи з першого числа місяця або з першого числа першого місяця календарного кварталу, в якому набрав чинності відповідний закон. У висновку йдеться, що це не відповідає статті 58 Конституції України, згідно з якою закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Також зазначається, що пропозиція встановити розміри авансового внеску з податку на прибуток (для обмінних пунктів) у євро нівелює конституційне значення гривні як грошової одиниці України.

Крім того, у проєкті закону йдеться про сплату авансових внесків з податку на доходи фізичних осіб, з податку на прибуток підприємств, з військового збору. Якщо сума авансового внеску з податку, попередньо сплачена протягом звітного податкового року перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання з податку за такий звітний податковий рік, пропонується, що сума такого перевищення не підлягає зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку. Сума сплачених авансових внесків не підлягає поверненню платнику податку як надміру та/або помилково сплачені податкові зобов’язання, не може бути зарахована в рахунок інших податків і зборів. Зазначене не відповідає принципу рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації, йдеться у висновку управління.

Що кажуть експерти про підвищення податків

Податкові зміни вплинуть на заробітні плати українців, сказав Суспільному виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

«Єдиний соціальний внесок роботодавець платить 22% з фонду оплати праці. Потім дає вам ставку, з якої знімає ПДФО 18% і 1,5% воєнного збору. 5% замість 1,5% призведе до того, що у нас з вами на 3,5% будуть менші реальні гроші, які ми отримуємо на руки», — пояснив Пендзин.

Натомість на ціни на товари та послуги такі податкові зміни не впливатимуть, зазначив Пендзин. Адже, за його словами, зменшення доходів громадян спричинить зменшення попиту на ринку.

Причина збільшення податків — дефіцит державного бюджету на 2024 рік, пояснив експерт. Влітку голова бюджетного комітету Верховної ради Роксолана Підласа повідомила, що нестача коштів у бюджеті сягнула -близько 500 млрд грн.

Збільшення податків, які передбачає законопроєкт, не зможе покрити такий розмір нестачі бюджету, зазначив фінансовий аналітик центру «Об'єднана Україна» Олексій Кущ.

«Діра на рівні 500 мільярдів гривень. Податками, за підрахунками депутатів, можна закрити десь дірку в 100 мільярдів гривень. Наприклад, разовий податок на надприбутки банків він дасть додатково 30 мільярдів гривень. Тому що у банків зараз історичні надприбутки», — сказав Кущ.

При цьому, за його словами, збільшення податків на доходи фізичних осіб та ФОПів 3-ої групи матимуть негативні наслідки для економіки.

«Це розповсюдиться на всі доходи фізичних осіб. Це військовий збір сплачується, наприклад, і з доходів, отриманих за депозитами в банках. Ті ж страхові депозити стануть менш привабливі. Для ФОПів 3 групи теж буде поганий наслідок, може призвести до тінізації і зарплат, і підприємництва», — пояснив Кущ.

Новини та корисна інформація – швидко, оперативно, доступно!​ Приєднуйтесь до нашого Телеграм-каналу  Волинь ЗМІ

Читайте також: Міжнародні архітектори допоможуть відновити зону відпочинку на Гряді.

Реклама Google

Telegram Channel