Де в Україні з'являться платні дороги і скільки коштуватиме проїзд
В Україні знову обговорюється можливість будівництва платних доріг, які можуть стати альтернативою наявним трасам на напрямках з інтенсивним трафіком
Наразі розглядаються шість перспективних напрямків для будівництва таких магістралей, повідомляє заступник міністра розвитку громад і територій України Сергій Деркач.
Про це пишуть НовинЮInfo.
Перш ніж ухвалити остаточне рішення, влада проводить аналіз інтенсивності руху на потенційних ділянках.
Дискусії про платні дороги точаться в Україні вже протягом десятиліття. Введення платних магістралей стало актуальним після підписання Угоди про асоціацію з ЄС, де цей напрямок став однією з умов євроінтеграції країни.
Згідно зі словами народного депутата Сергія Крейденка, наразі розглядаються такі області для будівництва платних трас: Дніпропетровська, Київська, Львівська, Одеська та Полтавська. Ці регіони обрано з урахуванням інтенсивності дорожнього руху. Плани з будівництва перших таких доріг можуть бути реалізовані в найближчі кілька років.
Основні напрямки
Серед найперспективніших маршрутів для платних доріг виділяється шлях від пункту пропуску «Краковець» на кордоні з Польщею до Львова, з можливим продовженням у бік міста Броди в Рівненській області. Ця ділянка буде довжиною близько 280 км. Також обговорюється будівництво платної магістралі від Києва до Білої Церкви, яка буде паралельна трасі Київ-Одеса.
Крім того, в різні роки називалися й інші напрямки, серед яких:
= Київ-Житомир-Рівне
= Бориспіль-Полтава
= Харків-Дніпро-Запоріжжя
= Херсон-Миколаїв
= Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв
= Ягодин-Ковель-Луцьк
= Львів-Мукачеве
Проєктування і будівництво платних доріг в Україні відбуватиметься на умовах концесії, що означає, що інвестори вкладатимуть кошти в проєкт, а потім отримуватимуть дохід від стягнення плати за проїзд. Однак тарифи на платних трасах не встановлюватимуть самі інвестори – їх визначатиме Кабінет Міністрів.
Згідно із законодавством, уряд оголошує концесійний конкурс, визначаючи параметри дороги, її вартість і термін концесії.
Очікується, що платні дороги будуватимуть на ділянках із високим трафіком, де інтенсивний рух, особливо вантажівок, забезпечить рентабельність таких проєктів.
Читайте також: «Допомогли заїхати до Польщі тисячам: українці погоріли на виготовленні фіктивних документів».