Як вибрати лікаря й узаконити з ним стосунки?
Покрокову інструкцію — керівництво до дії — оприлюднило Міністерство охорони здоров’я України
«Закріпачення» не буде
У квітні в закладах, які приєдналися до електронної системи охорони здоров’я, усім нам потрібно буде підписати декларації — документ, який підтверджує, що ми обрали саме цього лікаря. У такий спосіб людина повідомляє державу, що оплата за її обслуговування має надходити у конкретний медзаклад. «Закріпачення» раз і назавжди не буде: у будь–який момент можете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію — достатньо просто укласти нову, а зміни автоматично зафіксуються у системі.
Ви вільні у своєму виборі — не мусите звертатися за місцем прописки чи проживання. Але якщо ваш обранець з віддаленого кінця міста чи з іншого населеного пункту, то він не зможе приїжджати на виклики. Сімейний лікар має обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт — 2 000, педіатр — 900. Ця цифра може бути дещо більшою для фахівців у селах.
«Закріпачення» раз і назавжди не буде: у будь-який момент можете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем.
Порядок вибору лікаря ще не остаточний, адже зараз він перебуває на погодженні в центральних органах влади. МОЗ запевняє, що без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України.
Куди йти і що робити?
1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. Із собою потрібно мати паспорт, податковий номер, мобільний телефон, свідоцтво про народження дитини.
Важливо: заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Уточніть цю інформацію у реєстратурі або перевірте самостійно на сайті: https://portal.ehealth ukraine.org/divisions.html#/
2. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу: або реєстратор, або медсестра, або лікар.
Важливо: декларації укладаються виключно в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Аби унеможливити будь–які спроби шахрайства, після введення даних пацієнт отримує СМС із кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров’я» для підтвердження. Якщо у вас немає мобільного – не проблема: для підтвердження можна сфотографувати чи відсканувати оригінали документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.
3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки.
Важливо: помітили помилку — скажіть про це.
4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації.
Важливо: обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.
5. Пацієнт підписує 2 примірники декларації.
Важливо: один із примірників залишається у вас, інший – у медзакладі.
6. Уповноважена особа накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».
Важливо: ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за обслуговування держава сплачуватиме закладу, у якому працює обраний вами лікар.