Курси НБУ $ 41.32 € 42.99
Щоб мати свого лікаря, не забудьте про декларацію

Фото www.vz.kiev.ua

Щоб мати свого лікаря, не забудьте про декларацію

Покрокову інструкцію щодо її підписання оприлюднило Міністерство охорони здоров’я України

Вільні у виборі, якщо є з кого вибирати

У квітні в закладах, які приєдналися до електронної системи охорони здоров’я, усім нам потрібно буде підписати декларації — ​документ, який підтверджує, що ми обрали саме цього лікаря. У такий спосіб людина повідомляє державу, що оплата за її обслуговування має надходити у конкретний медзаклад. «Закріпачення» раз і назавжди не буде: у будь-який момент можете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію — ​достатньо просто укласти нову, а зміни автоматично зафіксуються в системі.

Декларації укладаються виключно в електронній формі — ​не буде жодних бланків, форм, печаток тощо.

Ви вільні у своєму виборі — ​не мусите звертатися за місцем прописки чи проживання. Але якщо ваш «сімейний Гіппократ» буде з віддаленого району міста чи з іншого населеного пункту, то він не зможе приїжджати на виклики. Сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт — ​2 000, педіатр — ​900. Ця цифра може бути дещо більшою для фахівців, які працюють у селах. На жаль, там у людей не завжди є можливість вибору. Але МОЗ запевняє, що без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України.

Хто допоможе «узаконити стосунки»?

1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, ідентифікаційний номер і мобільний телефон, свідоцтво про народження дитини.
Важливо: заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Уточніть цю інформацію у реєстратурі або перевірте самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/

2. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу: або реєстратор, або медсестра, або лікар.
Важливо: декларації укладаються виключно в електронній формі — ​не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Аби унеможливити будь-які спроби шахрайства, після введення даних пацієнт отримує СМС із кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров’я» для підтвердження. Якщо у вас немає мобільного — ​не проблема: для підтвердження можна сфотографувати чи відсканувати оригінали документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.

3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки.
Важливо: Помітили помилку — ​скажіть про це.

4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації.
Важливо: Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.

5. Пацієнт підписує 2 примірники декларації.
Важливо: Один із примірників залишається у вас, інший — ​у медзакладі.

6. Уповноважена особа накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».
Важливо: Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за обслуговування держава сплачуватиме закладу, в якому працює вибраний вами спеціаліст.

Telegram Channel