Курси НБУ $ 41.37 € 44.25
Чому треба заборонити вчителям залишатись у школі після уроків

Освіта – це спільна відповідальність, і суспільство повинно усвідомити, що інвестиції у вчителів є інвестиціями в майбутнє країни.

Фото: Grebennikova.

Чому треба заборонити вчителям залишатись у школі після уроків

Не буду мовчати, бо треба говорити!

Сучасна освіта стикається з низкою викликів, серед яких головним є перевантаження педагогів.

Учителі змушені проводити додаткові уроки, готувати учнів до олімпіад, займатися позакласною діяльністю та виконувати адміністративні завдання поза своїм робочим графіком.

Але чи виправдана така практика, яка часто залишається без належної оплати? І чи потрібна заборона овертайму (понаднормової роботи. – Ред.) для освітян?

Реальність така, що багато освітян працюють понаднормово через недофінансування шкіл, високі суспільні очікування та недостатню законодавчу регуляцію. Це призводить до хронічної втоми, професійного вигорання та зниження якості викладання. Учителі, які перебувають у постійному стресі, не можуть ефективно навчати учнів, а їхнє особисте життя страждає.

Чи платять вам за виходи в неробочий час, вихідні, свята та інше? Переконаний, що зараз цей допис читають освітяни, які за заміну уроків не отримують оплату!

Можливо, ви скажете у виправдання, що зараз – війна. А хто ж подумає про психічне і ментальне здоров’я «не втомлених» освітян, які працюють із учнями? Адже сьогоднішні діти – це наше продовження в майбутньому.

Я пропоную кілька способів вирішення проблеми, а саме: чітке регулювання робочого часу, справедлива оплата за понаднормову роботу, оптимізація навантаження та забезпечення психологічної підтримки. Ці способи можуть допомогти повернути баланс у систему освіти.

Категорична заборона овертайму для освітян – це важливий крок до захисту їхніх прав і створення умов для якісного навчання. Потрібно створити всі умови для того, щоб учитель не залишався на роботі після уроків, а поспішав додому: до родини, до дітей, мав змогу відвідати театр або ресторан!

Освіта – це спільна відповідальність, і суспільство повинно усвідомити, що інвестиції у вчителів є інвестиціями в майбутнє країни.

Агов! Люди! Схаменіться! Хто далі буде працювати в освіті? Потрібно змінювати підхід до освітянської спільноти і працювати разом, засукавши рукави.

Для цього не треба багато грошей, а просто приділяти більше уваги педагогам, особливо унормуванню робочого часу вчителя.

Колеги, не мовчіть, напишіть у коментарях, чи працюєте ви після уроків і чи є у вас овертайм.

P.S. Друзі, справді, цікаво було б почути вашу думку з приводу цього питання. Пан директор, до речі, жодним чином не згадав про приватні індивідуальні уроки, за які учителі отримують від батьків чималі гроші, не платячи за це ні копійки податків. Заперечте нашу думку, що вчителі проти такого «овертайму». ☺ Чекаємо ваших листів на адресу: [email protected].

Дмитро ЛАМЗА, директор спеціалізованої школи № 210, м. Київ.

Новини та корисна інформація – швидко, оперативно, доступно!​ Приєднуйтесь до нашого Телеграм-каналу  Волинь ЗМІ

Реклама Google

Telegram Channel