Курси НБУ $ 41.84 € 43.51
ВИКОНКОМ ВЖЕ ДОРОЖНІ ЗНАКИ РОЗСТАВЛЯЄ

Волинь-нова

ВИКОНКОМ ВЖЕ ДОРОЖНІ ЗНАКИ РОЗСТАВЛЯЄ

При цьому чиновники «прикрилися» погодженням від Державтоінспекції, якого... насправді не існує


При цьому чиновники «прикрилися» погодженням від Державтоінспекції, якого... насправді не існує

Ярослав ГАВРИЛЮК

Незвичайне езвичайне рішення прийняли нещодавно члени виконавчого комітету Ковельської міської ради. Мова йде про транспортне розгалуження, яке місцевий люд називає «перехрестям семи доріг». Тут з’єднується брестський напрямок із київським, а центр міста – із мікрорайоном Ковель-ІІ. Головними вважаються вулиці О.Тимошенка та Ярослава Мудрого, які, так би мовити, зв’язуються на залізничному переїзді, створюючи об’їзну дорогу на Брест. І ось «світлі голови» у міськвиконкомі надумали «урізати» цій дорозі статус головної, встановивши дорожні знаки «Перехрещення рівнозначних доріг». Невже у функціонерів місцевого самоврядування нема важливіших справ, і що їх потягнуло втрутитися у таку специфічну проблему?
До речі, ще коли Віктор Янукович був прем’єр-міністром України, до уряду із Укравтодору було направлено на погодження документ, в якому службі автомобільних доріг у Волинській області на баланс і обслуговування передавався відрізок дорожнього полотна протяжністю 9 кілометрів, тобто отого об’їзного шляху. Згідно з класифікацією автомобільна дорога мала набути державного значення і міжнародного статусу, увійшовши до транскордонної магістралі між Брестом та Бухарестом. Документ був начебто вже підписаний, але «нагрянули» чергові вибори, всім стало «не до того». Отож, як казав перший глава держави Леонід Макарович, маємо те, що маємо…
Чого там гріха таїти: ковельські чиновники завжди були сильні у різних прожектах, від яких прості люди не раз шарахалися. Але намалювати та порозвішувати знаки на стовпах - це ж вам не єдиний в місті стадіон роками розбирати, вирубати на пляжі біля річки всі дерева із кущами чи збудувати автозаправку на газопроводі. Тут великої фантазії та великих коштів не треба. Правду писав у місцевій газеті прозорливий гуморист Охрім Свитка: «Як тільки новий вождь бере печатку, все знову починається спочатку».
У преамбулі рішення виконкому вказується, що питання погоджене із відділенням ДАІ, а другим пунктом комунальному підприємству «Добробут» доручається встановити дорожні знаки та пристрій примусового зниження швидкості, причому виконувати роботи за кошти… заявників згідно з поданою заявою. Хто ті заявники і що вони у кого там просили – не зазначено. Але все це, ще, як кажуть, півбіди. Працівники відділення ДАІ, яких на засідання виконкому не запросили, дивуються чиновницькій спритності та здивовано розводять руками, мовляв, ніякого погодження вони не давали, а все решта – від лукавого.
Щоправда, за тиждень перед засіданням виконавчого комітету до ДАІ з офіційним листом звернувся заступник ковельського міського голови Геннадій Сорока, який курирує комунальну сферу. Геннадій Іванович попросив надати практичну допомогу по нанесенню на план-схему місця розташування дорожніх знаків «Перехрещення рівнозначних доріг».
Спеціалісти вивчили питання і прийшли до висновку про недоцільність нововведення на дорозі. Згідно з правилами подібний знак встановлюється на всіх дорогах перед перехрещенням рівних за значенням доріг, на під’їздах до нього, якщо трикутник видимості на перехресті не відповідає вимогам, обумовленим державним стандартом. Цей знак повинен установлюватися також перед перехрестям, на якому треба скасувати черговість проїзду, встановлену раніше за допомогою дорожніх знаків пріоритету або знаків щодо черговості проїзду.
- У даному випадку, – говорить заступник начальника Ковельського відділення ДАІ майор міліції Анатолій Селівончик, – ми пропонуємо владі для безпеки дорожнього руху поновити дорожню розмітку на перехресті та під’їздах до нього, залишивши організацію руху без змін, щоб уникнути заторів, аварійних ситуацій та ДТП.
У міськвиконкомі чомусь не стали очікувати на відповідь фахівців, а хутко «підсунули» сумнівний проект на голосування колегіальному органу, аби той «врізав» головній дорозі її законний статус. Певна річ, члени виконкому в юридичні нюанси можуть і не вникати, на слово довіряючи працівникам, які готують на засідання всі необхідні документи. Але хто ж із посадовців злукавив, що ДАІ начебто погодило встановлення отих дорожніх знаків?
Офіційно автором проекту рішення є заступник начальника відділу комунального господарства Вікторія Васінович, яка на цій посаді зовсім недавно і більше запам’яталася тим, що була у Ковелі на минулих виборах головою міської виборчої комісії. На урочистій першій сесії міськради новообраний ковельський міський голова Олег Кіндер подякував Вікторії Павлівні за «видатну роботу», згодом взяв її до владної команди. Високу довіру треба ж виправдовувати! Але новоспечену спеціалістку комунальної галузі навіть не збентежив той факт, що план-схема ніким не підписана: не затверджена заступником міського голови Геннадієм Сорокою, не погоджена головним архітектором міста Людмилою Мурай та начальником відділу комунального господарства міськвиконкому Олександром Балаком, не кажучи вже про ДАІ, яке «відхрестилося» від чиновницької затії негативним висновком.
Скільки ще рішень з подібними «перлами» схвалюється депутатами, дізнатися дуже важко, бо все, що підписується «батьками» міста, посадовці тримають від журналістів під «сімома замками». Можливо, прокуратура зацікавиться цим, щоб ситуація чого доброго не вийшла із владних кабінетів і не набрала химерних рис на дорозі.
Telegram Channel