Рівненський аеропорт готові віддати за 1 гривню, бо вже «неперспективний»
Ні спецрейсів, ні інвестора, ні грошей — про плани розвитку рівненського летовища говорять у рази менше, аніж рік тому, коли запускали чартерну програму туристичних польотів до Туреччини та Єгипту
Влітку Державіаслужба провела перевірку Міжнародного аеропорту «Рівне» і заявила, що не видасть потрібних для його роботи сертифікатів, поки летовище не усуне ряд недоліків. Серед вимог — замінити майже півсторічний паркан, який обійдеться у 2,5 мільйона гривень, купити металодетектор, обладнати кімнату особистого огляду і т. ін.
Авіакомпаній, які б вважали, що з обласного центру вигідно відлітати, не вдалося знайти.
Гроші на усе аеропорт просить в обласної ради як у власниці об’єкта, проте вона фінансувати не готова. По-перше, через борги заблоковані рахунки, тож усі кошти, які потрапляють летовищу, забирає виконавча служба на погашення заборгованості. По-друге, змінилося законодавство, і обласна рада може фінансувати свої підприємства тільки з дозволу Антимонопольного комітету, що значно ускладнює процедуру.
Та й чи є перспектива вкладання мільйонів у летовище? Торік, запускаючи чартерні рейси туроператора TPG до Туреччини, говорили про регулярні польоти і до курортів, і до Польщі, проте за півтора року охочих авіакомпаній, які б порахували, що з Рівного вигідно відлітати, не вдалося знайти. Навіть TPG відмовилася передчасно від рейсів до Анталії і не запустила заплановані до Єгипту.
Руліжна доріжка за майже 4 мільйони гривень, яку почали облаштовувати на початку літа і мали завершити до осені, досі не здана в експлуатацію. Експертна комісія знайшла порушення у роботі «Стиль-Декору» і змусила усунути недоліки. А «руліжка», як запевняли, — ключ для того, щоб у Рівне прийшли авіакомпанії, які мають літаки типу «Боїнг» — з двигунами знизу.
В обласній раді та в аеропорту продовжують говорити, що перемовини з авіаперевізниками тривають. За словами першого заступника голови облради Олександра Корнійчука, просять TPG принаймні пустити кілька авіарейсів до Єгипту на свята. Однак з огляду на те, що компанія відмовляється від польотів з регіональних летовищ, домовленості не спрацюють. Літати з Рівного поки невигідно.
Оскільки вкласти в аеропорт кошти обласного бюджету не можуть не тільки через законодавство, а й через те, що їх не вистачає нині навіть на зарплати, депутати вкотре заговорили про інвестора. Минулого тижня навіть відмовили компанії «Дьюті Фрі Україна ЛТД», яка орендує приміщення летовища і хотіла його переобладнати під магазин. Заявили, що у майбутньому ремонт можна буде розцінювати як «невід’ємне поліпшення», що даватиме змогу приватизувати площу. А ймовірному інвестору мати на своїй території іншого власника навряд чи сподобається.
Віталій Бойко, голова Комунальної комісії облради, днями сказав, що потрібно віддати аеропорт в оренду за одну гривню на 49 років.
— Щоб зайшов інвестор, вклав власні кошти і літали з Рівного пасажирські та вантажні літаки, а ми матимемо податки, робочі місця, — зазначив пан Бойко. — Але потрібно прописувати в угоді, щоб, отримавши комплекс, він справді запустив авіарейси, а не відкрив якусь фабрику. Як на мене, це повинна бути компанія, яка вже має авіаперевезення. Серйозний інвестор зможе погасити і борг аеропорту — 13 мільйонів гривень будуть для нього копійками.
Левко ЗАБРІДНИЙ