Курси НБУ $ 41.82 € 43.51
«Екстрений коридор»: як волинянам забезпечити безперешкодний проїзд «швидкій»

«Ми закликаємо пішоходів дотримуватися правил дорожнього руху і ніколи раптово не вибігати на проїжджу частину».

Фото: facebook.com.

«Екстрений коридор»: як волинянам забезпечити безперешкодний проїзд «швидкій»

Бувають моменти, коли для порятунку життя важлива кожна хвилина

Яких правил мають дотримуватися пішоходи та водії, коли бачать автомобіль екстреної медичної допомоги, котрий поспішає на виклик з увімкненими проблисковими маячками синього кольору та спеціальним звуковим сигналом, – розповіли інженери з безпеки руху Валентина Власюк та Максим Жалобецький.

Про це пише Волинський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

«Поспішаючи на виклик, екстрені медичні техніки задовго до пішохідного переходу чи перехрестя мають увімкнути не тільки світлову, а й звукову сигналізацію. Бо з світловою вони виїжджають відразу з пункту базування бригади екстреної медичної допомоги. Пішоходи, які бачать і чують наближення транспортного засобу з увімкненими проблисковими маячками синього кольору та спеціальним звуковим сигналом, повинні забезпечити йому безперешкодний проїзд. Якщо вони вже знаходяться на пішохідному переході – потрібно негайно його залишити. Якщо пішоходи ще стоять перед переходом, не слід виходити на проїжджу частину, а зачекати, коли проїде автомобіль екстреної медичної допомоги. Адже чиєсь життя вартує того, щоб медики дісталися до місця виклику якнайшвидше», – зазначає Валентина Власюк.

Проте існує інша проблема. У темну пору доби пішоходи рідко використовують одяг, який має світловідбиваючі елементи. Пішоходи, яких не помітно на дорозі – це завжди підвищена загроза ДТП.

«Ми закликаємо пішоходів дотримуватися правил дорожнього руху і ніколи раптово не вибігати на проїжджу частину. А також носити одяг з світловідбиваючими елементами. Багато пішоходів користуються навушниками і смартфонами, коли переходять дорогу. Через це вони можуть не почути звуковий сигнал або не побачити наближення автомобіля екстреної медичної допомоги. І наразити себе на небезпеку. Ще гірше, коли пішоходи переходять дорогу не у встановленому для цього місці», – додає Максим Жалобецький.

Які правила існують для інших водіїв транспортних засобів, коли поруч з ними на дорозі опиняється автомобіль екстреної медичної допомоги з увімкненими проблисковими світловими маячками синього кольору та звуковою сиреною?

«Третій розділ Правил дорожнього руху визначає рух транспортних засобів із спецсигналами. У пункті 3.2 зазначено, що водії інших транспортних засобів при наближенні автомобіля з увімкненими світловими маячками синього (або червоного) кольору повинні надати перевагу у русі спецавтомобілю. Можливо, автомобіль екстреної медичної допомоги поспішає у їхню сім’ю чи родину. Вчасно надана медична допомога у критичних чи загрозливих для життя ситуаціях потрібна усім. Хоча хочу відмітити, що останнім часом водії стали більш дисципліновані і як правило надають екстренці перевагу у русі на дорогах.

Бувають випадки, що автомобілі екстреної медичної допомоги виїжджають і на зустрічну смугу руху, коли доставляють пацієнта у профільний заклад охорони здоров’я. Це допустимо робити за умови забезпечення безпеки руху та увімкнення спеціальних світлових та звукових сигналів. Єдиний виняток, коли автомобіль «103» не має переваг перед іншими учасниками дорожнього руху – перетин залізничного переїзду. Там для всіх діють однакові правила», - наголошує інженер з безпеки руху Валентина Власюк.

Існує таке поняття як «екстрений коридор». Для цього водії у крайній лівій смузі повинні максимально прийняти ліворуч, аж до зупинки транспортного засобу. А водії в інших смугах мають прийняти праворуч. Це забезпечить безперешкодний рух бригади ЕМД. Якщо на світлофорі увімкнено червоне світло, автомобілі екстреної медичної допомоги з увімкненими спецсигналами мають право першочергового проїзду. Однак при цьому екстрений медичний технік за кермом зобов’язаний подбати про те, щоб не створити аварійну ситуацію. Адже на пішохідному переході можуть перебувати люди, які не встигли покинути проїжджу частину.

«Водії приватних транспортних засобів у місті зазвичай мають їздити зі швидкістю 50 кілометрів за годину. Екстреним медичним технікам дозволено розвивати більшу швидкість. За межами міст для автомобілів екстреної медичної допомоги максимальна швидкість руху становить 90 км за годину. Але за певних умов допускаються й вищі цифри. При цьому має бути забезпечена безпека руху, щоб не створити аварійну ситуацію, яка призведе до ДТП», - додає інженер з безпеки руху Максим Жалобецький.

У КП «ВОЦЕМДМК» щомісяця проводять інструктажі з безпеки дорожнього руху. Існують Правила охорони праці на автомобільному транспорті. Ними визначено: якщо водій бачить, що йому не надають перевагу у русі, він зобов’язаний вжити заходів безпеки. Екстрених медичних техніків навчають завжди дотримуватися безпечної швидкості руху, безпечної дистанції інтервалу при обгоні та випередженні. Бо під час доїзду на виклик і перевезення пацієнтів їм час від часу доводиться пересікати суцільну подвійну смугу, а іноді й виїжджати на зустрічну смугу руху.

Окрему увагу звертають на кермування під час поганих погодних умов, які обмежують оглядовість і сприяють виникненню аварійних ситуацій.

«У нас є позапланові інструктажі для роботи екстрених медичних техніків в осінньо-зимовий період. Туман, ожеледиця, снігопад, мряка впливають на безпеку руху саме у цей період року. Під час ожеледиці не завжди вдається ефективно здійснити екстрене гальмування. Наші екстрені медичні техніки мають великий водійський досвід. Багато залежить від людського фактору: наскільки людина професійно керує транспортним засобом, дотримується правил дорожнього руху, кермує безпечно», - констатує Максим Жалобецький.

Новини та корисна інформація – швидко, оперативно, доступно!​ Приєднуйтесь до нашого Телеграм-каналу  Волинь ЗМІ

Читайте також: У Луцьку для медичних сестер провели тренінг по догляду за немовлятами.

Реклама Google

Telegram Channel