Курси НБУ $ 41.86 € 43.52
І страшно у ліфт заходити, і без нього  —  ​ніяк

У Луцьку з 768 ліфтів 502 є небезпечними.

Волинь-нова

І страшно у ліфт заходити, і без нього — ​ніяк

У луцьких багатоповерхівках й досі не працює майже півсотні підйомників

«Поки грім не вдарить, мужик не перехреститься», — ​казали наші пращури. У Луцьку, схоже, теж діють за цим правилом. Адже лише після трагедії, що трапилася у будинку № 19–а, що на проспекті Молоді, торік, коли один з підйомників розчавив молоду жінку, згадали про ліфти. Тож міська рада ініціювала їхню перевірку. У вересні минулого року 76 підйомників вимкнули й опломбували. Адже більшість із них відпрацювали відведений для них граничний термін — ​25 літ.

Щоб запобігти виникненню аварійних ситуацій при експлуатації ліфтів і загрозі здоров’ю та життю мешканців будинків, виконувач повноважень луцького міського голови Григорій Пустовіт видав розпорядження, яким зобов’язав провести до 1 жовтня 2017–го обстеження підйомників–«пенсіонерів». Зазначимо, що серед них були не лише несправні, а й працюючі. Зупинені пасажирські ліфти комунальники планували запустити до нового року, але чимало з них не працюють і досі. Тож мешканці багатоповерхівок змушені підніматися пішки, що, звісно, викликає невдоволення.

–У нашому будинку на проспекті Соборності, 16 живе чимало інвалідів, пенсіонерів, мам із малими дітками. І всім нам важко спускатися з верхніх поверхів східцями, — ​обурюється мешканка будинку, яка назвалася Фаїною Миколаївною. — ​Ми неодноразово зверталися до різних інстанцій, просили прискорити ремонт ліфтів, бо ж гроші вже здали, але нас не чують. Кажуть, не вистачає спеціалістів, не встигають. Поставили на чергу аж… на березень. А до того часу, мовляв, ходіть пішки. Я розумію, що ремонт за день не зробиш, але ж треба думати і про людей.

Ремонт підйомників у місті ведеться за програмою співфінансування. 70 відсотків вартості робіт бере на себе міська рада, а 30 процентів повинні зібрати мешканці.

— Ліфти працюватимуть тоді, коли буде позитивний висновок Волинського експертно–технічного центру і проведений капітальний ремонт, — ​каже директор ТОВ «Волиньліфт» Тарас Рудчук, якого ми ознайомили зі скаргою. — ​Якщо договір про виконання робіт із замовником — ​Департаментом житлово–комунального господарства міської ради – не укладено, не приступаємо до них. Є ж порядок, графік робіт, черговість — ​йдемо за списком і по під’їздах. Та й усім одночасно запустити ліфти не можемо. У середньому за місяць ремонтуємо до 20 підйомників. Але у під’їздах, де люди організувалися раніше, зібрали гроші, вони вже працюють.

Зазначимо, що ремонт підйомників у місті ведеться за програмою співфінансування. 70 відсотків вартості робіт бере на себе міська рада, а 30 процентів повинні зібрати мешканці. Директор Департаменту житлово–комунального господарства Луцької міськради Юрій Крась вважає, що збій у графіку стався через те, що не було коштів — ​мешканці їх довго збирали. Окрім того, великий обсяг робіт, справитися з ними «Волиньліфт» не може. Міська рада підписала договір із Рівненським ТОВ «Арм–Еко», яке зобов’язалося відремонтувати до 50 ліфтів. Тож є сподівання, робота йтиме швидшими темпами. Кошти на ремонт, за словами Юрія Крася, є. Влада виділила на це мільйон гривень. Ще стільки ж має надійти від мешканців.

— Відремонтуємо всі ліфти, — ​запевнив Юрій Крась. — ​Наразі не працюють 49, які ще залишилися з минулого року, а 88 будуть зупинені у 2018–му. У січні готуємо 12 договорів на ремонт.

У Луцьку з 768 ліфтів 502 відпрацювали граничний термін експлуатації і є небезпечними для мешканців. Щоб капітально полагодити один, у середньому необхідно 45–50 тисяч гривень. А вистачить його ненадовго, максимум на 4–8 років. Після цього починай усе спочатку — ​знову експертна оцінка, ремонт… Тож ідеальним варіантом була б повна заміна підйомників, але вона не по кишені.

Telegram Channel