Мазут у Чорному морі: як аварія російських танкерів вплинула на екосистему
Як відомо, 15 грудня 2024 року у Керченській протоці відбулася аварія російських танкерів «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239», яка спричинила потрапляння значної кількості нафтопродуктів у морське середовище, ставлячи під загрозу екологічної катастрофи весь Азово-Чорноморський регіон
За інформацією медіа, танкери перевозили близько 9,2 тис. тонн мазуту, з яких щонайменше 3 тис. тонн потрапили у Чорне море.
Про це пише Державне агентство меліорації та рибного господарства України.
За оцінкою Інституту рибного господарства, екології моря та океанографії Держрибагентства, такий обсяг нафтопродуктів може призвести до забруднення понад 30 тис. км² морських акваторій та прибережжя (з огляду на експертну оцінку, що одна тонна вуглеводнів здатна розтікатись на площі до 12 км²).
Також достеменно не відомо, чи припинився наразі витік мазуту – це залежить від стану корпусів затонулих суден, а також природних умов.
Особливістю такого класу нафтопродуктів є те, що при потраплянні у морську воду їх агрегатний стан та плавучість значно змінюються залежно від температури та солоності води.
На жаль, наявна інформація щодо розповсюдження нафтових плям на поверхні води, представлена супутниковими знімками, поки що не дає можливості оцінити реальні масштаби забруднення, які постійно уточнюються.
Новини та корисна інформація – швидко, оперативно, доступно! Приєднуйтесь до нашого Телеграм-каналу Волинь ЗМІ
Читайте також: Оновлена лісова охорона Волині поділилася першими результатами роботи.