В Україні стане менше коледжів та закладів профтехосвіти
Залишаться сильні установи, які відповідатимуть чітким критеріям і стануть основою нової мережі освіти
До кінця року в Україні зменшиться кількість закладів професійної освіти. Міністерство освіти і науки напрацювало методичні рекомендації для формування мережі таких закладів на 2026-2028 роки.
Основна ідея – формування «ядра» освітніх закладів. Це будуть сильні установи, які відповідатимуть чітким критеріям і стануть основою нової мережі освіти. До них приєднають інші заклади. Про це повідомляє Education.ua.
МОН пропонує оптимізувати кількість закладів на основі аналізу таких даних:
= кількість зарахованих і випускників за кожною спеціальністю,
= працевлаштування випускників,
= результати ЗНО/НМТ,
= кількість дорослих, які проходили перепідготовку,
= стаж та кваліфікацію роботи педагогів,
= стан будівель,
= наявність гуртожитків тощо.
У містах обласного значення і Києві пропонують такі вимоги:
= кількість студентів – не менше 800 осіб;
= набір вступників за потрібними ринку праці спеціальностями – не менше 75%;
= спецфонд (гроші, які заклад отримує від різних джерел, крім бюджетного фінансування) – не менше 20% бюджету закладу;
= працевлаштування випускників через три роки після завершення навчання – не менше 60%.
= наявність педагогів з вищою кваліфікацією, з науковими ступенями або званнями – на 5% більше, ніж середній рівень у закладах цього типу на певній території.
У районах:
= кількість студентів – не менше 500 осіб;
= виконання держзамовлення – 75% і більше;
= частка спеціального фонду – не менше 15%;
= працевлаштування випускників – через три роки після завершення навчання – не менше 60%.
Для учнів і студентів такі зміни передбачають сучасне обладнання і якісніші умови навчання, кваліфіковані викладачі та більше можливостей для працевлаштування після закінчення закладу. Засновники закладів повинні затвердити план реорганізації до кінця 2025 року, наголошує zaxid.net.
Читайте також: Вчителька року на Волині: «Чоловік захищає Україну на фронті, а я сію учням любов до її історії».