Як не стати жертвами шахраїв
Прокуратура області просить волинян бути обачними
Упродовж 11 місяців поточного року в області вчинено 747 шахрайств.
Попри застереження правоохоронців та поширення інформації із роз’ясненнями у ЗМІ, волиняни досі часто стають жертвами шахраїв. Упродовж 11 місяців поточного року в області вчинено 747 шахрайств, інформує прес-служба прокуратури області. І хоч схеми, за якими працюють зловмисники – доволі типові, кількість таких злочинів лише зростає.
Нічний телефонний дзвінок не віщує нічого доброго.
Узявши слухавку, лучанка Ольга Петрівна почула схвильований голос:
Мамо, я в поліції зараз… Тут тобі тут хочуть щось сказати.
Голос нібито належав синові. Не встигнувши видихнути, жінка почула у слухавці вже зовсім інший голос:
– Доброї ночі. Ваш син зараз перебуває у відділенні поліції, його затримано за те, що він завдав тілесних ушкоджень іншому громадянину. Проте є можливість владнати цю ситуацію без порушення провадження. Батьки потерпілого хочуть за це 3 тисячі гривень.
Такі нічні телефонні дзвінки давно – класична схема, за якою зловмисники обкрадають довірливих громадян.
Звісно, голос у слухавці не належав синові Ольги Петрівни. А інший голос не належав правоохоронцю. Проте під впливом емоцій жінка віддала зловмисникам усі відкладені на "чорний день" гроші. І лиш після цього зателефонувала до сина, щоб дізнатися, що він спить, заночувавши у друзів, а її - ошукали…
Не стати жертвами таких шахраїв – просто. Достатньо лише, зберігаючи спокій, зателефонувати рідним та в поліцію, щоб перевірити цю інформацію. І ще варто пам’ятати, що погодившись таким чином "вирішувати" ситуацію, ви стаєте учасником злочину, адже за надання неправомірної вигоди передбачено кримінальну відповідальність.
Ще одним розповсюдженим способом виманювання грошей у довірливих громадян є шахрайства, здійснені зловмисниками у мережі Інтернет.
Схема перша: ви обрали бажану річ на сайті оголошень, написали продавцю та на його прохання оплатили покупку або частину її вартості. Тепер сподіваєтесь отримати товар? Забудьте! Вас ошукали. А щоб уникнути неприємностей, варто оплачувати покупку лише після доставки товару.
Є й інша схема: тепер уже ви продаєте товар через інтернет. До вас телефонує потенційний покупець і просить номер кредитної картки, аби перерахувати кошти. Однак через кілька хвилин він повідомляє, що для того, щоб вам надійшли гроші на рахунок, ви мусите підійти до банкомату та ввести певну комбінацію цифр. У такий спосіб шахраї знімають кошти з вашого рахунку.
У цьому випадку потрібно пам’ятати, що для того, аби хтось переказав гроші вам на картку – жодної вашої участі не потрібно.
Ще один поширений метод шахрайства – заволодіння коштами громадян особами, які телефонують та представляються працівниками банку.
Ці шахраї повідомляють про необхідність зміни пін-коду чи блокування банківської картки, оскільки з вашого рахунку нібито намагаються несанкціоновано зняти грошові кошти. При цьому зловмисники випитуються у жертв усю необхідну їм інформацію, зокрема, номер банківської картки, код верифікації, термін дії картки, пін-код, особисті анкетні дані власника картки чи ключове слово, тощо. Ці відомості дозоляють шахраям зняти грошові кошти з рахунку без наявності банківської картки.
Аби запобігти вчиненню таких шахрайств, необхідно при отриманні цих дзвінків звернутись у найближче відділення свого банку та перевірити інформацію або ж зателефонувати на гарячу лінію банку та поцікавитись станом Вашого рахунку, при цьому не повідомляючи шахраям жодної інформації щодо себе та своєї банківської картки.