Курси НБУ $ 41.86 € 43.52
38,7 мільйона – і Рівним їздитимуть тролейбуси без «рогів»

Волинь-нова

38,7 мільйона – і Рівним їздитимуть тролейбуси без «рогів»

Поставлять їх до обласного центру із Дніпра

Рівне купує шість нових тролейбусів, які курсуватимуть без контактної мережі – як дуобус, який уже кілька місяців ходить від кладовища «Нового» до торгових центрів на вулиці Макарова. Різниця між ним і тими, що будуть придбані, – у ціні, двигунах та країні виробництва.

У Дніпрі ці тролейбуси можуть їхати автономно до 30 кілометрів, хоча вимога була – тільки 15.

Поставити шість одиниць електротранспорту з низьким рівнем підлоги та автономним ходом має дніпровське ТОВ «Торговий дім «Літан», яке виграло тендер за найнижчою ціною. Щоправда, трьом іншим фірмам тендерний комітет відмовив навіть в участі у торгах, зокрема і порошенківському «Богданові». «Літан», відповідно до укладеного договору, зобов’язаний привезти тролейбуси у Рівне до 20 грудня. За них отримає з міського бюджету 38,7 мільйона гривень, тобто одна машина обійдеться у близько 6,5 мільйона. Для порівняння білоруський дуобус торік придбали за 7,5 мільйона гривень.

Дуобус відрізняється від автономного тролейбуса двигунами. Перший, окрім електричного, має ще двигун внутрішнього згорання, тобто може їхати і на пальному. А ось в автономних тролейбусах стоять тільки електричні двигуни, які під час руху контактною мережею заряджаються, тож потім можна їхати певну відстань без «рогів».

Олег Сухов, співзасновник та директор «Літану», заявляє, що тролейбуси у Рівне привезуть просто з підприємства:

— Ми співпрацюємо з «Південним машинобудівним заводом» у Дніпрі. Робимо їм замовлення, постачаємо деталі, а вони вже складають тролейбуси за потрібними параметрами і випробовують. На жаль, через скарги інших учасників торги затягнулися, тож часу для виготовлення електротранспорту залишилося мало. Але ми робимо все, аби до 20 грудня поставити всі шість. Думаю, з 10 грудня вже почнемо привозити. У серпні ми поставили два тролейбуси з автономним ходом у Дніпро. Фактично, Дніпро і Рівне – перші міста, які замовляють такий вид транспорту. Інші також бажають мати подібну техніку, але поки придивляються, як вона працюватиме. У Дніпрі ці тролейбуси можуть їхати автономно до 30 кілометрів, хоча вимога була — тільки 15.

ТОВ «Торговий дім «Літан» працює з 2009 року і часто виграє тендери на поставку цієї техніки у міста України. Власниками підприємства є дніпряни Олег Сухов та Дмитро Науменко, дружина якого працює у податковій міста.

Окрім нових з автономним ходом, Рівне отримає ще дев’ять вживаних тролейбусів «Шкода 14TR» з Європи. За результатами тендеру, доставити їх також мають до 20 грудня. Один обійдеться місту у 117 тисяч євро, а всі дев’ять – у 5,1 мільйона гривень. Постачатиме транспорт словацька компанія «DUOX s.r.o».

Додамо, що правоохоронці досі розслідують справу щодо рівненського дуобусу. Коли його привезли, з’явилася підозра, що він – не новий, а виготовлений значно раніше, вже встиг поїздити Москвою та Санкт–Петербургом, і, відповідно, мав би коштувати дешевше. Попри те, що постачальник та міська влада заперечували звинувачення і заявляли, що дуобус привезений із білоруського заводу, слідчі замовили експертизу, але й досі не поставлено крапку у цій справі… 

Левко ЗАБРІДНИЙ

Telegram Channel